89% מהארגונים בישראל מודאגים מהאבטחה בעת המעבר לענן

עבור 6% מהמשיבים לסקר של אנשים ומחשבים ופורטינט, דאגה זו מנעה מהם לבצע מעבר כלשהו לקלאוד ● וגם: אילו שיטות ענן הן הכי פופולריות? וכמה ארגונים משתמשים בשירותים של יותר מספק ענן אחד?

במעבר לענן, העבודה נמצאת בראש דאגותיהם של המנהלים הטכנולוגיים.

יש כמה חסמים שמעכבים את אימוץ הענן בארגונים, ומחקר שנערך ביוזמת פורטינט מעלה כי האבטחה מהווה את אחת הדאגות העיקריות בכך עבור הארגונים בתעשיות השונות בישראל: 89% מהם מודאגים מנושא זה בעת המעבר לענן. עבור 6% מהמשיבים, דאגה זו מנעה מהם לבצע מעבר כלשהו לענן.

המחקר נערך על ידי אנשים ומחשבים בקרב 140 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ומומחי אבטחת סייבר במגוון תעשיות בישראל. עולה ממנו כי האיום הגדול ביותר עבור ארגונים בעת המעבר לענן הוא לא מתקפת סייבר ממשית, כפי שניתן היה להניח, אלא דווקא תצורה שגויה של פריסות ענן (63%) – דבר שעלול לחשוף אותם למתקפות ולפריצות מוצלחות.

מהנתונים עולה שארגונים בישראל פונים יותר ויותר לתשתיות ענן במטרה לתמוך בסביבות הדיגיטליות שלהם. מאז פרוץ מגפת הקורונה, מגמה זו תפסה תאוצה רבה יותר, והיא צפויה להימשך גם בעתיד הקרוב: 66% מהארגונים אמרו שהם מתכננים להעביר 75% או יותר מעומסי העבודה שלהם לענן הציבורי במהלך 12-18 החודשים הבאים.

לא ספק ענן אחד בלבד

עוד עולה מהמחקר שהארגונים לא בוחרים רק בענן אחד: 60% מהם משתמשים בשני ספקי ענן או יותר ו-26% – בשלושה ספקים או יותר.
העננים הפופולריים ביותר בקרב ארגונים הם, באופן מוחץ, הענן ההיברידי וריבוי העננים: על פי הנתונים, 88% מהארגונים נוקטים בגישה זו. הסיבה לכך היא היתרון הדיגיטלי שהארגונים מעוניינים להשיג באמצעות הענן. שלושת היתרונות המובילים בקרב המשיבים היו: זמן יציאה לשוק (63%), תגובה יעילה לצרכי הלקוח (50%) וחיסכון בעלויות (42%).

משיבי הסקר ציינו כמה חסמים המעכבים את אימוץ הענן בארגונם. לצד האבטחה, החסמים המרכזיים הם התממשקות עם הסביבה הקיימת ואבטחת הנתונים, עם 47%, כל אחד, כאשר אחריהם נמצאים מחסור במשאבי כוח אדם ועלויות גבוהות, עם 42% כל אחד.

בדו"ח המחקר נכתב כי "התגברות על המחסומים הללו ועל דאגות האבטחה היא משימה לא פשוטה". הקריטריונים המובילים שארגונים ומנהלים טכנולוגיים מחפשים בפתרונות האבטחה הם פשטות ההפעלה, הניהול וההתממשקות עם הענן (74%). לצד זאת, הם לא מוכנים להתפשר על העלות (64%), הביצועים (48%) והמהירות (40%).

עופר ישראלי, מנהל פעילות פורטינט ישראל, אמר כי "חשוב להבין שאוסף של מוצרים נבדלים ומבודדים לא מסוגל להתמודד עם האתגרים שדורשת אבטחת ענן. ארגונים זקוקים לגישה הוליסטית, שמשלבת אבטחת ענן לתוך פלטפורמה שיתופית אמיתית, יחד עם הפריסות המקומיות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים