מנהל ה-NSA מסכם שנה – וחושף טפח משיתוף הפעולה עם ישראל

גנרל פול נקסונה, שמשמש גם כמפקד סייברקום - פיקוד הסייבר של ארצות הברית, מדבר על איומי הסייבר השונים על הביטחון הלאומי של ארצות הברית, ובמרכזם הכופרות, ועל התרגיל המשותף עם צה"ל

הגנרל פול נקסונה, מנהל ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר האמריקני.

"במהלך השנה האחרונה, קהילת הגנת הסייבר נתקלה באתגרים חדשים ופעלה להסתגל ולהגיב בדרכים חדשניות. כופרות כבר לא נחשבות רק לפעילות פלילית, אלא לאיום על הביטחון הלאומי והתשתיות הלאומיות; ההרתעה מתנהלת בכמה תחומים בו זמנית; והערך של שותפויות בין מדינות בתחום הגנת סייבר מוערך ומוצדק בכל פעם מחדש", כך אמר גנרל פול נקסונה, ראש פיקוד הסייבר של ארצות הברית, סייברקום, ומנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי – ה-NSA.

נקסונה סיכם את 2021 מבחינת פיקוד הסייבר והסוכנות. הוא כתב באתר הפיקוד כי "בשנה שהסתיימה נרשמה עלייה באתגרי הסייבר שהפיקוד הצליח לעמוד בהם ולהתגבר עליהם באמצעים שונים – כולל פעולות סייבר בספקטרום מלא (Full spectrum). למרות המגפה עולמית, פיקוד הסייבר ערך פעולות ל-'חיסון מוקדם בסייבר', שהן חיוניות להגנת האומה".

"ערכנו", כתב נקסונה, "פעולות סייבר התקפיות מוצלחות, ששיבשו את פעילותם הזדונית של שחקני איום בסייבר זרים. סייברקום מתמקדת ב-'משחקי החוץ'. לדוגמה, כאשר שחקני מודיעין רוסים פגעו בשרשרת אספקה של ספקי אבטחת סייבר לטובת ריגול קיברנטי, הפיקוד פרס יחידת סייבר הגנתית מובחרת, שנקראת Hunt forward team, כדי לאתר פעילות רוסית נוספת. אנשי היחידה חשפו נוזקות חדשות שתוכנן לעשות בהן שימוש. עדכנו את השותפים שלנו כדי לעצור את השחקנים ולמתן את (נזקי – י"ה) הפריצה המתמשכת".

"סייבר הוא ספורט קבוצתי"

"שותפויות הן נשמת אפנו, והן שעושות אותנו כל כך שונים מיריבינו", כתב ראש ה-NSA. "סייבר הוא ספורט קבוצתי, ואימונים ועבודה יחד עם השותפים שלנו מבטיחים תגובות טובות יותר בכל מצב". הגנרל ציין בין התרגילים המשותפים שהפיקוד ערך את Cyber Dome VI – תרגיל הסייבר ההגנתי שהפיקוד ערך יחד עם מערך ההגנה בסייבר בצה"ל. התרגיל דימה תרחישי לחימה בממד הסייבר, במטרה לשפר את המוכנות של שני הגופים לאיומי הסייבר הגוברים. "התרגיל ההגנתי היה מבוסס ענן, והוא הפגיש יותר מ-75 מפעילי סייבר הגנתיים משתי המדינות", אמר נקסונה. "התרגיל דימה את הטקטיקות, הטכניקות והנהלים הרלוונטיים של איומים מתמשכים – שאנחנו מתמודדים איתם כיום ונוסיף להתמודד איתם בעתיד".

ראש פיקוד הסייבר האמריקני, גנרל פול נקסונה (מימין), עם ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר בצה"ל, האלוף ליאור כרמלי, במהלך התרגיל המשותף.

ראש פיקוד הסייבר האמריקני, גנרל פול נקסונה (מימין), עם ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר בצה"ל, האלוף ליאור כרמלי, במהלך התרגיל המשותף. צילום: דובר צה"ל

לסיום אמר גנרל נקסונה כי "הרתעה משולבת היא היבט מרכזי בהצלחת האומה שלנו בעידן של תחרות אסטרטגית. התחרות האסטרטגית חיה וקיימת במרחב הווירטואלי, והפיקוד עושה את שלו בכל יום באמצעות מאמצי מעורבות מתמשכים. פיקוד הסייבר עוסק בהתמדה בפעולות מרובות אתרים ויכולות. הגנת סייבר היא מרכיב אחד של הרתעה אסטרטגית משולבת, שמושגת על ידי מניעת גישה של כל שחקן סייבר זדוני לפלטפורמות קריטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים