אינטל תקבל מענקים בסך 2.1 מיליארד ד' להקמת המפעלים באוהיו

הסכום יינתן בכסף ובהקלות במיסים, ויכסה קצת יותר מ-10% מעלויות הבנייה של שני המפעלים ● באינטל מצפים לקבל מענק נוסף מממשל ביידן, שהכריז על תוכנית של 50 מיליארד דולר להגברת ייצור השבבים בארצות הברית

הדמיה של המפעלים שאינטל תקים באוהיו.

ההחלטה של אינטל לבנות שני מפעלי ייצור במדינת אוהיו שבארצות הברית, בסמוך לבירתה, קולומבוס, נובעת בחלקה מהחלטת הממשל המקומי להעניק לה סובסידיות ומענקים, שאמורים להגיע לכ-2.1 מיליארד דולר – כך עולה מדיווחים שפורסמו בסוף השבוע.

מדובר בסכום שאמור לכסות קצת יותר מ-10% מעלויות הבנייה של צמד המפעלים החדש, שמוערכות ב-20 מיליארד דולר. הבנייה אמורה להסתיים ב-2025. מעבר לכך, מצפים באינטל לקבל מענק נוסף מממשל ביידן, שהקצה כ-50 מיליארד דולר לתוכנית שמטרתה להגביר את יכולת ייצור השבבים בארצות הברית באופן משמעותי. ההחלטה של הממשל האמריקני היא לקח ממשבר השבבים הנוכחי וממגפת הקורונה, ומטרתה היא לקצר באופן משמעותי את קווי האספקה.

כ-1.2 מיליארד דולר יוענקו לאינטל כמזומנים, כאשר כמחצית מסכום זה יגיע בדמות מענק ישיר לטובת עלויות הבנייה וכמחצית עבור הוצאות לכיסוי החזרת התשתיות. מעבר לכך, היא אמורה לקבל, בין היתר כ-700 מיליון דולר של מענקים להקלה במיסים עבור יצירת מקומות עבודה. בנוסף, בממשל באוהיו מתכוונים להקל על אינטל, למשך תקופה משמעותית, בדמות מיסי רכוש מופחתים שהיא תצטרך לשלם עבור שטחי המפעלים. המטרה של החבילה הזו הייתה להביא את אינטל, עם מפעליה עתירי העובדים, למדינה שמאבדת באופן קבוע משרות ייצור. לפי הדיווחים, מספר עובדי הייצור באוהיו קטן בכ-70% לעומת לפני כ-20 שנים.

לפי אינטל, הפרויקט להקמת המפעלים באוהיו יוביל ל-20 אלף מקומות עבודה חדשים – כעובדים במפעלים ובחברות שיספקו להם תמיכה ושירותים. ההערכה היא שבסופו של דבר, המפעלים יתרמו לתוצר הגולמי של אוהיו כ-2.8 מיליארד דולר בכל שנה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים