פיטר ת’יל, PayPal: "גאה להיות גיי ומבטיח לתמוך בטראמפ"

המיליארדר מעמק הסיליקון - שנאם מעל במת הוועידה הלאומית הרפובליקנית - הוא הגיי המוצהר הראשון שמתייחס באירוע לנטיותיו המיניות בפני הקהל האמריקני השמרני

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

בנאום תמיכה בדונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, אמר פיטר ת'יל כי הוא "גאה להיות הומוסקסואל, גאה להיות רפובליקני, אבל יותר מכל, גאה להיות אמריקני".

ת'יל גם התייחס לחוק הטרנסג'נדרים השנוי במחלוקת של צפון קרולינה, ושאל את הקהל: "למי אכפת?" וזאת למרות שבאפריל האחרון התבשרנו כי PayPal – שת'יל הוא אחד ממייסדיה – החליטה שלא לפתוח מרכז בצפון קרולינה, לאחר שהתקבלו במדינה חוקים אנטי-להט"ביים.

הממשלה שבורה

"מלחמות התרבות המזויפת רק מסיחות את דעתנו מההידרדרות הכלכלית שלנו", טען הדובר, שבנוסף הוא גם חבר בהנהלת פייסבוק (Facebook). ת'יל העלה בנאומו כמה וכמה נקודות כלכליות ואף הצביע על הצלחת עמק הסיליקון לעומת חלקים אחרים של המדינה. בדבריו ב-RNC סיפר כי "עמק הסיליקון הוא מקום קטן", והצביע על חלקים אחרים של ארצות הברית שלהם אין פריבילגיות דומות.

בהתייחסו לצורך להחלפת השלטון אמר ת'יל כי "הממשלה שבורה. אנו לא מקבלים אוזלת יד כזו בעמק הסיליקון, ואסור לנו לקבל זאת מהממשלה שלנו".

מקרה קיצון בהלך הרוח של עמק הסיליקון

ת'יל היה הנואם ההומוסקסואל המוצהר הראשון שדיבר ב-RNC מאז שנת 2,000. אז היה זה ג'ים קולבה שדיבר, כך ציין בדיווחו ה-CNN, אך הוסיף שקולבה לא הזכיר או הכריז על המיניות שלו במהלך נאומו.

בזמנו התבטא טראמפ כנגד החוק המפלה טרנסג'נדרים בצפון קרולינה – המחייב אנשים במדינה להשתמש בשירותים ציבוריים בהתאם למין שעל פיו נולדו – אך חזר מדבריו לאחר מכן. עם זאת המועמד לנשיאות מקבל באופן יחסי את הרעיון של זכויות ללהט"בים, לפחות בהשוואה לרוב עמיתיו למפלגה השמרנית, למרות שעצר את עצמו מלתמוך בנישואים חד-מיניים.

על אף שבשלב מוקדם יותר בקמפיין העביר ת'יל כספים לתמיכה במועמדים רפובליקנים עיקריים אחרים, כיום, כתומך טראמפ, מהווה ת'יל מקרה קיצון בהלך הרוח של עמק הסיליקון, אשר סולד מטראמפ בעצמה נדירה.

רק לאחרונה פרסמה קבוצה של 150 בכירים מעמק הסיליקון מכתב ביקורת נוקב על המועמד טראמפ, שבו אמנם לא נרשמה התייחסות ספציפית לכך שטראמפ נחשב למועמד אנטי להט"בי, אבל שנכתבה בו ביקורת קשה על שמרנותו של טראמפ, ושבין השאר נאמר בו: "אנו מתנגדים למועמדותו המפלגת של דונלד טראמפ ורוצים מועמד שמחבק את האידאלים שבנו את תעשיית הטכנולוגיה של אמריקה: חופש הביטוי, פתיחות לאנשים חדשים, שוויון הזדמנויות, השקעות ציבוריות במחקר ובתשתיות וכיבוד שלטון החוק. אנו מאמצים חזון אופטימי בעבור מדינה מכילה יותר, שבה חדשנות אמריקנית ממשיכה לתדלק הזדמנויות, שגשוג ומנהיגות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים