מיקרוסופט הכתה את התחזיות – אבל המשקיעים לא מרוצים

ההכנסות והרווח למניה של החברה היו גבוהות מהצפי של האנליסטים - מה שלא הרשים את המשקיעים, שהביאו לירידה של 5% בשער המניה שלה לאחר סגירת המסחר ● פעילות הענן צמחה ב-46%

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

מיקרוסופט סיימה את הרבעון השני של שנתה הכספית עם תוצאות שהיכו את תחזיות האנליסטים בסעיפי ההכנסות והרווח הנקי למניה. למרות זאת, המשקיעים הביאו לירידה של כ-5% בשער המניה של חברת הענק לאחר סגירת שערי נסדא"ק אמש (ג'). מאז ה-1 בינואר ועד לסגירת המסחר אתמול המניה של מיקרוסופט צנחה ב-14%.

החברה פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה כשבוע לאחר שהודיעה על רכישת הענק, בסך של 68.7 מיליארד דולר, של ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד, שאחראית, בין היתר, למשחקים Call of Duty וקנדי קראש.

ההכנסות הרבעוניות של החברה הגיעו ל-51.7 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטי של 50.9 מיליארד והרווח הנקי למניה עמד על 2.48 דולר – 17 סנט יותר מממוצע התחזיות. העלייה בהכנסות ברבעון השני של השנה מותנה במקצת לעומת השיעור ברבעון הראשון, ועמדה על 22% בהשוואה ל-20%. הרווח הנקי רשם גידול של 21% ל-18.8 מיליארד דולר.

הסעיף הבולט בצמיחה שלו בדו"חות הכספיים הוא פעילות Azure – שירותי הענן של החברה, שזינקו ב-46%. נכון, מדובר בגידול קטן יותר מזה שהיא דיווחה עליו ברבעון הקודם – אז עמד הנתון על 50%, אבל עדיין, זוהי צמיחה דו ספרתית מרשימה למדי באחד התחומום הצומחים ביותר בשנים האחרונות, ובפרט מאז פריצת הקורונה לחיינו. העלייה הנוכחית הביאה את ההכנסות מפעילות הענן ל-18.3 מיליארד דולר – קצת יותר משליש מכלל ההכנסות הרבעוניות של מיקרוסופט, ונתון שעמד בתחזיות. סעיף הכנסות בולט שעקף את הצפי של המומחים הוא המחשוב האישי, שעמד על 17.4 מיליארד דולר לעומת ממוצע תחזיות של 16.7 מיליארד.

הצפי לרבעון השלישי: הכנסות נמוכות יותר מאשר ברבעון השני

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "כששיעור תעשיית ההיי-טק מהתל"ג (של ארצות הברית – י"ה) ממשיך לגדול, אנחנו משקיעים בשווקים מגוונים וצומחים, ופועלים על פי האסטרטגיה שלנו".

בעלי מניות של מיקרוסופט הביעו נוכח התוצאות דאגה מהביקושים העתידיים – ואיימי הוד, סמנכ"לית הכספים של החברה, ניסתה להרגיע אותם בשיחת המשקיעים שלאחר פרסום התוצאות באומרה שהדרישה ברוב עסקי החברה נשארת חזקה. עם זאת, היא חוזה שהכנסות הרבעון השלישי של השנה הכספית יהיו נמוכות מאלה של הרבעון הנוכחי ויעמדו על בין 48.5 מיליארד ל-49.3 מיליארד דולר. אם ההכנסות של מיקרוסופט יעמדו בטווח הזה, הן יהיו גבוהות מהתחזית הממוצעת בשוק – של 48.23 מיליארד דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים