הסטארט-אפ שרוצה להפוך את היוצרות בגיוס עובדים

Unboxable היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שבאמצעות סימולטור שפיתחה ופעילות על גבי הענן של AWS מבקשת לשפר את מידת ניבוי ההצלחה של המועמדים למשרות בארגונים

מימין: ייסדו ירדן אסא-מאור, מנכ"לית Unboxable, ושטפי קנופל, ה-CXO של החברה.

בעוד שהדיגיטל והאפליקציות נכנסים לכל תחום של חיינו – בנקאות, ביטוח, קמעונאות, בידור ומה לא, הרי שעולם גיוס העובדים נותר מאחור ועודנו נסמך על שיטות גיוס שלא השתנו כבר עשרות שנים. את המציאות הזו רוצה לשנות Unboxable (לשעבר LNRD.io) – סטארט-אפ ישראלי שמפתח את מה שהוא קורא "השלב הבא בתחום גיוס העובדים".

את Unboxable ייסדו ירדן אסא-מאור, המנכ"לית, ושטפי קנופל, המשמשת בתפקיד CXO (ר"ת Chief Experience Officer).

לדברי אסא-מאור, "מסמך קורות החיים או עמוד הלינקדאין של המועמד מכיל פרטים אודות הניסיון שלו, אבל הוא לא שופך כלל אור על כישוריו וסגנון העבודה שלו בהקשר ספציפי. הכוונה היא, למשל, להתאמתו למנהל הישיר העתידי בהיבטי מאפייני האישיות, ביצועיו העתידיים בהתאם לאופי החברה וגודל החברה, או הסביבה העתידית שלו, כמו העמיתים בצוות. בתנאים כאלה, קשה עד בלתי אפשרי לנבא את התאמת המועמד לארגון".

"הגיע הזמן למהפכה גם בעולם גיוס העובדים, על ידי שבירת הקופסאות שבהן נמצאים כרגע המועמדים", אמרה. "הקופסאות הללו הן לא רק ניירות או קבצי קורות החיים, אלא גם תיאורי תפקידים ומדדי ניבוי הצלחה שלא בהכרח רלוונטיים יותר. זו דרך עקומה וארכאית לבדוק כישרונות בתהליך הגיוס. הכי עצוב הוא שבסוף התהליך מתקבלת תוצאה הפוכה מהרצוי: הכישרונות הללו לא מצטיירים כמו שהם באמת. הפוטנציאל האמיתי שלהם לא בהכרח מוצג בצורה בהירה וברורה".

סימולטור למיון מועמדים לעבודה

צוות Unboxable פיתח סימולטור למיון מועמדים לעבודה. הסימולטור מעביר את המועמד.ת תהליך הערכה, שממפה את כישוריו.ה המקצועיים והבין אישיים, ומאפשר לארגון להתאים את התהליך לכל משרה. כך, הארגון יכול לזהות בצורה ממוקדת את המועמדים המתאימים ביותר עבורו, ולנבא באופן מדויק את יכולת ההתאמה, או אי ההתאמה, שלהם למקום העבודה. המנהל המגייס מקבל דו"ח מפורט על התאמת המועמד אל מול מאפייני האישיות של המנהל המגייס, הסביבה שבה הוא יעבוד והחברה עצמה.

בין לקוחות Unboxable ניתן למצוא את איירון סורס, פליי סטודיוס ו-ClearX. לדברי אסא-מאור וקנופל, יותר מ-300 אלף מועמדים כבר התנסו בסימולטור שלהן.

"לא רק שהתהליך מזהה את הטאלנטים שהחברות המגייסות זקוקות להם, אלא שמדובר בנוסף על קיצור זמני הגיוס בצורה משמעותית", אמרה אסא-מאור. לדבריה, תהליך האיתור של מועמדים בעלי פוטנציאל התאמה גבוה למעסיק עומד עם הסימולטור של החברה על שבעה ימים בלבד, והצלחת הגיוס עומדת על 93%. השתיים יודעות לספר שיש ארגונים שדיווחו על קיצור משך הגיוס ב-18 יום בהשוואה לתהליכי הגיוס הקיימים.

"הסימולטור שאותו פיתחנו יודע לזהות את הגורמים מנבאי ההצלחה (פרדיקטורים) של מועמד לעבודה, בלי לקחת בחשבון את ניסיון העבר שלו, שאין לו כל קשר לניבוי ההצלחה בתפקיד הבא", הוסיפה. "ניתוח הנתונים הנאסף במהלך השימוש בסימולטור מאפשר לנו לקבוע אם קיימת התאמה בין המועמד ומקום העבודה שאליו הוא מתמודד. כך, לדוגמה, הסימולטור יודע לאבחן את מידות הקומוניקציה והעצמאות של המועמד.ת, ולהתאימן לדרישות התפקיד שעליו הוא.היא מתמודד.ת".

יכולות אלגוריתמיקה, ניתוח ואוטומציה – וענן של AWS

בהיבט הטכנולוגיה, החברה הטמיעה בסימולטור יכולות אלגוריתמיקה, ניתוח ואוטומציה. את שירותי הענן שלה מבססת Unboxable על AWS. "אחת הבעיות של סטארט-אפ היא היכולת שלו לגדול, ועם AWS זה מתבצע בצורה פשוטה. הגידול בצריכת שירותי הענן מתבצע בצורה אוטומטית ובזמן אמת – הכול תלוי בכמות המשתמשים שאנחנו צוברים בכל רגע נתון", ציינה אסא-מאור.

"השימוש בטכנולוגיה של AWS נותן אמון במערכת שלך וביציבות שלה", הוסיפה. "אנחנו אמנם סטארט-אפ, אבל השירותים שלנו מבוססים על ספק תשתיות מחשוב חזק – AWS, ולכן, הלקוחות שלנו, שהם ארגונים מכל גודל, יכולים לבטוח במערכת שלנו ולדעת שהיא תהיה זמינה, יציבה ובעלת ביצועי שיא. יש לכך חשיבות גבוהה, שכן הסימולטור שלנו הופך לחלון הראווה של החברה המגייסת מול המועמדים, וזה קריטי לארגון להיות במיטבו בשלבים אלה".

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טרמינטור

    אין חדש תחת שמש. סה"כ הן מנסות לייצר חברה ללא עובדים (חוץ מ-2) והצלחתה תלויה ב hype שנוצר. אולי פשוט יעברו לבדיק DNA ומצלמות נסתרות בחדר המתנה לראיון - שיא האוטומציה.

  2. שוטה הכפר

    רוב מערכות כ "א בחברות הייטק מאוישות על ידי ילדות שסיימו לימודי פסיכולוגיה/סוציולוגיה כאשר הן אינן מבינות דבר וחצי דבר בתחומי העיסוק. הסינון האמיתי מבוצע על ידי אנשי המקצוע. הכשל המובנה בשיטה הוא שילדונת שממש אין לה מושג ירוק על הדרישות מהתפקיד היא היא שתקבע האם תפגוש את איש המקצוע. גם אם היא "פספסה" אותך אז ערוותה לא תתגלה ברבים. בחלק נכר מהמקרים אתה אפילו לא פוגש אותה ודפי קורות החיים (שהם סינית בשבילה) מושלכים לפח כי הפונט, אופן העריכה או סגנון הכתיבה "לא בא לה טוב בעין".

  3. אלעד

    כתבה ריקה. אף מילה על מה עומד מאחורי הסימולטור והשכל שבו. באותה מידה יכולתם לספר על סטארט-אפ מבוסס כישוף.

  4. דוב אופסי

    כן אבל אני מוספאם בטירוף ולא מעניין אותי איזו חברת HR זאת, אני חוסם את כולן באם זה AI משוכלל, או איזו מסכנה שמעתיקה מודעות מאולג'ובס ומחליפה את שם החברה ב 'חברה מובילה'. וכשאני מחפש אני אכן משתמש ב HR. זאת מישהי בשר ודם, וכל כמה שנים אני מדבר רק איתה והיא עושה את העבודה. הגב

  5. אזרח

    בשנים רבות בהם גייסתי עשרות עובדים שעבדו תחתי מצאתי כי השיטה היעילה ביותר היתה שאלה אחת שהצבתי למועמד:"אתה רוצה לעבוד פה?" מי שענה "כן" קיבלתי, כל מי שענה תשובה אחרת, כולל אלו שהרבו במילים מלבד "כן" - דחיתי. בשיטה שלי הזו הגעתי לשיעור הצלחה מושלם !!

אירועים קרובים