מי עומד מאחורי מודעת "הטובים לסייבר" שהרגיזה את הרמטכ"ל?

דבריו אתמול של הרמטכ"ל לגבי העדפת מקצועות הסייבר על פני הלוחמים, המשקפת אובדן ערכים, הפתיעו רבים ● את דורון אמיר, מנכ"ל מיזם סייטאקה, שפרסם את השלט שהרגיז את הרמטכ"ל, זה העליב ואפילו הרגיז

דורון אמיר, מנכ"ל מיזם סייטאקה.

דבריו אתמול של הרמטכ"ל לגבי העדפות מקצועות הסייבר על פני הלוחמים, המשקפת אובדן ערכים, הפתיעו רבים. את דורון אמיר, מנכ"ל מיזם סייטאקה (CyTaka) שפרסמה את השלט שהרגיז את הרמטכ"ל, זה העליב ואפילו הרגיז.

אמיר מקדם בחודשים האחרונים פרויקט שנועד לקדם מצוינות בסייבר והכשרת צעירים וצעירות, כולל לוחמים ותומכי לחימה, למקצועות הסייבר. זאת באמצעות תחרות שמנוהלת על ידי מערכת שמלווה את המתחרים. דורון מקים קהילה של מפתחי סייבר, המונה היום 40 אלף איש מכל העולם. המטרה היא לתת להם הזדמנות להיחשף לתחום החם ביותר שמקדם מצוינות וערכים. עד כה נערכו מספר תחרויות, שאחריהן המצטיינים מופנים לעבודה. "עד כה כל זוכה בתחרות נחטף על ידי המעסיקים תוך 24 שעות. יש לנו 500 מתמודדים שיתחרו בתחרות הבאה בישראל", הוא אומר.

כרזת "הטובים לסייבר"

כרזת "הטובים לסייבר" צילום: שמעון גליאנצשפיגל

אמיר מביע פליאה כיצד הרמטכ"ל יוצר השוואה בין פגיעה בערכים לגבי מי שרוצה ללכת לסייבר ובין הצורך לקדם ולהאדיר את החיילים הלוחמים. "ההתייחסות לערכים היא זו שהרגיזה אותי ופגעה בי, ואני מתפלא כיצד הרמטכ"ל, בטקס הכי יוקרתי בצה"ל, קורס טיס שהוא כולו מבוסס על מצוינות וערכים, בוחר לדבר לא על איראן, לא על סוריה ולבנון, לא על תקציבי צה"ל, אלא על סייבר, זאת מבלי שירד לעומקם של הדברים שהמודעות האלו משדרות", אומר דורון אמיר. "המיזם שלנו מונע קודם כל מערכים, לאומיות והרצון לתת לצעירים, כולל לוחמים קרביים, הזדמנות להשתלב אחרי השחרור בתחומים הכי מבוקשים והכי חשובים היום גם לגבי צה"ל", הוא אומר.

"אין זה סוד, שהלוחמים והלוחמות, תומכי ותומכות לחימה, מוזנחים באופן חמור מזה שנים ביום שהם משתחררים מצה"ל", אומר דורון. מדובר בצעירים שנותנים למדינה את שלוש השנים הכי יפות והכי נמרצות שלהם, ובסוף הם מקבלים סכומי כסף כמענק שחרור אבל חלק מהם כבר שכחו את לוח הכפל, ואז שולחים אותם לקורסים למקצועות היי-טק, אבל מגלים שפערי הידע שלהם עצומים, והם נוטשים, והחברה הישראלית מפסידה אנשים טובים שרוצים להצטיין" אומר אמיר. לדבריו, הגיע הזמן שהצבא יתגמל בצורה הרבה יותר טובה את הלוחמים הקרביים וייתן להם תואר ראשון מלא, כדי שיוכלו להתמודד מול רבים אחרים שלא מתגייסים לקרבי", הוא אומר.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל

הדיבור על ערכים פוגע ומעוות, אומר דורון. "אני, שעומד מאחורי המודעה והמיזם, לוחם קרבי, וכל חיי עד כה מוקדשים לקידום אותם ערכים שהרמטכ"ל מכוון אליהם. במשך שנים שירתתי במילואים, יחד עם עוד הרבה אנשים שאף אחד לא דואג להם, והם לא אנשי 8200 ולא סייבר, וזה גם נושא שהייתי מצפה שצה"ל יטפל בו", אמר אמיר

לגבי הסוגיה של הסייבר לעומת שירות קרבי, אומר דורון: "אנחנו בדור אחר. פעם הטובים היו הציידים, אחר כך מגלי הפחם ומגלי הזהב, אחר כך הטייסים עם האימרה המפורסמת, וכעת הגיע הזמן להודות שלוחמי הסייבר הם גיבורים, הם אלו שמבצעים פעילות מבצעית במחוזות רחוקים, הם אלו שיודעים לחזות פעולות שונות, שמצילות חיי אדם מדי ערב. במבצעים האחרונים, כמו שומר חומות או עופרת יצוקה, לוחמי כיפות ברזל הם אלו שנשאו בנטל, אז להגיד עליהם שאין להם ערכים?" שואל אמיר. "אמנם יש מאחורי חברה מסחרית, אבל הפעילות שלי לניהול וליווי קהילת אנשי סייבר היא בהתנדבות מלאה בגלל הערכים שאני מאמין בהם", אומר דורון.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אינפיניטי

    הרמטכ"ל כוכבי לא זלזל באיש. הטקסט של המודעה הוא כן אקט של זילות. המודעה היא רכיבה פרסומית מוּדעת ומתגרה בטקסט מכונן שהפך לנכס צאן ברזל של הישראליות. הציונות. כוכבי לא מבטל תרומה הוא פשוט מחדד את ההבדל בין תרומה אישית, חשובה, נחוצה ואף קריטית בסייבר לבין הנכונות העילאית של לוחמים לחירוף הנפש ומסירתה למען העם והמולדת. תחליפו קריאטיב, לא נורא.

  2. יחיאל דורונוב

    בתור אחד שחי ונושם טכנולוגיה - אני גאה במקצועי ואין לי רגשי נחיתות כלפי אף בעל מקצוע אחר. אבל צבא זה משהו אחר. בצבא, עם כל הכבוד, לא סיכנתי את חיי בצורה יום יומית. ההורים שלי לא התפללו כל לילה שאחזור בשלום, וגם שלא בשעת מלחמה - ידעתי שגם ברגעים הכי קשים, אני האחרון לספוג את הקליע. זה לא שחייל שמשרת בתחום הסייבר הוא חס וחלילה פחות מחייל קרבי - אבל ההקרבה שלהם היא ברמה שונה לגמרי. ברור לכולם שרופא מתמחה שעובד 20 שעוד ביממה מקריב עשרות מונים יותר מזה שפיתח את הטכנולוגיה בו הרופא משתמש אפילו בלי לדעת. ונכון, באמת בלי הסייבר כל צה"ל לא היה שווה מאומה - אבל המסירות של חייל סייבר שרק מחכה כבר לשחרור בשביל לעבוד בחברות של מיליארדי דולרים ולהכנס לקלאב האלפיון העליון היא כאין וכאפס לאותו חייל מסכן בלבנון או ברצועה שקם ב-3 בבוקר לעשות סיורים, בלי לדעת מה הוא יעשה יום אחרי השחרור. די להתיפות. די לצביעות. תתמודדו עם זה. גם לי לקח זמן להתפקח. ולא, לא שירתתי בגולני או בצנחנים. אם מישהו קורא את התגובה הזאת, סימן שלאתר הזה נשארה קצת ערכיות. תזכרו את הפרחים שנקטפו לנו... אף אחד מהם לא שירת בסייבר.

  3. אלי ויסברט

    מה לעשות הרמטכ"ל צודק. מר דורון אמיר השתמש בפרפרזה לסיסמה צה"לית, נכס צאן ברזל "הטובים לטייס" ואימץ אותה לצרכיו. עם כל הכבוד, הרמטכ"ל שמתמודד סוגיות גיוס לוחמים ליחידות החוד, מודע יותר ממר אמיר לתגובות של צעירים לסיסמאות שנחזות כאילו מקורן בצה"ל, והשפעתן על המוטיבצייה להתגייס ליחידות לוחמות. קיימים מספיק מקורות לסיסמאות בתחום האיכות והמצויינות בלי להיסמך על הסיסמה הצה"לית.

אירועים קרובים