הביטקוין צונח: איבד 50% מערכו בחודשיים

שער הביטקוין ירד לשפל של כ-35 אלף דולר בלבד, בעקבות חשש המשקיעים מרגולציה כבדה יותר על השוק בארצות הברית ומאיסור השימוש במטבעות קריפטוגרפיים במדינות אחרות

יורד ויורד. ביטקוין.

הביטקוין צונח בחודשיים וחצי האחרונים, ועומד כיום על מחצית משערו בנובמבר: שער הביטקוין נכון לשעת פרסום שורות אלה הוא 35,686 דולר ליחידה, בעוד שב-10 בנובמבר הוא הגיע לשיא של 65,935 דולר. ולא רק הביטקוין: האת'ריום, המטבע השני בערכו, ירד מאז אותו התאריך בשיעור דומה. אלא שמאז תחילת השנה שעברה הוא הכפיל את ערכו ועומד כעת על 2,491 דולר ליחידה. לעומת זאת, שערו של הביטקוין היום גדול בכ-10% בלבד לעומת הנתון ב-22 בינואר אשתקד.

יש לציין שהביטקוין ממשיך להיות המטבע הגדול ביותר גם בשווי השוק – ובענק: שווי השוק שלו עומד על 677.7 מיליארד דולר וזה של האת'ריום – על מעט פחות מ-300 מיליארד.

המשקיעים עצבניים

הסיבה לירידות החדות מאז נובמבר היא עצבנות המשקיעים, שחוששים לפגיעה בפעילות המטבעות הקריפטוגרפיים מאז שהבנק המרכזי של ארצות הברית הודיע שהוא שוקל להטיל רגולציה כבדה יותר על התחום.

זאת ועוד, מדינות שונות בוחנות אמצעים לאסור על השימוש במטבעות הקריפטו. ברוסיה, נגיד הבנק המרכזי רוצה לאסור את השימוש בהם מאחר שלדעתו, המטבעות הווירטואליים אלה מסכנים את היציבות המוניטרית של המדינה. רוסיה היא אחת המדינות שבה יש את שיעורי השימוש הגדולים ביותר במטבעות קריפטו ובתחומה מבוצעות עבודות הכרייה הגדולות ביותר בעולם של מטבעות אלה. בנוסף, לפני שבוע הודיעה ממשלת הודו על כוונתה לחוקק חוק שיגביל את הפעילות במטבעות קריפטו במדינה ויפקח עליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים