פייראיי רוכשת את חברת אבטחת המידע מנדיאנט תמורת יותר ממיליארד דולר

בראש הרוכשת עומד מנכ"ל מק'אפי לשעבר, דייב דה וולט, והיא התפרסמה בזכות תחקיר לפיו צבא סין עומד מאחורי מתקפות על יעדים אמריקניים ● אנליסט בכיר הגיב לרכישה: "נוצר כוח מרכזי בתעשיית אבטחת הסייבר"

חברת אבטחת המידע והסייבר פייראיי (FireEye) רכשה את חברת אבטחת המידע מנדיאנט (Mandiant) תמורת יותר מיליארד דולר. כך הודיעו שתי החברות בסוף השבוע.

פייראיי האמריקנית מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, והיא נחשבת לבין המובילות בתחום עצירת מתקפות הסייבר הממוקדות (APT). לפני כחודש, SecureWave, שמייצגת ומפיצה פתרונות אבטחת מידע ותשתיות IT, החלה להפיץ את פתרונות פייראיי בישראל. הליבה של פלטפורמת פייראיי היא מנוע וירטואלי, שמזהה וחוסם מתקפות סייבר עוד לפני שהגיעו למערכת המיחשוב הארגונית. לרוכשת יותר מ-1,100 לקוחות ברחבי העולם.

יותר מ-1,100 לקוחות ברחבי העולם. FireEyeמנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב בפברואר האחרון, כאשר תחקיר שלה העלה כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. הניו-יורק טיימס (New York Times) "ניצל" את המתקפה הארוכה שאירעה על המחשבים שלו וערך תחקיר במטרה לגלות מהיכן מבוצעות מתקפות על חברות וסוכנויות ממשל אמריקניות. הוא שכר את שירותי מנדיאנט, שהעלו כי בבניין משרדים בן 12 קומות בשנגחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, וכי "אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארה"ב מבוצע משם. העיתון ערך את התחקיר לאחר שנפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של ידיעה על ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו.

הרכישה תפגיש שני בכירים בעולם אבטחת המידע: בראש פייראיי עומד דייב דה וולט, לשעבר מנכ"ל מק'אפי (McAfee) שנמכרה לאינטל (Intel) ב-2010 תמורת 7.68 מיליארד דולר. בעברו שימש דה וולט גם יו"ר מועצת המנהלים של מנדיאנט ובימים הקרובים הוא צפוי לחשוף בפני רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) את היקף מניותיו בנרכשת.

קווין מנדיה, מייסד ומנכ"ל הנרכשת, הקים אותה ב-2004. בעברו שימש מנדיה כחוקר הונאות סייבר בחיל האוויר האמריקני, והוא חיבר כמה טקסטים בנושא, שהאנליסטים לתחום מכנים "מכוננים ומשפיעים". מנדיה ישמש כסגן נשיא לתפעול בפייראיי. היקף המכירות השנתי של מנדיאנט עומד על כמאה מיליון דולר. שווי השוק של פייראיי עומד על כחמישה מיליארד דולר, והחברה הודיעה כי היא צופה גידול של 50% במכירותיה בשל הרכישה.

התוכנות של מנדיאנט מנתחות התקפות סייבר, על ידי מיכון תהליכים המצביע על אותן מתקפות. לפני כשנה שתי החברות חתמו על הסכם פיתוח טכנולוגי, אשר יקל על הטמעת מוצרי שתי החברות יחדיו. "יש להם 'אטמי סייבר' חזקים מאוד המגיבים היטב לפרצות", אמר בראיון דה וולט, "הם טובים מאוד במה שהם עושים. המטרה שלי היא ליצור את חברת אבטחת המידע החזקה ביותר בעולם".

דניאל איב, אנליסט מבנק ההשקעות FBR, אמר כי "אם אתה משלב את הטכנולוגיה המתקדמת של פייראיי לעצירת מתקפות מתקדמות, ממוקדות ומתמשכות, עם הגנת נקודות הקצה של מנדיאנט, מתקבל כוח מרכזי בתעשיית אבטחת הסייבר".

דייב דה-וולט, מנכ"ל פייראייבין המתחרות של פייראיי ניתן למצוא את צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית ופאלו אלטו (Palo Alto Networks) האמריקנית, שהוקמה על ידי הישראלי ניר צוק, יוצא צ'ק פוינט בעצמו. פאלו אלטו הונפקה בשנת 2012 באחת ההנפקות המוצלחות ביותר של אותה שנה.

גרטנר (Gartner) ציינה את מנדיאנט כאחת משלוש חברות האבטחה המספקות חדשנות בתחום ההגנה על תחנות קצה, תוך וידוא שלא נפרצו, ואם נפרצו – שזה ידווח. לצדה הוזכרו Sillicium, שנרכשה על ידי RSA, חטיבת האבטחה של EMC, ו-Carbon Black.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים