אוקראינה רכשה ציוד צבאי בקריפטו שגייסה אונליין

אלכס בורניאקוב, סגן השר במשרד לטרנס' דיגיטלית של אוקראינה, אמר ליאהו פיננסים: "בזמנים כאלה, זמן התגובה הוא קריטי וקריפטו משחק תפקיד כדי לתת לנו גמישות להיענות ממש מהר, כדי לתת את האספקה הנדרשת לצבא"

העולם תרם בביטקוין לצבא שלה. אוקראינה. עיבוד ממוחשב.

אוקראינה החלה משתמשת בכספים שקיבלה בתרומות קריפטו לטובת העשרת הציוד הצבאי שלה. לפי הדיווחים בתקשורת, המדינה קנתה כבר בין השאר אפודים חסיני כדורים ומשקפי ראיית לילה באמצעות הכסף שגייסה אונליין.

כזכור, ממשלת אוקראינה, יחד עם ארגון לא ממשלתי המספק תמיכה לצבא, גייסו תרומות ביטקוין באופן מקוון. נכון למועד פרסום הכתבה, נאספו עד כה 59.7 מיליון דולר לטובת מאבקה של אוקריאנה בפלישה הרוסית.

הגיוס, כאמור, נערך אונליין וכלל יותר מ-120,000 תרומות נכסי קריפטו שהציבור הרים למען המדינה וצבאה, מאז תחילת המלחמה מול רוסיה. הסכום העדכני כולל תרומה של 5.8 מיליון דולר שמאחוריה עומד גאווין ווד, מייסד Polkadot ומי שהיה שותף להשקת האית'ריום. בנוסף הסכום כולל CryptoPunk NFT יחיד בשווי של למעלה מ-200,000 דולר. כך על פי הנתונים העדכניים שמתפרסמים באתר חברת ניתוח הבלוקצ'יין אליפטיק (Elliptic).

כפי שדיווחנו, ב-26 בפברואר, חשבונות הטוויטר שבבעלות ממשלת אוקראינה, חשבונה של עמותת Come Back Alive המסייעת לצבא המדינה, וכן חשבונו של סגן ראש ממשלתה ושר הטרנספורמציה, מיכאילו פדורוב, צייצו תחינות לתרומות אל ארנקי הקריפטו שאת כתובותיהן פרסמו. התרומות, כך הובהר, מיועדות לטובת חיזוק היכולות הצבאיות של המדינה, אחרי שרוסיה פלשה אליה ומאיימת לכבוש אותה.

מצב התרומות העדכני לאוקראינה.

מצב התרומות העדכני לאוקראינה. צילום: אתר חברת ניתוח הבלוקצ'יין אליפטיק

"נשק הקריפטו" כבר סייע להצטיידות צבאית

על פי דיווח באתר CoinDesk, אוקראינה השתמשה ב"נשק הקריפטו" שקיבלה מהעולם, והוציאה מיד חלק מהכספים הללו על דלק, מזון ואספקה אחרת – כולל האפודים ושאר אמצעים להגנת חייליה.

המשרד לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה מקל על רכישת ציוד צבאי בהתבסס על דרישות משרד ההגנה, כך סיפר לתקשורת אלכס בורניאקוב, סגן השר במשרד זה.

במבצע מעורבת Kuna – הבורסה האוקראינית שהקימה את כתובות ארנקי התרומות – וכן שני משרדי ממשלה; חמישה חותמים ועוד כמה פקידי ממשל – כולם אמורים להחליט, ובמהירות, האם וכיצד לעשות שימוש בקריפטו שנאסף.

סגן השר בורניאקוב אמר ל-יאהו פיננסים באחרונה: "בזמנים כאלה, זמן התגובה הוא קריטי וקריפטו משחק תפקיד כדי לתת לנו גמישות להיענות ממש מהר, כדי לתת את האספקה הנדרשת לצבא".

בשבוע שעבר הבטיחה ממשלת אוקראינה כי תעניק airdrop כתגמול, לכל מי שהשתתף בקמפיין ותרם לה ולצבאה קריפטו. המושג airdrop מתייחס לעסקים או פרויקטי קריפטו המספקים אסימונים בחינם, או NFTs, לקהילות שלהם כדרך לעודד אימוץ של מטבעות דיגיטליים – ובמקרה המסוים, זוהי מחווה על הענקת התרומות למדינה. הממשלה לא סיפקה מידע נוסף על מה יכלול ה-airdrop שתעניק לתורמיה והמהלך עדיין מעט מעורפל, אך ההכרזה הגבירה אפילו יותר את קצב התרומות למדינה המדממת.

אלכס בורניאקוב, סגן השר לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה.

אלכס בורניאקוב, סגן השר לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה. צילום: לכידת מסך מדף הטוויטר הרשמי

ספקי הנשק מקבלים תשלום בקריפטו

לא ברור בכמה מכספי הגיוס כבר נעשה שימוש וכיצד הם הומרו, ואולם מספר ספקי נשק של אוקראינה מקבלים תשלומים ישירות בקריפטו, כך סיפר בכיר במדינה ל-CoinDesk אתמול (ב').

"לחלק מהספקים הצבאיים יש חשבונות בקריפטו", אמר בורניאקוב לתקשורת. "למעשה, לחלקם יש חברות וחשבונות בנק בתחומי שיפוט שבהם קריפטו מותר, והם יכולים פשוט להשיג קריפטו באת'ריום, בביטקוין וכמובן בכמה מטבעות יציבים", הרחיב סגן השר.

בורניאקוב הבהיר כי לתפישתו הקריפטו היה כלי גמיש וזול יותר מהעברות בנקאיות, ואמר: "זה קל יותר, לא מסובך, שקוף ומהיר יותר בהשוואה לעסקת SWIFT, שיכולה לקחת יותר מיממה".

מסתמן כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אינו מעורב ברכישות הללו, וכנראה שקוע יותר במענה הצבאי לתוקפנות של פוטין.

יצוין כי אוקראינה לא חשפה רשימה מלאה של השימוש שעשתה בתרומות הקריפטו אשר גייסה ל"מטרות ביטחוניות", אך בורניאקוב הבטיח לעשות זאת בעתיד. "כרגע אנחנו לא יכולים לשים רשימה של מה שקנינו כי האויב צופה", הסביר.

סגן השר כן הדגיש כי קרן הקריפטו משמשת לרכישת ציוד צבאי לא קטלני, כמו האפודים שכבר צוינו, משקפי ראיית לילה, מנות מזון לחיילים, וציוד רפואי המסייע בהומאוסטזיס – איזון, שבו התנאים הפיזיקליים והכימיים השוררים בתוך האורגניזם נשמרים ברמה יציבה אשר מתאימה לפעילותו המיטבית, למרות שינויים שחלים בסביבתו החיצונית.

משנה משחק במלחמת רוסיה אוקראינה? הקריפטו.

משנה משחק במלחמת רוסיה אוקראינה? הקריפטו. צילום: BigStock

ניסיונות לחסום את רוסיה משימוש בקריפטו

ממשלת אוקראינה ביקשה משמונה בורסות קריפטו שונות ברחבי העולם להקפיא חשבונות רוסיים. עד כה, רק חלקן הגיבו ישירות, כך סיפר בורניאקוב לתקשורת.

"באופן כללי כולם אמרו שהם חייבים לציית לרשימת הסנקציות, אלא שזה עסק פרטי. זה תלוי בהם אם להישאר ברוסיה או לעזוב את רוסיה, אבל מה שכולם מסכימים עליו הוא שאם תהיה סנקציה מאירופה או אוקראינה לאנשים ספציפיים – אז הם יחסמו אותם".

עם זאת, נראה כי חלק משירותי החילופין בתחום הנכסים הדיגיטליים חוסמים בכל זאת חשבונות רוסיים, אך לא עשו זאת בתגובה ישירה לבקשת אוקראינה, כך לדברי בורניאקוב.

"אז אם אתה עובד עם רוסיה אפילו, עבור קריפטו, אתה בעצם תומך בהרג של אנשים חפים מפשע וזה לא מקובל, ואם אתה מצדד בערכים אנושיים – אז אתה צריך לפרוש מרוסיה", טען סגן השר לטרנספורמציה של אוקראינה בדבריו ל-CoinDesk.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים