וונטייר רוכשת את דרייבז הישראלית ב-100 מיליון דולר

הנרכשת הישראלית מספקת פלטפורמה לניהול טעינת רכב חשמלי ואנרגיה חכמה ● דורון פרנקל, מייסד ומנכ"ל דרייברז: "מעתה נשפיע בצורה רחבה ועמוקה יותר, ונעשה זאת בקנה מידה עולמי"

דורון פרנקל, מייסד ומנכ"ל דרייברז.

דרייבז (Driivz) הישראלית, המספקת פלטפורמה לניהול טעינת רכב חשמלי ואנרגיה חכמה, נרכשה על ידי וונטייר (Vontier). היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכמאה מיליון דולר.

הנרכשת פיתחה מערכת מבוססת ענן עבור ספקי שירותים בתחום הרכב החשמלי, כגון ציי רכב, רשתות תדלוק וחנויות נוחות. החברה הוקמה על ידי דורון פרנקל, המשמש כמנכ"ל. היא מעסיקה קרוב למאה עובדים, מרביתם בהוד השרון. עד רכישתה גייסה דרייבז כ-33 מיליון דולרים. על לקוחותיה נמנים וולבו (Volvo Group), וכן החברות EVgo, Gilbarco Veeder-Root, Centrica ו-ElaadNL.

עשרות אלפי תחנות טעינה של רכב חשמלי בעולם

המערכת שפותחה משמשת כמערכת ההפעלה לספקיות השירות בתחום הטעינה. הפלטפורמה של החברה כוללת כלים לניהול המערך התפעולי של רשתות טעינה, ניהול אנרגיה, בילינג, ממשקים לשימוש הנהגים, ניהול ציי רכב חשמלי וטעינה בבתים משותפים ובמתחמים מסחריים.

הנרכשת מנהלת עשרות אלפי תחנות טעינה של רכב חשמלי בצפון אמריקה, אירופה ואסיה-פסיפיק, המשמשות כמיליון נהגים.

דרייבז תמשיך להתנהל כחברה בת עצמאית תחת ניהולו של פרנקל. לקוחות הנרכשת הן חברות אנרגיה, חברות גז ונפט, יצרניות כלי רכב וספקיות שירותי טעינה לרכב חשמלי. חברות אלו מספקות – על בסיס הטכנולוגיה של דרייבז – שירותים לשחקנים שונים באקוסיסטם, כגון ציי רכב, עיריות, מבני מסחר ותעשייה ומבני מגורים.

"כיום טכנולוגיית תדלוק נקייה ויעילה הכרחית"

מארק מורלי, נשיא ומנכ"ל וונטייר, אמר כי "אנו מאמינים שהעשור הבא יביא עמו את השינויים המשמעותיים ביותר בתחבורה העולמית מאז המצאת המכונית. כיום טכנולוגיית תדלוק נקייה ויעילה הכרחית".

מורלי הוסיף כי "רכישת דרייבז מאיצה את הרחבת ההיצע שלנו ואת אסטרטגיית התחבורה החשמלית שלנו, עם מנועי צמיחה לטווח הארוך. הרכישה תורמת ליכולתנו לנצל את ההזדמנויות העסקיות בשוק הגלובלי של תשתיות טעינה לרכב חשמלי".

"הרכישה תחזק את ההובלה שלנו בתחומי טעינת רכבים חשמליים וניהול אנרגיה חכמה", אמר פרנקל, "מעתה נשפיע בצורה רחבה ועמוקה יותר, ונעשה זאת בקנה מידה עולמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים