זנדסק אמרה לא להצעת רכישה של 17 מיליארד דולר

דירקטרויון החברה, שמספקת פלטפורמת הלפדסק מקוונת, מאמין שההצעה ממעיטה בערכה של החברה

נרכשת תמורת 10.2 מיליארד ד', אחרי שאמרה לא ל-17 מיליארד.

חברות רבות בוודאי לא היו עושות זאת, אבל זנדסק (Zendesk), שמספקת פלטפורמה מקוונת לשירות לקוחות, וקיבלה הצעת רכש של כ-17 מיליארד דולר – אמרה לא לקונסורציום של קרנות הון פרטיות שביקש לרכוש אותה, מהסיבה שהסכום ממעיט בערכה של החברה.

בהודעה שפרסמה החברה צוין, כי חברי הדירקטוריון היו מחויבים לבחון הצעה כזו, אך לאחר שכך נעשה, הם חשו בטוחים לדחות אותה: "בהתאם לחובות הנאמנות שלו, לאחר בדיקה והערכה מדוקדקת, שנערכה בהתייעצות עם יועצים פיננסיים ומשפטיים עצמאים, הגיע הדירקטוריון למסקנה, כי הצעה לא מחייבת זו ממעיטה משמעותית בערכה של החברה ואינה לטובת החברה ובעלי מניותיה".

אבל נראה שתשובת הדירקטוריון אינה מייצגת את דעתם של כל בעלי המניות, שכן דיווח ב-וול סטריט ג'ורנל טוען, כי החברה עלולה למצוא את עצמה במאבק בעלי מניות בנוגע להתעניינות של קרן ההשקעות בעסקיה, כך שהעניין לא יכול פשוט להיסגר בדחיית העסקה המסוימת הזאת.

אחד היועצים הסוקרים את שוק חוויית הלקוח שבו פועלת החברה דווקא הצדיק את ההחלטה, וטען שהחברה קיבלה את ההחלטה הנכונה לדחות את ההצעה מכיוון שיש לה הזדמנויות רבות להרחיב את שוק ה-CX שלה ולהגיע בעתיד לשווי שוק גבוה יותר.

מוצר הליבה של זנדסק הוא תוכנת הלפ דסק, אך הוא התרחב לתחומים אחרים בשנים האחרונות. לאחרונה היא שחררה את סוויטת Zendesk, הכוללת תמיכה, מדריך, צ'אט ודיבור בחבילה אחת.

בסתיו שעבר רכשה החברה את Momentive, שבבעלותה SurveyMonkey, מה שסלל את דרה לתחום חוויית הלקוח. זנדסק הוציאה יותר מ-4 מיליארד דולר עבור Momentive, והימרה עליה כאופציה להרחיב את השוק שלה בעתיד. הצמיחה הצפויה היא כנראה חלק עיקרי בסיבה שבגללה דחתה את הצעת הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים