CES 2022: מחשבים חדשים של אסוס, דל ו-HP

הכירו את ה-Zenbook 17 Fold OLED של אסוס, ה-XPS 13 Plus של דל וה-ZBook Firefly 14 G9 מבית HP

ה-Zenbook 17 Fold OLED של אסוס.

יצרניות שונות מגיעות לפעמים ל-CES, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, כדי לזרוק חכה לים ולראות האם יהיו דגים שיסכימו לנגוס בפיתיון שהן מציעות. או, בשפה אחרת, הן מציגות קונספטים שונים ומשונים על מנת לראות אם הקהל, וגם התקשורת, מגלים בהם מספיק עניין כדי להמשיך הלאה. ה-Zenbook 17 Fold OLED של אסוס יכול להיחשב כהתגלמות של קונספט שכזה, כי הוא מגיע עם מסך מתקפל ובשל כך הוא די מיוחד. אלא שהוא ממש לא קונספט.

אסוס היא לא הראשונה שמציעה מחשב עם מסך מתקפל. לנובו הייתה פורצת הדרך בתחום עם ה-ThinkPad X1 Fold, שלקח לו שתי תערוכות CES עד שהגיע לשוק. עם זאת, באסוס הצמידו לו בכל זאת את הטייטל "ראשון בעולם", והסיבה לכך היא שגודל מסך ה-OLED של המחשב הזה, כשהוא פתוח לחלוטין, עומד על לא פחות מ-17.3 אינץ'.

במצב פתוח, יחס ההיבט של התצוגה שלו הוא 4:3 והרזולוציה היא 2.5K. קיפול של המסך בדיוק באמצע יוצר שתי תצוגות בגודל 12.5 אינץ', שכל אחת מהן מציעה רזולוציה של +FHD ביחס היבט של 3:2. מעבר לכך מציע המסך של ה-Zenbook 17 Fold OLED תמיכה ב-Dolby Vision וב-HDR כדי להבטיח צבעים מלאי חיים וחדים, וכן מגיע עם טכנולוגיה להפחתת אור כחול מבלי לפגוע ברמת הצבע.

מבחינה טכנית, המחשב החדש מבוסס על מעבד Core i7-U מהדור ה-12 של אינטל, שעדיין לא הושק, בשילוב שבב התצוגה Iris Xe, ויגיע עם סוללת 75WHr. בחבילה יש גם מקלדת בגודל מלא.

אסוס כבר הדביקה לו זיהוי קטלוגי – UX9702, מה שאומר שהוא יגיע לשוק בחודשים הקרובים, אבל כמובן שלא לפני שאינטל תכריז על מעבדי ה-U החדשים שלה.

XPS 13 Plus – עיצוב מצד לצד

אין ספק שה-XPS 13 הפך עם השנים לאחד המחשבים הניידים המזוהים ביותר של דל, אם לא אחד מהיוקרתיים יותר שהיא מציעה לשוק שנע בין הצרכני לעסקי, ובחברה משקיעים די הרבה כדי לשמור על מעמדו כמחשב פרימיום.

בדור החדש שלו, ה-XPS 13 Plus מצליח לשמור על המעמד הזה – מבחינת המראה החיצוני והעיצוב, שמשלב אלומיניום עם זכוכית, ובמיוחד בזכות המקלדת שלו, שנמתחת מצד לצד, ממש מקצה אחד ועד לקצה השני. המעמד הזה נשמר גם בזכות משטח הנחת הידיים, שגם הוא נמתח באופן מלא לאורך המקלדת, כאילו אין משטח שליטה באמצע – ויש.

ה-XPS 13 Plus של דל.

ה-XPS 13 Plus של דל. צילום: יח"צ

ב-דל אמנם לא אמרו זאת מפורשות אלא רק רמזו, אבל המחשב החדש יהיה מבוסס על סדרת מעבדי ה-Core-P החדשה של אינטל, שאמורה להיות מושקת בהמשך השנה, עם TDP של 28 וואט. צריכת הכוח הנמוכה יחסית הזו אמורה להקל על התחממות המחשב, כמו גם עיצוב מחדש של מערכת הקירור שלו, שמורכבת משני מאווררים שמספקים, לפי החברה, זרימת אוויר החזקה ב-55% יותר מאשר בדור הקודם.

המסך של ה-XPS 13 הבא עלינו לטובה מבוסס על פאנל OLED, וכנראה שהוא יוצע לפחות בגודל של 13.3 אינץ' – וייתכן שגם 15.6 אינץ'. לפי דל, המסך יציע צבעים חדשים ובהירות גבוהה לפי דל. המחשב עצמו יגיע במשקל התחלתי של 1.24 ק"ג, על עובי של 15.3 מ"מ, ומארז האלומיניום שלו מיוצר על ידי שימוש בחשמל הידראולי, כדי לצמצם את פליטת הפחמן. היבט אחר ששייך לתחום הגנת הסביבה הוא האריזה, שמיוצרת כולה מחומרים בעלי מחזור.

תאריך ההגעה של המחשב לשוק עדיין לא ידוע, אבל כמו ב-Zenbook 17 Fold OLED, אינטל קודם צריכה להשיק את מעבדי ה-Core-P שלה.

ZBook Firefly 14 G9 – לגמרי תחנת עבודה

בין המחשבים הרבים שתציע HP במהלך השנה נמצא ה-ZBook Firefly 14 G9, שהוא מחשב תחנת עבודה בדור התשיעי, כמו שניתן ללמוד משמו. המחשב הזה מצויד במסך 14 אינץ', אבל יהיה לו גם אח גדול, עם מסך בגודל של 16 אינץ' ועם שם מותאם. בחברה מכנים אותו "תחנת העבודה הכי ניידת שיש", ולמרות התפקיד שמיועד לו הוא מציג עיצוב מעודכן לחלוטין, שלא מאיים במשקלו ובמידותיו.

ה-ZBook Firefly 14 G9 של HP.

ה-ZBook Firefly 14 G9 של HP. צילום: יח"צ

המחשב החדש יגיע עם מסך בטכנולוגיה ש-HP מכנה DreamColor, שאמור לספק צבע מציאותי (ולא חלומי), כנדרש ממחשב מסוגו, עם יחס היבט של 16:10 – שהפך למאוד מקובל בהשקות המחשבים של השנה. הכול, כאמור, עתיד להגיע בעטיפה ניידת, אלגנטית וקלת משקל. המעבדים שעליהם הוא יפעל יהיו Core מהדור ה-12, עם הכרטסי הגרפי המקצועי NVIDIA T550 וזיכרון של עד 64 ג'יגה-בייט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים