פיטר ת'יל פורש מהבורד של מטא "כדי להתמקד בפוליטיקה"

ת'יל היה בין המשקיעים הראשונים בפייסבוק, אולם בשנים האחרונות עבר חתול שחור בינו לבין מארק צוקרברג על רקע תמיכתו במפלגה הרפובליקנית ובטראמפ ● הוא יפרוש ממועצת המנהלים לאחר הכנס השנתי של בעלי המניות

פיטר ת'יל.

היזם והמשקיע המיליארדר פיטר ת'יל עוזב את מועצת המנהלים של מטא. הסיבה: ת'יל הרפובליקני רוצה להתמקד בפוליטיקה לקראת בחירות האמצע בארצות הברית, שייערכו בחודש נובמבר – כך על פי דיווח בניו יורק טיימס.

העיתון הנחשב היה זה שדיווח ראשון על פרישתו של ת'יל, והודעה שהוציאה החברה האם של פייסבוק אישרה את הדיווח, אם כי לא סיפקה את הסיבה הרשמית לפרישה – וכך גם לא הפורש עצמו. על פי הודעת מטא, הוא יישאר חבר במועצת המנהלים שלה עד לישיבה השנתית של בעלי המניות – ולא יעמיד את עצמו לבחירה מחדש.

מייסד ומנכ"ל מטא-פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר כי "ת'יל היה חבר בעל ערך במועצת המנהלים שלנו, ואני מודה מעמקי לבי על כל מה שהוא עשה למען החברה שלנו. ת'יל חושב בצורה מקורית, ויכול לתת עצות מקוריות לפתרון בעיות. הוא שימש כחבר במועצת המנהלים שלנו במשך כמעט שני עשורים, ותמיד ידענו שבזמן כלשהו הוא יתפנה להקדשת מרצו לעניינים אחרים".

צוקרברג הדמוקרט מול ת'יל הרפובליקני

ת'יל היה בין המשקיעים הראשונים בפייסבוק והוא משמש כחבר במועצת המנהלים של החברה מאז 2005. אלא שמאז השנים הראשונות, שבהן האמין בצוקרברג, הסטודנט מהרווארד שהקים את פייסבוק כפלטפורמה להיכרות בין סטודנטים, ומאז ההנפקה של החברה ב-2012, שבה הוא לקח חלק פעיל, עבר חתול שחור בין השניים. ת'יל אף מכר מאז את רוב המניות שלו בחברה. הסיבה לכך היא חילוקי הדעות הפוליטיים המהותיים בין השניים: בעוד שצוקרברג הוא דמוקרט, ת'יל תומך במפלגה הרפובליקנית, כולל בכספים, והוא לא נחשב כחלק מהצד המתון שלה. הוא היה בין היחידים מבכירי ההיי-טק שהביעו בחירות בדונלד טראמפ במרוץ שלו לבית הלבן ב-2016. ת'יל דיבר בשבחו של טראמפ בוועידה הרפובליקנית ביולי באותה השנה, לאחר שהוא נבחר למועמד המפלגה לנשיאות, ושימש איש הקשר שלו לעמק הסיליקון. זאת, על אף ההאשמות בהטרדות מיניות ובפרשיות אחרות נגד המועמד הרפובליקני דאז ולמרות העובדה שהמפלגה הרפובליקנית לא ממש תומכת בזכויות קהילת הלהט"ב, שאליה ת'יל משתייך.

מטא די צולעת בתקופה האחרונה, על רקע הדיווחים על הפרת הפרטיות, מסמכי פרנסיס האוגן , שחשפו שורה של עוולות לכאורה מצד החברה, והעובדה שמספר המשתמשים ברשת החברתית שלה לא עולה, ואף ירד במקצת בתוצאות הרבעוניות האחרונות, שפורסמו בשבוע שעבר. בעקבות זאת, נתח השוק שלה ירד מאז ב-25% וצוקרברג איבד עשרות מיליארדים מהונו. בנוסף, השבוע פרסמה החברה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הראשון של 2022, נמוכה מהצפי של האנליסטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים