הסטארט-אפ הישראלי ונטי אנליטיקס גייס 16 מיליון דולר

הגיוס התבצע בהובלת קרן אינסייט פרטנרס ● החברה פיתחה פלטפורמת AI שמשפרת את איכות התפוקה והביצועים בתעשיית הייצור

מייסדי ונטי אנליטיקס. מימין לשמאל: מנכ"לית החברה, סמדר דוד, וסמנכ"ל הטכנולוגיות, ניר אוסירוף.

הסטארט-אפ הישראלי ונטי אנליטיקס (Vanti Analytics), שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית להגדלת התפוקה והרווחים של יצרנים, הכריז היום (ה') על השלמת סבב גיוס ראשון (Round A) בסך 16 מיליון דולר. קרן אינסייט פרטנרס (Insight Partners) הובילה את סבב הגיוס, בו לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים True Ventures ו-MoreVC.

ונטי הוקמה בשנת 2019 על ידי סמדר דוד, מנכ"לית החברה, וניר אוסירוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות. השניים הכירו במסגרת שירותם הצבאי ביחידת 81, שלאחריו הצטרפו כמנהלי פיתוח ל-Innoviz Technologies. הפלטפורמה של החברה כבר משמשת חברות מובילות ברחבי העולם, כמו סיגייט (Seagate) ו-Flex, לצד שורת חברות מתעשיות הרכב, מזון, פארמה ואנרגיה. לחברה משרדים בישראל ובארה"ב; מטה החברה ממוקם בתל אביב, ובו מרוכזת פעילות המחקר והפיתוח.

מאז הקמתה גייסה החברה סכום כולל של 22 מיליון דולר. גיוס ההון הנוכחי יאפשר ל-ונטי להמשיך ולהאיץ את תהליכי הפיתוח והצמיחה ולהתרחב לשווקים חדשים. כמו כן, החברה, שמעסיקה כיום 25 עובדים, מתכננת להכפיל את מספר עובדיה עד סוף 2022 ולגייס עשרות עובדים בארץ ובארה"ב.

צוות ונטי אנליטיקס (בתנאי קורונה).

צוות ונטי אנליטיקס (בתנאי קורונה). צילום: ונטי אנליטיקס

מחקר של מקינזי מצא כי 60% מהיצרנים שמאמצים פתרונות AI רואים חיסכון של יותר מ-10% מההוצאות ועלייה של למעלה מ-10% ברווחים. עם זאת, דו"ח של KPMG מעיד שחברות הייצור מתקשות לאמץ את פתרונות הבינה המלאכותית בקנה מידה משמעותי, משום שיכולות עיבוד הנתונים שלהן מוגבלות והן לא מצליחות לתפעל את המודלים השונים בתוך סביבת הייצור הדינמית. פלטפורמת הבינה המלאכותית של ונטי, לדבריה, מתבססת על הנתונים שנאספים בקווי הייצור והבדיקות, ומסייעת לחברות להגדיל את התפוקה והרווחים שלהן, לחסוך בעלויות חומרי הגלם ולפתור מבעוד מועד בעיות שיבזבזו זמן וכסף.

עוד עדכנה החברה כי הפלטפורמה שלה חוזה כשלים בפס הייצור ועורכת אופטימיזציה מקיפה לתהליך הייצור כולו, על ידי שילוב של יכולות Data Science מתקדמות עם למידת מכונה. הפתרון של ונטי, לדבריה, מאפשר ליצרנים לחזות בגידול בפרודוקטיביות תוך שעות ספורות מרגע הטמעת המערכת, ומותאם לתהליכי ייצור ממגוון תעשיות, כמו מוליכים למחצה, אוטומוטיב, מזון, אנרגיה ומוצרי צריכה.

"מענה לסוגיה קריטית שמעסיקה את תעשיית הייצור כולה"

סמדר דוד, מנכ"לית ומייסדת שותפה, ונטי אנליטיקס: "כמי שעבדו בתעשיית הייצור, התמודדנו בעצמנו עם האתגרים הגדולים שטמונים בהטמעה של AI בקנה מידה רחב. אנחנו שמחים להציע ללקוחות שלנו את הכלים שעוזרים להם להתמודד עם הקשיים הללו, ולראות כיצד נתונים גולמיים הופכים למודלים של חיזוי בזמן אמת – באופן שעוזר להם לעמוד ברמות האיכות והיעילות שאליהן הם מכוונים. ההשקעה של קרן אינסייט מצביעה על האמון הגדול בעשייה שלנו, ששואפת לקחת את חברות הייצור צעד קדימה אל עבר אימוץ נרחב של פתרונות בינה מלאכותית. התמיכה והניסיון של קרן אינסייט, לצד משקיעינו הקודמים, יעזרו לנו להמשיך ולקדם את החזון שלנו".

ג'ון רוזנבאום, שותף, בקרן אינסייט פרטנרס: "ונטי נותנת מענה לסוגיה קריטית שמעסיקה את תעשיית הייצור כולה, עם טכנולוגיית AI שמייצרת תובנות משמעותיות על הביצועים לאורך כל שרשרת הערך. הפלטפורמה של החברה מוטמעת במהירות, מאפשרת לחברות לזהות כשלים מהותיים בשלב מוקדם, מספקת הסברים אמיתיים ומציידת אותם בדטה הדרוש כדי להוריד את שיעור הליקויים לאפס. אינסייט שמחה להצטרף לסמדר, ניר והצוות בצעדים הבאים והמרגשים במסע הצמיחה של החברה".

אגנס זרטה, מנהלת מערכות בכירה, סיגייט: "הפלטפורמה של החברה מאפשרת לבצע איטרציות במהירות יוצאת דופן – תהליך פיתוח המודלים, שהיה לוקח מספר ימים, התקצר לכדי שעות בודדות. ההתייעלות מאפשרת לנו לצמוח בקצב משמעותי יותר ולפתור בעיות בקלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים