עוד יום, עוד אקזיט: קומוולט רכשה את TrapX הישראלית

מדובר בצעד מוצלח לענקית ניהול הנתונים ואקזיט מאכזב למשקיעים בחברת הטעיית הסייבר, שנרכשה בסכום הקטן ברבע מההון שהם השקיעו בה

נרכשת. TrapX

יממה לאחר שתי רכישות של חברות הגנת סייבר ישראליות, עוד אקזיט בתחום נולד: קומוולט הודיעה כי היא רכשה את TrapX הישראלית, שעוסקת בתחום הטעיית הסייבר. היקף העסקה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-30 מיליון דולר – קצת פחות מ-100 מיליון שקלים. זהו מהלך מוצלח לענקית ניהול והגנת הנתונים, ופחות טוב למשקיעים בנרכשת – אייבקס, BRM, אינטל קפיטל, אופוס, ליברטי ישראל ו-Strategic Cyber Ventures, משום שסכום העסקה נמוך יותר מאשר כלל ההשקעות בה, שעומד על כ-40 מיליון דולר.

TrapX נוסדה ב-2012 תחת השם סייברסנס על ידי משה בן סימון, בעברו מומחה אבטחת מידע בחיל האוויר, ויובל מלאכי, ממייסדי זירו דיי סקיוריטי, ולשעבר מומחה תוכנה ב-יוגי, חברת אבטחת המידע שהקים היזם הסדרתי שלמה טובול. החברה מונה עשרות עובדים, המטה שלה נמצא בתל אביב ויש לה פעילות גם בעמק הסיליקון. בין לקוחותיה נמנים ארגוני בריאות רבים – בתי חולים, מתקני סיעוד סביב השעון, מרכזי M.R.I ורנטגן, וקופות חולים, כמו גם ארגונים ממגזרי הפיננסים והתשתיות הקריטיות. בין שמות הלקוחות של TrapX ניתן למצוא את אאוטבריין ופסגות.

"מלכודות הדבש" של TrapX

החברה פועלת בעולם המתמודד עם נוזקות, מתקפות יום אפס ו-APTs (מתקפות מתקדמות ומתמשכות), ועושה זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות הטעיה שונות, ובראשן "מלכודות דבש". אלה גורמות להאקרים לחשוב – בטעות – שהם הצליחו לחדור למערכות פנימיות רגישות של הארגון. זאת, בעוד שבפועל, הם נכנסו למעין מקום שמצוי בהסגר, "ארגז חול" מוגן, שבו כל הפעילות שלהם מנוטרת.

כך, הפתרון של TrapX מעתיק את מערכות הארגון לשרתים אחרים, שיש בהם רמת אבטחה נמוכה, בעוד שהתוקפים, שנמשכים למחוזות האבטחה הנמוכים, לא יודעים זאת. בין השאר, המערכת מסייעת לארגון להבחין האם מדובר במתקפה שהגיעה במקרה, או שהוא היה יעד של מתקפה ממוקדת. כך, תוך שימוש בנתונים שמגיעים מהסביבה של מלכודת הדבש, ניתן לזהות נוזקות במערכות האמת של החברה, לבנות להן "קלסתרון" ובו כלל המאפיינים הייחודיים שלה, ולנצל את הבינה המלאכותית שמוטמעת בנוזקות כדי להגן מפניהן. בקומוולט ציינו כדוגמה שהמערכת של TrapX מסייעת לגלות באופן מיידי נוזקה במכשיר רפואי שמוצב בבית חולים; למצוא כופרה בבקר לחץ שעלול להוביל לכשל מסוכן במפעל ייצור; ולסייע ללקוחות להגן על רשתות התקשורת שלהם מקבלני משנה, שפועלים מחוץ לכללי האבטחה של הארגון.

קומוולט תשלב בחודשים הקרובים את הטכנולוגיה של TrapX בפלטפורמת מטאליק (Metallic) שלה. מנוג' נאיר, מנכ"ל מטאליק בקומוולט, אמר כי "באמצעות הרכישה נאיץ את מסע החדשנות שלנו בתחום אבטחת הנתונים. המערכת מסייעת לארגונים בכל גודל ברחבי העולם לנטרל את פוטנציאל האיום הטמון באירועי כופרה, שעלולים לשתק ארגונים. קומוולט תציע רכיב הטעיה מובנה בפתרון שלה. זו הרכישה הראשונה שלנו בישראל, ונמשיך לעקוב אחרי טכנולוגיות אבטחת סייבר והגנת נתונים המפותחות בה".

אתמול: רכישות ב-200 וב-190 מיליון שקלים

כאמור, הרכישה הנוכחית מגיעה יום לאחר שאתמול דווח על שני אקזיטים של חברות ישראליות אחרות. אלא שלעומת הרכישה הנוכחית, במקרים הללו, גם החברות הרוכשות הן ישראליות. אחת מהרוכשות מאתמול היא פורסקאוט, שמקורה בארץ. החברה הודיעה על רכישת CyberMDX, שמפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר וניהול לוגיסטי של מכשור רפואי. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-200 מיליון שקלים.

הרוכשת השנייה, צ'ק פוינט, קנתה את ספקטרל (Spectral Cyber Technologies) – סטארט-אפ ישראלי שממוקד במפתחי הקוד וביצירת הגנה על הקוד מהרגע הראשון. גם במקרה זה סכום הרכישה לא נמסר, אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר ב-60 מיליון דולר, שהם כ-190 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים