הדו"חות של אודיוקודס: רבעון מעורב, שנה של עליות

ההכנסות והרווחיות של החברה עלו ב-2021 בשיעורים דו ספרתיים, בעוד שברבעון האחרון שלה, ההכנסות גדלו והרווח ירד

רכישה עצמית מחדש של מניות. אודיוקודס

אודיוקודס פרסמה היום (ג') את התוצאות העסקיות שלה ל-2021 ולרבעון האחרון של השנה. בעוד שהדו"חות השנתיים מראים עליות הן בהכנסות והן ברווח הנקי, התוצאות שלה ברבעון היו מעורבות: ההכנסות שלה גדלו והרווח ירד בשיעור דו ספרתי. השער של מניית החברה בבורסה בתל אביב עלה היום, לאחר פרסום התוצאות, ב-4.4%.

יש לציין שאודיוקודס היא חברה דואלית, ולכן היא מפרסמת את התוצאות שלה בדולרים. ב-2021 גדלו ההוצאות שלה ב-14.8% ל-209.4 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-12.8% ל-248.9 מיליון. עם זאת, מספרית, העלייה בהכנסות הייתה גדולה ביותר ממיליון דולר מאשר זו שנרשמה בהוצאות, מה שסייע להביא לגידול ניכר ברווח הנקי של החברה. זה צמח, בחישוב שנתי, ב-23.9% ל-33.8 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה עלה ב-20.5% לדולר אחד.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים של אודיוקודס גדלו בשנה המדווחת ב-6.7% ומכירות השירותים זינקו ב-31%.

עוד נתונים מראים כי ההוצאות הגולמיות של החברה רשמו עלייה של 9.1% ל-78 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-14.1% ל-170.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 68.69%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-17.9% ל-131.4 מיליון דולר והרווח גדל בקצת יותר מ-3% בלבד ל-39.5 מיליון.

תוצאות הרבעון האחרון של השנה מראות על עלייה של 4.3% בהכנסות ל-66.1 מיליון דולר וירידה של 13.1% ברווח הנקי ל-7.3 מיליון.

דיבידנד בסך של קרוב לשישה מיליון דולר

אודיוקודס רכשה בנובמבר האחרון את קאלברסו, בהיקף שלא נמסר. עם זאת, על פי ההודעה, מדובר בעסקה שתמורתה משולמת במזומן בתוספת הסדר Earn out, שמבוסס על השגת יעדי המכירות של החברה הנרכשת בשלוש השנים הקרובות. הטכנולוגיה של קלאברסו מבוססת על בינה מלאכותית ומיועדת למוקדי שירות.

כמו כן, במהלך הרבעון רכשה אודיוקודס 314,227 מניות במסגרת תוכנית הרכישה העצמית שלה, בהיקף של 10.7 מיליון דולר. בדצמבר האחרון היא קיבלה אישור מבית המשפט בישראל לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום כולל של עד 35 מיליון דולר. בית המשפט אף אישר לאודיוקודס להכריז על דיבידנד עבור כל חלק מתוך סכום זה – עד ל-19 ביוני הקרוב. החברה הודיעה היום על חלוקת דיבידנד במזומן בסכום של 18 סנט למניה. הסכום הכולל של הדיבידנד הוא כ-5.8 מיליון דולר, והוא ישולם ב 1 במרץ, לכל מחזיקי המניות של החברה עם סיום המסחר בנסדא"ק ב-15 בפברואר.

"תוצאות פיננסיות מצוינות"

שבתאי אדלסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, אמר כי "אנחנו מדווחים על תוצאות פיננסיות מצוינות לרבעון הרביעי ולשנת 2021 כולה. התוצאות מציגות ביצועים יוצאי דופן של החברה, עם האצה בצמיחה של ההכנסות, הרחבה מתמשכת של שיעור הרווח הגולמי, מיצוב תחרותי חזק יותר והרחבה של היצע השירותים שלנו".
לדבריו, התוצאות הן "פועל יוצא של התוכנית ארוכת הטווח שלנו, עם דגש חזק יותר על תרומה מהכנסות חוזרות ותקשורת ענן". אדלסברג פירט כי המכירות של אודיוקודס בסביבת מיקרוסופט צמחו בכ-20% בחישוב שנתי, ועסקי הקונטקט סנטר שלה עלו בתקופה זו ביותר מ-15%. עסקי האנטרפרייז רשמו גידול בשיעור דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים