מטא עושה צעד נוסף בדרך לבינה מלאכותית חכמה ועצמאית יותר

ענקית הטק השיקה AI המעבדת בו-זמנית שמיעה, ראייה וקריאה ● data2vec הוא מודל בינה מלאכותית חדשני בעולמות הלמידה המונחית העצמית (Self-supervised learning), התנהל בדומה לאופן שבו בני אדם מבינים את הסביבה

מטא עושה צעד נוסף לכיוונה. סופר AI. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

מטא (Meta) – החברה האם של פייסבוק – חושפת הערב (ה') את data2vec – מודל AI חדשני בעולמות הלמידה המונחית העצמית (Self-supervised learning), שמסוגל לעבד שמע, קריאה וראייה במקביל – בדומה לאופן שבו בני אדם מבינים את הסביבה ומעבדים מידע דרך חושים שונים שפועלים בו-זמנית.

כיום, פיתוחי בינה מלאכותית לרוב מתמקדים בשימוש יחיד, כמו ראייה ממוחשבת או עיבוד שפה טבעית, ומתקשים לקלוט ולעבד מידע חזותי, קולי וכתוב בעת ובעונה אחת. המודל החדש של מטא עתיד לפתור קשיים משמעותיים – בדרך לבינה מלאכותית חכמה ועצמאית יותר. 

המודל ש-מטא הציגה היום יונגש כקוד פתוח לקהילת המחקר, במטרה להמשיך ולפתח את היכולות המשוכללות ולבנות מוצרים מתקדמים. בעתיד, המודל יוכל לשמש תשתית למוצרים כמו משקפי AR שיסייעו לספורטאים לנתח ביצועים, מכונות שיבצעו פעולות מורכבות כמו אפייה על בסיס וידיאו, אודיו וטקסט, ועוד.

חלק גדול מהבינה המלאכותית אשר קיימת כיום מבוססת על למידה מונחית (Supervised Learning), שמעבדת אך ורק נתונים שסומנו מראש – אך המודל הזה מגביל את השימושים הרבים שעוד יכולים להיות לבינה מלאכותית. כך למשל, בעוד שחוקרים יצרו מערכי נתונים גדולים לזיהוי דיבור וטקסט באנגלית, לא ניתן להשתמש בהם לכל השפות הקיימות בעולם. תחום ה-Self-Supervised Learning מאפשר לטכנולוגיה ללמוד את הסביבה על ידי התבוננות, לקלוט מידע ולעבד קטעי קול, תמונה או טקסט בצורה מתקדמת, גם מבלי שהיא "אומנה" לעשות זאת. כך, הפיתוח החדש של מטא יוכל להרחיב את השימושים של בינה מלאכותית באופן משמעותי, או לפחות אמור לעשות זאת. יש לה לצפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים