שוק הסייבר רותח: מיקרוסופט עומדת לרכוש את מנדיאנט ב-4.3 מיליארד ד'

הענקית מרדמונד רוצה לקנות את ענקית הייעוץ ומודיעין איומי הסייבר, שבעבר הייתה פייראיי - כך עולה מדיווחים ברשת ● אנליסט בכיר: חזינו שחברות הטק הגדולות ישלטו בעולם הגנת הסייבר - והנה זה קורה

האם הותקפה בכופרה? מנדיאנט.

מיקרוסופט רוצה לרכוש מותג יוקרתי בעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר. דיווחים עקשניים באינטרנט, בין השאר של סיקינג אלפא ובלומברג, גורסים שהענקית מרדמונד מעוניינת לקנות את מנדיאנט, שמותגה מחדש כחלק מהפיצול שנעשה לפייראיי.

העסקה, שתעמוד על 4.27 מיליארד דולר – יותר מהשווי של מנדיאנט, טרם סוכמה סופית, לפי מקור שמכיר את הדיונים הנערכים בין הרוכשת לנרכשת הפוטנציאלית. מומחים הסבירו כי המניע לרכישה הוא הרצון של מיקרוסופט לחזק את מוצריה, ולעזור להגן על לקוחות מפני פריצות ופרצות.

מיקרוסופט ומנדיאנט סירבו להגיב לפרסומים. מניית הענקית מרדמונד עלתה לאחר הפרסומים בוול-סטריט ב-1% וזו של הנרכשת זינקה ב-18%.

ג'ף פולארד, סגן נשיא ואנליסט ראשי בפורסטר, אמר כי "לפני כמה שנים, חזינו שענקיות הטכנולוגיה ישלטו בעולם אבטחת הסייבר. והנה, מיקרוסופט ממשיכה במשימתה לעשות בדיוק את זה. הגנה בסייבר היא חלק מרכזי באסטרטגיה הארגונית הכוללת של מיקרוסופט. הרכישה הצפויה היא עוד נדבך במימוש האסטרטגיה שלה לתחום".

"מנדיאנט הייתה 'כלואה' בסביבה הטכנולוגיות של פייראיי"

מומחים הסבירו שבעקבות המיזוג שבוצע בעשור הקודם בין מנדיאנט לפייראיי, "מנדיאנט 'בילתה' משך שנים כשהיא 'כלואה' בסביבה הטכנולוגיות של פייראיי. רק בשנה האחרונה, לאחר הפיצול בין עולם המוצרים לעולם המודיעין והייעוץ, היא פתחה את שירותיה לטכנולוגיות שאינן של פייראיי. מנדיאנט מוצאת את עצמה עם היצע שירותים חזק, אבל צריכה להתחדש, והיא לא יכולה לעשות זאת לבדה".

מק'אפי-פייראיי - מיזוג קצר מועד

מק'אפי-פייראיי – מיזוג קצר מועד

מה הרווח של מיקרוסופט? לפי פולארד, הענקית מרדמונד "תניב לעצמה ערכים רבים בעולם הסייבר בשל הרכישה. היא מקבלת מותג אבטחת סייבר עם יוקרה עצומה ומורשת חזקה, עם מענה אבטחה לעולמות ניטור וניהול איומי הסייבר והתגובה להם (MDR), וכן זיהוי ותגובה מורחבים לאיומי סייבר מקצה לקצה (XDR)".

אם העסקה תצא לפועל, תהיה זו הרכישה השנייה בגודלה של חברה על ידי מיקרוסופט מתחילת השנה. בחודש שעבר היא קנתה את ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד בסכום גדול הרבה יותר מזה שהיא מוכנה לשלם עבור מנדיאנט – 68.7 מיליארד דולר.

קצת היסטוריה

קווין מנדיה הקים את מנדיאנט ב-2004. הוא שימש כסגן נשיא לתפעול בפייראיי, ולאחר מכן היה מנכ"ל החברה. המיזוג בינה לבין מק'אפי בוצע באוקטובר האחרון ויצר ענקית אבטחה בשווי של כמעט שני מיליארד דולר, עם 5,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות. במרץ 2021 מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר לקרן ההשקעות והאחזקות STG (ר"ת Symphony Technology Group). מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה לאחר שנים שהם הקנו לה הפסדים. שלושה חודשים לאחר המיזוג, הקרן החליטה לפצל את החברה המאוחדת מק'אפי-פייראיי ולהרוג את המותג הוותיק. החברה הראשונה נקראת טרליקס, והיא פועלת בעולם ה-XDR (ר"ת Extended Detection and Response). שמה של החברה השנייה, שמבצעת את פעילות ההגנה על הקצוות בארגונים של מק'אפי, עדיין לא נמסר.

ביוני האחרון פייראיי מכרה את קו המוצרים שלה ל-STG תמורת 1.2 מיליארד דולר. מכירה זו ביטלה את רכישת מנדיאנט, שאותה פייראיי ביצעה תמורת מיליארד דולר ב-2014. בנוסף לרכישת קו מוצרי ההגנה על הרשתות, המיילים, נקודות הקצה ואבטחת הענן של החברה, STG קנתה גם את השם פייראיי ואת פלטפורמת ניהול האבטחה והתזמור שלה.

שנים לא טובות למק'אפי ולפייראיי

השנים האחרונות לא האירו פנים לשתי ענקיות האבטחה. לפני שמק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה, התוצאות שהיא הציגה לא היו מרשימות. גם עסקי המוצרים, המנויים והתמיכה של פייראיי (שאז כללה את מנדיאנט) חוו צמיחה מועטה. לעומת זאת, עסקי השירותים המקצועיים של החברה – משמע, השירותים של מנדיאנט – הניבו צמיחה נאה.

מנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב ב-2013, כאשר תחקיר שהיא ביצעה עבור הניו יורק טיימס העלה שצבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. העיתון, מהנחשבים בעולם, "ניצל" מתקפה ארוכה שאירעה על המחשבים שלו ושכר את שירותי מנדיאנט במטרה לגלות מהיכן מבוצעות מתקפות על חברות וסוכנויות ממשל אמריקניות. שתחקיר מצא שבבניין משרדים בן 12 קומות בשנגחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, וש-"אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם. העיתון ערך את התחקיר לאחר שנפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של ידיעה על ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יסמין

    אתם, מיקרוסופט, כבר מהזה מנותקים מהציבור. תתחילו באאוטלוק ולמה זה נראה זר ומנוכר. אתם הייתם למבינים... איבדו את הרגש שרק לגייטס כנראה היה. תפתחו, את הכסף תשקיעו בחזרה למין האנושי.

אירועים קרובים