"בינה מלאכותית – הטכנולוגיה שתשפיע הכי הרבה על האנושות"

כמעט על כל טכנולוגיה משמעותית אמרו שתהיה לה השפעה כבדת משקל על האנושות, ולא תמיד מנבאי הנבואות צדקו ● האם זה יקרה עם הבינה המלאכותית? דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל, מסביר מדוע הוא סבור שכן

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל.

על כל גילוי, המצאה או טכנולוגיה משמעותיים אומרים שהוא.היא י.תשפיע מאוד על האנושות, ובמקרים מסוימים ממש י.תשנה אותה. לעתים מתברר שמנבאי הנבואות צדקו, ולעתים לא. אמרו את זה או דברים דומים על הדפוס, הרדיו, הטלוויזיה, וגם על האינטרנט, הענן, הסלולר, ומה לא. עכשיו הגיע תורה של הבינה המלאכותית. האם גם כאן אלה שחוזים שההשפעה שלה על האנושות תהיה ניכרת מאוד, ואולי הכי ניכרת, יצדקו? כנראה שכן. יש לא מעט אינדיקציות לכך: היא כבר מסייעת, ומאוד, בתחומים כגון ביטחון וסייבר, בריאות ומה לא.

אחד מאלה שחוזים שנכון לבינה המלאכותית עתיד ורוד הוא דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל. מלכה דיבר בפתח IBM Ecosystem Kick Off – כנס השותפים השנתי של החברה, שהתקיים היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם קמילו (הבית הירוק) בתל אביב. השתתפו בו יותר מ-100 נציגים משותפיה העסקיים של יבמ ישראל.

מלכה ציין כי "באחרונה הלכתי לחנות רהיטים וקניתי כיסאות משונים. התברר שמדובר בכיסאות הראשונים בעולם שעוצבו על ידי אלגוריתם בינה מלאכותית. המעצבים לקחו את כל הדגמים שאותם הגה המעצב הצרפתי הנודע פיליפ סטארק, הזרימו את הנתונים שלהם ל-AI וביקשו לעצב כיסא עם כמה שפחות חומר, שיהיה ידידותי לסביבה ושיהיה נוח לשבת עליו. זוהי דוגמה כיצד הבינה המלאכותית חודרת באופן נרחב ומתפשטת לכל תחום בחיים שלנו. ואם זה מה שהבינה המלאכותית עושה לעולם הצרכני, חישבו מה היא יכולה עוד לעשות בעולם הארגוני. זו תהיה הטכנולוגיה שתשפיע על האנושות באופן הניכר ביותר עד היום".

שלושת עולמות התוכן שיבמ מתמקדת בהם

לדבריו, "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא מה שיביא יתרון תחרותי, אלא תנאי להישרדות של ארגונים. לא מדובר בעוד שירות דיגיטלי, מגניב ככל שיהיה, או אתר מרתק, כי אם בדיגיטציה מלאה של כלל התהליכים במשרד הקדמי וגם האחורי".

"אנחנו, ביבמ", אמר מלכה, "מתמקדים בשלושה עולמות תוכן: האחד הוא מודרניזציה של הלגאסי. אין שינוי דיגיטלי אמיתי בלי חידוש מערכות המורשת, כי כל תהליך ארגוני של הלקוח – יש סיכוי שהוא יחל בענן ציבורי, יעבור דרך הלגאסי ויסתיים בענן פרטי. פתרונות האינטגרציה שלנו, יחד עם Open Shift ו-Ansible של רד האט שרכשנו, מאפשרים לממש את המודרניזציה האמורה".

יבמ.

יבמ. צילום: BigStock

"עולם התוכן השני הוא דטה ובינה מלאכותית. יחד עם ה-AI, הנתונים הם רכיב מפתח ב-IT הארגוני. לכן אימצנו את תפיסת Data Fabric, שמאפשרת לערוך וירטואליזציה של הדטה ולמנוע אינסוף של שכפולי נתונים בדרך להבאתם לאגם הנתונים", ציין.

הוא הוסיף כי "עולם התוכן השלישי הוא האוטומציה. בעידן שבו יש מחסור כה גדול בכוח אדם מקצועי, אוטומציה היא שם המשחק. יבמ מספקת פתרונות שמאפשרים תפעול של מערכות ה-IT הארגוניות, בצורה אוטומטית, ולא רק של ניטור, אלא גם עם יכולת לזהות אנומליות ולתקן אותן לפני שקורית תקלה. כך ניתן לנתח תהליכים עסקיים להחדיר אוטומציה מבוססת בינה מלאכותית – לטובת ייעול תהליכים, מענה למצוקת כוח האדם והתייעלות, לצד חיסכון כספי. תועלת נוספת טמונה בשיפור שביעות הרצון של לקוחות הקצה".

"יבמ החדשה שונה לגמרי מאשר לפני הקורונה"

מלכה אמר כי "כשהעולם הופך פתוח, האבטחה הופכת להכרח עבור כל ארגון. אימצנו את תפיסת אמון אפס (Zero Trust), שבה לא סומכים על איש, אבל נותנים לארגון לתפקד. בנינו ארכיטקטורה המאפשרת להביא את כל הערך שלנו בצורה אחידה ואינטגרטיבית ללקוחות".

לדבריו, "ארגונים נדרשים לפתרון שיעבוד בסביבות מרובות עננים. לפני ארבעה חודשים, ארגונים השתמשו בממוצע בחמישה עננים. מאז, הנתון כמעט הכפיל את עצמו ועומד על תשעה עננים ציבוריים. לכן, נדרשות פלטפורמה ויכולת אינטגרציה שתחברנה את כל הסביבות: הגביע הקדוש של ה-IT הוא היכולת לפתח פעם אחת ולהריץ פעמים רבות, ועם רד האט אנחנו מאפשרים זאת".

לסיכום הוא אמר ש-"יבמ החדשה שונה לגמרי מהחברה שהיא הייתה לפני הקורונה, עם שני אירועי מפתח: רכישת רד האט והפיצול של קינדריל. התוצאות הכספיות שלנו מעידות שהאסטרטגיה עובדת. סוף סוף, אחרי הרבה שנים שלא צמחנו, החברה חזרה לצמוח. הרבעון הרביעי היה הטוב ביותר מזה 11 שנים. יבמ החדשה ממשיכה להיות ממוקדת בעולם האנטפרייז. שם גדלנו, שם החוזקה שלנו וזה העולם שאותו נרצה להוביל – בעזרה ללקוחות בצליחת המסע הדיגיטלי, עם ענן היברידי, גמישות, מעטפת אבטחה, עבודה בסביבה פתוחה, ויכולת תנועות בין העננים והטמעת רכיבי AI. ממד נוסף וחשוב הוא האקו-סיסטם, שם נמצא מנוע היצירתיות והצמיחה. נמשיך לעשות דברים יוצאי דופן יחד עם האקו-סיסטם שלנו".

שי כהן ינאי, מנהלת השותפים העסקיים ביבמ ישראל.

שי כהן ינאי, מנהלת השותפים העסקיים ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

שי כהן ינאי, מנהלת השותפים העסקיים ביבמ ישראל, שהנחתה את האירוע, הציגה את המבנה הארגוני של האקו-סיסטם, עם דגשים עסקיים ושיווקיים ל-2022. באירוע הוענקו תעודות הוקרה לשותפים המצטיינים של החברה ל-2021 – בחסות Blues ו-C-Data. חתמה אותו הרצאה של הכדורסלן עומרי כספי, שסיפר על הדרך לניצחון – בעזרת שינוי תודעתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים