גוגל תשלח התרעות על מתקפות אוויריות למשתמשים אוקראינים

הענקית ממאונטיין וויו תתחיל מעכשיו להתריע על התקפות אוויר נכנסות למשתמשי סמארטפון מבוססי אנדרואיד שנמצאים במדינה המותקפת, במאמץ לעזור להם להגיע למקום מבטחים במהירות, כך הודיעה החברה

תתריע מפני מתקפות אוויריות באוקראינה. גוגל. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

כל העולם נושא עיניים לאסון באוקראינה, ובמקביל ענקיות הטק מחפשות את תפקידן כגורמים חיוביים ו/או מקלים במצב הקיים והקשה. גוגל (Google) הודיעה באחרונה כי תתחיל לשלוח לאוקראינים שהם משתמשי טלפונים ניידים מבוססי אנדרואיד התרעות בכל פעם שמתקפה אווירית רוסית מתקרבת, וזאת במאמץ לעזור להם להגיע למקום מבטחים במהירות.

"התרעות וצפירות מפני תקיפות אוויריות באוקראינה הן מציאות יומיומית טראגית, ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לסייע לאנשים לקבל את ההתרעות החשובות הללו בדרכים רבות ככל האפשר", הצהירה החברה על המהלך החדש שלה.

בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה כבר לפני זמן מה, הסביר קנט ווק, נשיא גוגל לעניינים גלובליים, על המנגנון שעתיד לסייע לאוקראינים להימלט למקלט קרוב בזמן, וכך אולי לחסוך פגיעות פיזיות. ווק כתב כי "באופן טראגי, מיליוני אנשים באוקראינה מסתמכים כעת על התרעות על תקיפה אווירית כדי לנסות להגיע למקום מבטחים. לבקשת, ובעזרת ממשלת אוקראינה, התחלנו להפעיל מערכת התרעות מהירה מפני תקיפות אוויריות עבור טלפוני אנדרואיד באוקראינה". ווק הבהיר עם זאת כי "עבודה זו היא משלימה למערכות ההתרעה הקיימות במדינה, ומבוססת על התרעות שכבר נמסרו על ידי ממשלת אוקראינה".

אין צורך בהתקנה מיוחדת

המערכת מזכירה מנגנונים קיימים שמתריעים מפני אסון טבע מתגעש, כמו למשל צונאמי. דייב בורק, סגן נשיא להנדסת אנדרואיד, צייץ בטוויטר: "המערכת ממנפת את מנגנון ההתרעה שלנו עם זמן אחזור נמוך שבנינו להתרעות רעידות אדמה. גם מערכת ההתקפה האווירית היא משלימה, וחולקת את אותם טריגרים המשמשים למערכות ההתרעה הקיימות במדינה".

מדובר על אפליקציה ייעודית שניתן להוריד מחנות Google Play, וגוגל כבר טרחה והבליטה אותה בחנותה. ואולם, כפי שמסתמן, ככל הנראה שגם מי שלא יתקין את האפליקציה יוכל להפיק ממנה תועלת, מכיוון שהיא תשולב ב-Play Services.

מפתח XDA, שזיהה כמה שורות קוד הקשורות לפונקציה, הסביר כי "היתרון של שילוב תכונה זו עם שירותי Google Play פירושו שהרוב המכריע של משתמשי אנדרואיד אמור להיות מסוגל לקבל התרעות בטלפון שלו אפילו ללא האפליקציה". הסיבה לכך היא שה-Play Services מובנים כמעט בכל הסמארטפונים מבוססי האנדרואיד בלאו הכי.

יצוין כי גוגל גם הודיעה שהיא פועלת לצמצם או להגביל את ההמלצות שהיא שלוחת למשתמשים לתכנים שמתפרסמים בכלי תקשורת במימון המדינה הרוסית. באירופה, כל האפליקציות שמקורן בכלי התקשורת שרוסיה מממנת הוסרו מ-Google Play.

בנוסף, יוטיוב (YouTube) – שנמצאת בבעלות גוגל – הסירה את כל ערוצי המדיה הרוסית מהפלטפורמה שלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    ולחשוב שסרגיי ברין יליד מוסקבה נמצא מאחורי החלטות כאלה. זה גבר שבגברים.

אירועים קרובים