היועמ"ש הודיע למשטרה על הקמת צוות לבדיקת השימוש בתוכנות הריגול

לדברי היועמ"ש, אביחי מנדלבליט: "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת בזכויות היסוד הנוגעות בדבר" ● עוד לפי הדיווח, רשויות שונות, בהן רשות המיסים, קיבלו גישה למידע שהופק מתוכנת הריגול של המשטרה

מינה צוות בדיקה יום לפני הפרישה מהתפקיד. היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מדלבליט, הודיע אמש כי יוקם צוות לבדיקת פרשת השימוש של המשטרה בתוכנת ההאזנה פגסוס של NSO, כך לפי דיווח בכאן 11. לפי הפרסום, במכתב למפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הודיע מנדלבליט על הקמת הצוות, שבראשו תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית מררי, ובנוסף לה יהיו חברים בצוות שני גורמים בעלי מומחיות רלוונטית.

היועמ"ש ציין במכתבו כי "לפי הפרסומים בתקשורת… מוצגים מקרים … אשר לגביהם נטען כי משטרת ישראל פעלה… שלא כדי בעת הפעלת סמכויותיה".

"קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת בזכויות היסוד הנוגעות בדבר", הוסיף מנדלבליט, וציין, כי לא פורטו בפניו "הליכי הפיקוח והבקרה הקיימים במשטרה לעניין ביצוע הפעולות באמצעות כלי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים".

עוד פורסם בכאן 11, כי לפי גורם בכיר לשעבר במערכת האכיפה, רשויות שונות, בהן רשות המיסים, מצ"ח, מח"ש, הרשות להגבלים עסקיים והרשות לניירות ערך, קיבלו גישה למידע שהופק מתוכנת הריגול של המשטרה לצורכי חקירות מס, כשהמדובר בעיקר בחקירות הנוגעות לארגוני פשע.

מרשות המיסים נמסר: רשות המסים מוגדרת בחוק כרשות חוקרת ואינה מוסמכת לבצע האזנות אלא רק לעשות בהם שימוש. כאשר עולה צורך בתיקים המתנהלים על ידי הרשות לעלות עמדת האזנה הדבר נעשה בליווי קצין טוען מטעם משטרת ישראל. האזנות אלו שמבצעת המשטרה עבור הרשות הן האזנות סתר לשיחות בין חשודים בעבירות פשע באמצעות מכשיר טלפון. רשות המסים לא יזמה ולא קיבלה צווי האזנת סתר לצורך שאיבת מידע מטלפון סלולרי באמצעות תוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים