"קשה לאסוף דטה מהאינטרנט – בסיס הנתונים הגדול בעולם"

"בגלל הכאוטיות שבאינטרנט, ארגונים מתקשים לאסוף את המידע, וגם אם הם מצליחים לאסוף אותו - הרי שמתקבל מידע שאיננו עקבי ומדויק", אמר איתמר אברמוביץ', מנהל מוצר נתונים בברייט דטה

איתמר אברמוביץ', מנהל מוצר נתונים בברייט דטה.

"מאוד קשה לגשת למידע שנמצא בבסיס הנתונים הכי גדול בעולם – רשת האינטרנט. הסיבה לכך היא שמדובר ב-'בסיס' נתונים כאוטי ביותר. לכן, קשה לייצר ממנו מידע מובנה, בזמן שכמעט כל המידע באינטרנט הוא לא מובנה. בנוסף, ממש לא קל להגיע אליו", כך אמר איתמר אברמוביץ', מנהל מוצר נתונים בברייט דטה. לדבריו, "בגלל הכאוטיות שבאינטרנט, ארגונים מתקשים לאסוף את המידע, וגם אם הם מצליחים לאסוף אותו – הרי שמתקבל מידע שאיננו עקבי ומדויק".

אברמוביץ' דיבר בכנס Future of AI 2022 של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') באולם איסט בתל אביב בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את האירוע פתח והנחה בן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"רשת האינטרנט מלאה במידע ובנתונים, ורובם נגישים לכולנו באמצעות גלישה לאתרים השונים המפרסמים אותם", הסביר אברמוביץ'. "אלא שהמידע שאותו אנחנו מקבלים תלוי בזהות המחפש. הטכנולוגיה שפיתחה ברייט דטה מאפשרת לגופים עסקיים ולמוסדות אקדמיים להתעלם מהמגבלה הגיאוגרפית הזו ולאסוף את המידע הנכון שהם מחפשים, עבור הסיטואציה הנדרשת עבורם".

"כך", ציין, "אנחנו מאפשרים לארגונים לאסוף מידע פומבי מהרשת ולעשות זאת בצורה אמינה ועקבית – ממיקומים גיאוגרפיים שונים. באופן זה הפתרון מונע מצב שגורם לחוסר שקיפות ושפוגע בתחרות, ולבסוף – בצרכנים".

"אנחנו עוזרים לחברות לתכנן ולהגדיר מאילו אתרים הם רוצים לאסוף את המידע", אמר אברמוביץ'. "כך, בלי שאותם ארגונים נדרשים לידע טכנולוגי כלשהו, אנחנו מסייעים להם לייצר תהליכי איסוף מידע בהיקפים גדולים, ממקומות שונים, ולבנות מאגרי מידע אמינים. יש חשיבות למיקום שממנו מבוצע איסוף הנתונים, כי יש למיקום שלהם השפעה על היכולת לאסוף אותם ועל האיכות של הנתונים שנאספו".

חברה רווחית מיום הקמתה, עם שלוש רכישות בתקופת הקורונה

ברייט דטה הוקמה ב-2014 וכעבור ארבע שנים נרכשה בתג מחיר של 200 מיליון דולר על ידי קרן השקעות בריטית. בראש החברה עומד המנכ"ל, אור לנצ'נר, ויש לה 15 אלף לקוחות, מכל הגדלים ומשלל מגזרי התעשייה, בהם רבים מרשימת פורצ'ן, וכן מוסדות אקדמיים רבים. ברייט דטה רווחית מאז הקמתה, ובמהלך שתי שנות משבר הקורונה היא רכשה שלוש חברות שפועלות בתחום איסוף הנתונים.

לסיכום אמר אברמוביץ' כי "אנחנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לאסוף נתונים בהיקפים גדולים ובאופן אמין. חווינו גידול משמעותי בשנה החולפת וחצינו בסיכומה את רף 100 מיליון הדולרים בהכנסות. אני מעריך שהמגמה הזאת תימשך".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים