בלעדי

אלה המועמדים הסופיים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי

שירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות, ורביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל, הגיעו לשלב הגמר לתפקיד ניהול המערך, שיכלול את רשות התקשוב הממשלתי ומטה ישראל דיגיטלית

רביד שמואלי (מימין) ושירה לב עמי, המועמדים הסופיים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי.

ועדת האיתור לבחירת המועמד לתפקיד ראש מערך הדיגיטל במשרד הכלכלה סיימה באחרונה את תהליך המיון והמליצה על שני מועמדים. את ההחלטה מי מהם ייבחר צפויה לקבל הנהלת משרד הכלכלה, בראשות השרה אורנה ברביבאי.

לאנשים ומחשבים נודע כי שני המועמדים הסופיים שהוועדה המליצה עליהם אלה שירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות וכיום יועצת לתחום האנרגיה הירוקה, ורביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל.

בשבוע שעבר הודיע שחר ברכה, ראש רשות התקשוב הממשלתי, על סיום תפקידו, לאחר שהבין שהוא לא בין המועמדים הסופיים לתפקיד. המשמעות של הקמת מערך הדיגיטל היא שנמוך במעמד ראש רשות התקשוב והכפפתו למנהל המערך החדש. ברכה מונה לממלא מקום ראש רשות התקשוב לפני כשלוש שנים, לאחר פרישתו של יאיר פראנק. הוא ניהל את הפעילות הדיגיטלית של משרדי הממשלה בקורונה, ובתקופתו התקדם פרויקט הענן הענק נימבוס.

ועדה לא שקופה

ההחלטה להקים מערך דיגיטל לאומי התקבלה עם כינונה של הממשלה הנוכחית, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. באותם הסכמים אף הוחלט לסגור את משרד הדיגיטל הלאומי, שהוקם כחלק מהמהלך לצקת תוכן לתואר שר שניתן לדודי אמסלם, ולהעביר את הפעילות שלו למשרד הכלכלה. המערך ירכז לתוכו את הפעילות של רשות התקשוב הממשלתי ושל מטה ישראל דיגיטלית, שהיה בממשלת נתניהו-גנץ באחריות המשרד לשוויון חברתי.

שקיפות? לא בוועדת האיתור לתפקיד ראש מערך הדיגיטל, שנמצא באחריות השרה אורנה ברביבאי.

שקיפות? לא בוועדת האיתור לתפקיד ראש מערך הדיגיטל, שנמצא באחריות השרה אורנה ברביבאי. צילום: עידן כנפי, מרכז פרס לשלום ולחדשנות (ארכיון)

בתחילת החיפושים אחר מועמד לראש מערך הדיגיטל פורסם מכרז. אולם, מבין אלה שהגישו מועמדות במסגרת המכרז לא נמצא ולו אחד המתאים לתפקיד, ונראה שהיו מועמדים מתאימים שבחרו שלא לגשת אליו בגלל מגבלת השכר שהממשלה יכולה לשלם. בעקבות זאת התקבלה ב-21 באוקטובר החלטת ממשלה שנתנה פטור ממכרז, ובמקום זאת מונתה ועדת האיתור. בוועדה חברים מנכ"ל משרד הכלכלה או נציגו, נציג של נציב שירות המדינה ונציג נוסף שמונה על ידי המשרד או הנציבות. משרד הכלכלה לא נוהג בשקיפות ולא פרסם את שמות חברי ועדת האיתור ואת שמות המועמדים, אף על פי שמדובר בתפקיד בכיר, שאמור לרכז את כל פעילות החדשנות והדיגיטל של הממשלה, שהולכת ותופסת תפקיד חשוב בשנים האחרונות.

על קו הגמר: שני מועמדים עם ניסיון רב בתקשוב הממשלתי

שני המועמדים הסופיים הם בעלי ניסיון רב בעולמות התקשוב והדיגיטל בממשלה, והובילו פרויקטים לאומיים ורוחביים. לב עמי כיהנה כמנמ"רית משרד הבריאות בין השנים 2011 ל-2018 וניהלה שורה של פרויקטים בתחום הבריאות הדיגיטלית, שהחשיבות שבביצועם באה לידי ביטוי גם בתקופת הקורונה. היא אף זכתה כמה פעמים באות המנמ"ר המצטיין ובתחרויות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים.

שמואלי הוא אחד המנמ"רים הוותיקים בשירות הממשלתי, וניהל בשנים האחרונות את התקשוב והדיגיטל ברשות מקרקעי ישראל. הוא מכהן בתפקידו הנוכחי מסוף 2012 ומשמש אף כחבר הנהלה ברשות. אחת הפעילויות הבולטות שהוא הוביל היא רמיטק – תוכנית חוצה ארגון להטמעת מערכות מידע מתקדמות ברשות, שעליה הוא זכה בכמה פרסים, כולל אות המנמ"ר המצטיין.

המועמדים לא התייחסו לידיעה ובמשרד הכלכלה העדיפו שלא להגיב.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שקד ברבש

    אין ראוי מרביד לתפקיד משמעותי זה. בהצלחה רבה!

  2. אורנה שמחון

    רביד בהצלחה מועמד מקצועי וראוי

  3. אמיתי רב

    רביד מביא איתו רקורד מוכח בהובלת חדשנות בארגון מורכב, באומץ רב ונחישות, בעל יכולות גבוהות ואסטרטגיה ליהפך מחשובי ברשות מקרקעי ישראל. אין ספק שהכוכבים בכיסו. בהצלחה!

  4. תמיר

    רביד שמואלי בעיני המועמד הכי מתאים ! עם רקורד תפקידים חוצה ממשלה. מאחל לבחירתו.

אירועים קרובים