עוד השקעה של אינסייט פרטנרס בישראל: דיפ דאב גייסה 20 מ' ד'

הקרן, שהשקיעה בעשרות רבים של סטארט-אפים ישראליים, הובילה את סבב הגיוס של דיפ דאב, שמאפשרת דיבוב סרטים באמצעות בינה מלאכותית ולימוד מכונה

מייסדי דיפ דאב: אופיר קרקובסקי, המנכ"ל (מימין), וניר קרקובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות.

אינסייט פרטנרס, שנמצאת בצמרת רשימת הקרנות שמשקיעות בהיי-טק הישראלי, הובילה סבב גיוס של סטארט-אפ נוסף מתוצרת כחול לבן: הפעם מדובר בדיפ דאב, החברה, שמפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לדיבוב סרטים, הודיעה היום (ה') כי היא סיימה סבב גיוס A בסך של 20 מיליון דולר.

לצד אינסייט פרטנרס השתתפו בסבב ההשקעה קרן Swift VC והמשקיעים הקיימים, בוסטר ונצ'רס וסטארדום ונצ'רס. כמו כן, נטלו בו חלק משקיעי אנג'ל ויועצים מתעשיות הבידור וההיי-טק, בהם אמיליאנו קלמזוק, שכיהן כנשיא אולפני הטלוויזיה של פוקס, קווין ריילי, לשעבר מנהל התוכן הראשי של HBO Max, ורואי טיגר, סגן נשיא במטא, החברה האם של פייסבוק.

קשה לדמיין את השיאים שאליהם הגיעה אומת הסטארט-אפ הישראלית ב-2021 בלי אינסייט פרטנרס. הקרן ביצעה עד כה בישראל עשרות השקעות, חלק לא מבוטל מהן בשנה שעברה. בין חברות הפורטפוליו הישראליות שלה נמצאת וויז של אסף רפפורט, שהפכה ליוניקורן כמה חודשים בלבד לאחר היווסדה, ושנה וחצי לאחר הקמתה כבר הייתה שווה שישה מיליארד דולר. היא אף קנתה את ארמיס בתחילת 2020, והשווי שלה גדל פי שלושה בתוך פחות משנתיים. אינסייט פרטנרס השקיעה גם ב-וויקס, מאנדיי, לייטריקס, ווקמי, צ'ק מרקס, שאותה היא מכרה במרץ 2020 לקרן הלמן אנד פרידמן תמורת 1.15 מיליארד דולר, ברינג, ולוסיטי ובעוד חברות ישראליות.

ג'ף הורינג, מנכ"ל וממייסדי אינסייט פרטנרס.

ג'ף הורינג, מנכ"ל וממייסדי אינסייט פרטנרס. צילום: יח"צ

ג'ף הורינג, מנכ"ל וממייסדי אינסייט פרטנרס, אמר בעבר בשיחה עם עיתונאים ישראליים כי "אנחנו משוגעים על השוק הישראלי. החרטה היחידה שלי לגבי ישראל היא כשאנחנו אומרים 'לא' לבקשות השקעה, משיבים ליזמים שלא נשקיע בהם".

שני יוצאי גופי מודיעין שמדבבים סרטים לכל המשפחה

דיפ דאב הוקמה ב-2019 על ידי האחים אופיר קרקובסקי, מנכ"ל החברה, וניר קרקובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. אופיר שירת במגוון תפקידים ביחידה הטכנולוגית אופק של חיל האוויר וניר היה ממקימי יחידת הסייבר בשב"כ. הטכנולוגיה של החברה שימשה עד היום לדיבוב עשרות כותרים, ביניהם Every Time ו-Die, שהוא, נמסר מהחברה, הסרט הראשון בעולם שדובב על ידי בינה מלאכותית, והוצג בנטפליקס באנגלית. על לקוחות דיפ דאב נמנים, בין השאר, אולפנים הוליוודיים ושירותי סטרימינג. מטה החברה ממוקם בתל אביב, ובו מרוכזת פעילות המחקר והפיתוח.

מאז הקמתה גייסה דיפ דאב 26 מיליון דולר. בחברה אומרים כי הסבב הנוכחי יאפשר לה להתרחב לשווקים חדשים ולהאיץ את תהליכי המחקר והפיתוח. בנוסף, החברה, שמעסיקה כיום 30 עובדים, מתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים בארץ ובארצות הברית.

צוות דיפ דאב.

צוות דיפ דאב. צילום: יח"צ

תהליך הדיבוב של סרטים וסדרות אורך כיום כמה חודשים ודורש השקעה כספית רבה, כוח אדם ומשאבים. הפלטפורמה של דיפ דאב מגשרת על מחסומי השפה והפערים התרבותיים בעולמות הבידור והמדיה, עם שירותי לוקליזציה מקצה לקצה, משתלבת בתהליכי הפוסט פרודקשן של יוצרי תוכן, חברות הפקה ומפיצים, ומאפשרת להם להמיר תכנים משפה אחת לכמה שפות אחרות. כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת לשכפל את הקול של השחקנים מתוכן המקור לשפת היעד, דרך דגימת קול שלדבריהם אורכת שתי דקות בלבד. היא מתחייבת לדבב סרט מלא בארבעה שבועות בלבד, לעומת 15-20 שבועות באמצעות הפתרונות הקיימים. זאת, באמצעות מודלים שמשלבים בין בינה מלאכותית ולימוד מכונה לבקרה אנושית. הפלטפורמה זמינה כיום במספר שפות שונות – בהן אנגלית, ספרדית ופורטוגזית, אך לא עברית – וצפויה להתרחב לשפות נוספות בהמשך.

"להמשיך ולבצע אופטימיזציה לתהליך המורכב של הדיבוב"

האחים קרקובסקי אמרו כי "סבב הגיוס הנוכחי מצביע על האמון בטכנולוגיה שפיתחנו. האתגר שלנו הוא להמשיך ולבצע אופטימיזציה לתהליך המורכב של הדיבוב, שמשלב וידיאו, אודיו, שפה וטקסט, ולהרחיב סביבו את האופרציה שלנו. אנחנו גאים בהצטרפותה של קרן אינסייט פרטנרס לדירקטוריון שלנו".

ג'ורג' מת'יו, שותף באינסייט פרטנרס, ציין כי "אנחנו נמצאים בעידן שבו הבינה המלאכותית מייצרת המון הזדמנויות חדשות לביטויים של יצירתיות. תהליכי הגלובליזציה משפיעים על תעשיית התרבות והמדיה. פלטפורמת הדיבוב של דיפ דאב מאפשרת להנגיש תוכן איכותי לקהלים בכל מקום בעולם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים