ענקית אבטחה נולדה: מק'אפי ופיראיי מתמזגות

החברה המשולבת - בשווי קרוב לשני מיליארד דולר שוויה - תמנה 5,000 עובדים ויהיו לה 40 אלף לקוחות

בכוונת הבעלים של שתי ענקיות האבטחה – מק'אפי (McAfee) ופייראיי (FireEye) – למזג אותן וליצור ענקית אבטחה בשווי של כמעט שני מיליארד דולרים, 5,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות.

במרץ השנה ענקית האבטחה מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר לקרן ההשקעות והאחזקות STG (ר"ת Symphony Technology Group)

תמורת ארבעה מיליארד דולר במזומן. מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה לאחר שנים שבהן היא ראתה כיצד הם מקנים לה הפסדים.

STG התמקדה בצורה אגרסיבית בתחום אבטחת הסייבר במהלך השנה האחרונה. כך, בפברואר אשתקד היא רכשה את RSA, חלוצת ההצפנה מבדפורד, מסצ'וסטס, תמורת 2.08 מיליארד דולר. RSA הוקמה לפני שנים רבות על ידי הישראלי עדי שמיר, רון ריבסט ולאונרד אדלמן, ובין השאר היא קנתה את סאיוטה, שראש הממשלה, נפתלי בנט, היה ממקימיה, ומצידה נרכשה על ידי EMC, שהפכה אותה לחטיבת אבטחת המידע שלה. STG ביצעה עוד כמה רכישות קטנות של חברות – החל ב-2019.

ביוני השנה פייראיי מכרה את קו המוצרים שלה ל-STG תמורת 1.2 מיליארד דולר. מכירה זו ביטלה את רכישת מנדיאנט, שאותה פייראיי ביצעה תמורת מיליארד דולר ב-2014. בנוסף לרכישת קו מוצרי ההגנה על הרשתות, המיילים, נקודות הקצה ואבטחת הענן של החברה, STG רכשה גם את השם פייראיי ואת פלטפורמת ניהול האבטחה והתזמור שלה.

"סיכון הסייבר הוא האיום מספר אחד העומד בפני ארגונים מודרניים, ואנו שמחים לקדם את ההיצע הגדל בתחום הגנת הסייבר שלנו", אמר ויליאם צ'ישולם, מייסד שותף ומנהל ראשי של STG.

שנים אחרונות לא מלבבות

השנים האחרונות לא האירו פנים לשתי ענקיות האבטחה. בטרם מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה, תוצאותיה לא היו מרשימות: הכנסות החטיבה הארגונית צמחו ב-2020 ב-1.2% בלבד לעומת 2019, לסכום של 1.35 מיליארד דולר, אך ההפסד הנקי גדל מ-151 ל-180 מיליון דולר – זינוק של 19.2%. כך, עיקר ההכנסות של החברה הגיע מהחטיבה הצרכנית. החברה יצאה למהלך פיטורים נרחב, עם שינוי מבני, בדצמבר 2020 כדי לשפר את הרווחיות שלה.

עסקי המוצרים, המנויים והתמיכה של פייראיי חוו צמיחה מועטה של 2.2% ב-2020, וההכנסות מהם גדלו ל-724.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-708.8 מיליון אות8ן רשמה ב-2020. לעומת זאת, עסקי השירותים המקצועיים של החברה – משמע, השירותים של מנדיאנט – הניבו אשתקד מכירות של 215.6 מיליון דולר, לאחר שזינקו ב-19.6% לעומת 180.3 מיליון. באופן דומה, פייראיי צמצמה את מצבת העובדים שלה ב-7% במהלך שנת 2020. כל אחת מהשתיים השקיעה בפיטורים ובשינויים המבניים החדשים עשרות מיליוני דולרים.

המיזוג ייצור את החברה החמישית בגודלה בשוק האבטחה

בריאן פלמה, יעמוד בראש העסק המשולב של פייאראיי ומק'אפי. צילום: אתר פייראיי

בריאן פלמה, יעמוד בראש העסק המשולב של פייאראיי ומק'אפי. צילום: אתר פייראיי

החברה הממוזגת צפויה למנות יותר מ-5,000 עובדים, מה שיהפוך אותה לחמישית בגודלה בשוק האבטחה, ולגדולה יותר מחברות כמו אוקטה (Okta), קראודסטרייק (CrowdStrike), פרופפוינט (Proofpoint) וזיסקיילר (Zscaler) – למרות שהיא שווה הרבה פחות מכל אחת מהן.

רק ארבע חברות אבטחה ציבוריות יהיו בעלות יותר עובדים מהגוף המשולב: פאלו אלטו (Palo Alto Networks), פורטינט (Fortinet), טרנד מיקרו (Trend Micro) וצ'ק פוינט (Check Point).

ועדיין, אנליסטים ציינו כי לא בטוח שהמיזוג יביא לתפנית כלכלית עבור שתי החברות הממוזגות. כך, "יקירות וול סטריט" בסייבר – קראודסטרייק, אוקטה, סנטינל וואן (SentinelOne), ו-זיסקיילר – שהנפיקו מאז 2017, הן כעת, בהתאמה, בעלות שווי הגדול פי 64, 44, 155 ו-54 – מאז הנפקתן.

אתגר נוסף שיעמוד בפני הנהלת החברה הממוזגת הוא עודף חפיפה בין סלי המוצרים של השתיים. כך, בתחום ניהול אירוע אבטחה, SIEM, יש לפייראיי את Helix ולמק'אפי את Enterprise Security Manager. חפיפות נוספות קיימות בעולמות האבטחה בענן. בנוסף, לשתי החברות יש יכולות דומות מאוד בעולמות אבטחת נקודות הקצה ואבטחת רשת.

בראש העסק המשולב של שתי החברות יעמוד בריאן פלמה. הוא הצטרף לפייראיי בפברואר השנה כסגן נשיא מוצרים. הוא זה שהוביל את מכירת מוצרי פייראיי ל-STG. פלמה שימש בעבר כנשיא ומנהל התפעול של בלאקברי, סגן נשיא בכיר בסיסקו ומנכ"ל תחום חוויית הלקוח באמריקה. עוד הוא היה סגן נשיא לפתרונות סייבר ואבטחה של בואינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים