דיווח: מטא מפסיקה את פיתוח מערכת ההפעלה להתקני AR ו-VR

לפי הדיווח, החברה, שרק לאחרונה הכריזה על כיוון המטאברס שאליו היא שואפת, תמשיך להשתמש בקסדות של אוקולוס עם גירסה מותאמת של מערכת ההפעלה אנדרואיד לסמארטפונים

קסדת ה-VR הפופולרית ביותר של מטא - אוקולוס Quest 2. 

מטא (Meta) הפסיקה את פיתוח מערכת ההפעלה להתקני AR ו-VR, כך דווח באינפורמיישן (Information), המצטט שני אנשים המקורבים לנושא.

לפי הדיווח, מטא תמשיך להשתמש בקסדות של אוקולוס (שבבעלותה) – ואולי בהתקני XR (מציאות מעורבת) נוספים בעתיד – עם גירסה מותאמת של מערכת ההפעלה אנדרואיד לסמארטפונים.

הפרויקט, שכונה בתוך החברה XROS, העסיק מאות עובדים במשך כמה שנים, ורק לפני כמה חודשים דיבר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, על הפוטנציאל הטמון בו. כעת, כאמור, החליטה החברה להפסיק את הפיתוח, ולעת עתה לא ידועה הסיבה להחלטה.

כרגע נראה לכאורה די מפתיע שמטא הפסיקה את הפרויקט, בייחוד על רקע "מהפכת" המטאברס שהכריזה עליה לצד שינוי שמה. גם הידיעות על משקפי AR או VR שאפל צפויה להשיק, שיכללו לבטח מערכת הפעלה מותאמת שלה, שתותאם לשילוב מיטבי עם מוצרי החומרה שלה, לא יקלו על מטא להתחרות בשוק המטאברס החדש, שמתחיל לצבור תאוצה. מנגד, ייתכן שמטא מפסיקה כרגע את הפרויקט כדי להקימו מחדש בצורה אחרת בעתיד..

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים