ארה"ב: וריזון ו-AT&T סירבו לבקשת ה-FAA לדחות את השקת ה-5G

על אף שמנהל התעופה הפדרלי ביקש דחייה בת שבועיים בלבד, והבהיר כי סכנה לטיסות עלולה להיווצר עקב הפעלת רשתות המהירות, ספקיות הטלקום החליטו להמשיך בתכניתן להשקת השירות החדשני כבר השבוע, ביום ד'

תפריע או לא תפריע לפעולת מטוסים? 5G. אילוסטרציה.

וריזון ו-AT&T נחושות להתחיל להפעיל את רשתות ה-5G שלהן בארה"ב, ומיד. שתי ענקיות הטלקום סירבו לפנייה מסוף השבוע, שהתריעה כי ההפעלה תסכן את המטוסים בשמי המדינה, וביקשה לדחות מעט את ההפעלה כדי להיערך באופן נכון בפני הסכנה. לפי הדיווחים, וריזון ו-AT&T אמנם דחו את הבקשה, אך הבטיחו לנקוט באמצעי חיץ כדי לאפשר לרשויות בארה"ב יותר זמן לדון בפתרונות.

באחרונה דיווחנו כי שר התחבורה האמריקני, פיט בוטיג'ג', ומנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב, ה-FAA, שלחו ביום ו' האחרון מכתב אל וריזון (Verizon) ו-AT&T בבקשה לעכב את השקת שירותי ה-5G שלהן מסיבות בטיחות. במכתב, עליו חתומים השר וראש ה-FAA, סטיב דיקסון, נאמר: "אנו מבקשים שהחברות שלכן ימשיכו להשהות את הצגת שירות ה-C-Band המסחרי לתקופה קצרה נוספת, של לא יותר משבועיים מעבר לתאריך הפריסה המתוכנן כעת של 5 בינואר".

הפונים הוסיפו כי "שירות C-band המסחרי יוכל להתחיל כמתוכנן בינואר, עם חריגות מסוימות סביב שדות תעופה מועדפים. ה-FAA ותעשיית התעופה יזהו את שדות התעופה המועדפים, שבהם אזור חיץ יאפשר המשך פעולות תעופה בבטחה, בזמן שה-FAA תשלים את הערכותיה לגבי פוטנציאל ההפרעות סביב שדות התעופה הללו".

נוסף ל-FAA, ב-CNN, וול סטריט ג'ורנל וכלי תקשורת זרים אחרים דווח כי ב-30 בדצמבר, הגוף המכונה A4A, המייצג 11 חברות תעופה וחברות תחבורה אווירית בארה"ב, עתר לנציבות התקשורת הפדרלית, ה-FCC, בתקווה לדחיית כוונת חברות טלקום להתחיל להשתמש בפס התדרים החדש של 5G ליד שדות התעופה, עד שיהיו ראיות נוספות לכך שפס התדרים לא יפריע למכשירי הטיסה.

הטכנולוגיה שמייצרת קונפליקט בארה"ב. 5G. אילוסטרציה.

הטכנולוגיה שמייצרת קונפליקט בארה"ב. 5G. אילוסטרציה. צילום: BigStock

סירבו לעוד דחייה – יפעילו הגנות כמו בצרפת

יצוין כי ספקיות התקשורת האמריקניות דחו כבר בעבר את השקת ספקטרום ה-C-Band שלהן, בתגובה לדרישות הסוכנות הרגולטורית האמריקנית, והסכימו להפחית זמנית את עוצמת השידור של אותות 5G ליד שדות התעופה. ואולם הבקשה החדשה לדחיית ההשקה כבר זכתה בסירובן, אך החברות הבטיחו שלא לפרוס בסיסי 5G סביב שדות תעופה ספציפיים ב-6 החודשים הקרובים.

AT&T ו-וריזון הצהירו כי שדות תעופה צרפתיים מיישמים שליטה על אותות 5G, ולכן יחילו את הנחיות אזור ההחרגה ל-5G של שדה התעופה בצרפת. לדבריהן, בעוד שטיסות אמריקניות ממריאות ונוחתות בשדות תעופה צרפתיים מדי יום, אין זה הגיוני שהן אינן מורשות לפעול בארצות הברית לפי אותם כללים.

התאחדות תעשיית הטלקומוניקציה הסלולרית האמריקנית, ה-CTIA, הדגישה כי אות ה-5G בטוח וספקטרום ה-C-Band הוכנס לשימוש מסחרי בכ-40 מדינות ואזורים ברחבי העולם. לדבריה, עד כה לא היה דיווח שהדבר משפיע על מטוסים או משבש את הבטיחות בשדות התעופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים