הישראלים שרוצים לשנות את מפת הגנת הסייבר העולמית

ואיך כל זה קשור לחביב נורמגומדוב המוסלמי, ''העיט'', אלוף העולם ב-MMA, אמנות לחימה משולבת - שמעולם לא הפסיד בקרב

מימין: דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה, וחביב נורמגומדוב "העיט", אלוף העולם ב-MMA. צילום: יח"צ

"החזון שלנו הוא לבנות קהילה בת עשרה מיליון מפתחי תוכנה, בעלי יכולות בהגנת סייבר, לתת מענה הולם למתקפות הסייבר ו'על הדרך' – להביא לקירוב בין העמים ולפוגג את החשדנות והעוינות הקיימת בין היהודים והמוסלמים בעולם", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה (CyTaka).

אמיר הוא יזם מוכר בענף ההיי-טק המקומי, והוא מתמחה ובעל ניסיון בפרויקטים ייחודים בתחומי הסייבר והתוכנה. דימטרי רובינוב וגיא אניש הם אנשי עסקים בעלי קשרים בינלאומיים רבים. השלושה הקימו חברה, ואז חברו לגופים מדינתיים ובינלאומיים נוספים למימוש החזון שלהם. החברה מתמקדת בהשקעות ובפיתוח מוצרים טכנולוגיים ייעודיים להגנת סייבר, אבטחת מידע וחדשנות. "אנו מאמינים כי רק דרך ריבוי השקעות בטכנולוגיות, ישראליות ואחרות – בעולם, ניתן יהיה לאזן את המאבק בין הטובים והרעים בסייבר ולהביא פתרונות שיהפכו את העולם למאובטח ולבטוח יותר", אמר אמיר.

לטובת בניית הקהילה השיקה החברה בכנס בדובאי את האפליקציה CyTaka. שם האפליקציה הוא הלחם של המילים "סייבר" ו"זריזות" (טקא-טקא, תיק-תק). היא מבוססת בינה מלאכותית ונועדה לאגד את קהילת המפתחים ואנשי הסייבר הגלובלית ולהעצים את הידע של חבריה בעולמות תוכן אלה. האפליקציה מציגה אתגרי תוכנה וסייבר, והמנגנון שלה מזהה את רמת הידע והקושי של המפתחים בתחום. כך, היא מספקת ניתוח ודו"ח בזמן אמת על היכולות והידע של כל מתכנת בתחום הסייבר, בנוסף לדירוגים הנהוגים בעולם התכנות.

"למיטב ידיעתי", ציין אמיר, "איש לא בנה אפליקציה שכזו בעולם. היא מספקת שיקוף מדויק ופרטני על היכולות של כל משתמש, בדגש על ידע מעשי של שפות פיתוח, סביבות עבודה וניסיון מעשי מוכח. המשתמש יכול להפיץ את דף הניתוח לכל דורש ולהוכיח את הכישורים ומידת ההתאמה שלו למשרה – גם ברשתות החברתיות. פיתחנו גם ממשק לחברות, כך שהן יכולות לדרוש משרות לפי כישורים מקצועיים ולהוסיף אתגרים מותאמים אישית – לטובת גיוס יעיל ומהיר של אנשי תוכנה וסייבר". לדבריו, "המנוי לאפליקציה עולה עשרות בודדות של דולרים בחודש, ומנגנון האתגרים כולל אפשרות לזכות בניקוד ואף להחזיר את ה'השקעה': יכולת המרה של צבירת נקודות לכסף. בנוסף, על בסיס שיפור והוכחת כישורים, דורשי העבודה יכולים להגדיל את הסיכוי למציאת עבודה מהר יותר ובאופן מותאם ליכולותיהם. גובה הפרסים בגין המרת הנקודות נע מדי חודש בין דולרים בודדים ל-5,000 דולר, כך שלמומחים בתחום יש אפשרות לייצר משכורת חודשית רק מפתרון האתגרים בלי לצאת מהבית".

"העיט" הצטרף למיזם

למיזם התגייס גם חביב נורמגומדוב, אלוף העולם ב-MMA – אמנות לחימה משולבת. נורמגומדוב, המכונה "העיט", הוא מוסלמי יליד דגאסטן, נערץ על הדור הצעיר, והתפרסם בכך שניצח 29 פעמים בתחרויות ה-MMA בלא שהפסיד בקרב מעולם. הוא אמר בטקס, כי "אני שותף מלא לחזון. הכוח חשוב, המוח חשוב, אבל עם השילוב של כוח ומוח ניתן לנצח את העולם. הגשמת החזון המשותף תביא לפריצת גבולות ותקדם את האחווה והשלום בין מוסלמים ויהודים. חסל סדר סכסוכים, כעת עלינו להביט אל העתיד ולדאוג לדור הצעיר – שיקבל את הזכות לחינוך, לעבודה ולכבוד עצמי בכל מקום בעולם".

בשלב הראשון העניקה החברה חסות לתחרות חודשית של מפתחי תוכנה בעלי יכולות סייבר, שבמסגרתה יחולק פרס בסך מיליון דולרים למנצח. בשבוע שעבר נערך בדובאי השלב המקדים בתחרות, שהעפילו אליה תשע חברות – מבריטניה, טהיטי, מאוריציוס, פולין, בלגיה אוסטריה וכן שתי חברות ישראליות. בספטמבר יוכרז המנצח הסופי.

"להקמת קהילת המפתחים הגדולה נדרשות מנהיגות ויכולות בינלאומיות יוצאות דופן. אנו רוצים לפתור סכסוך בן מאות שנים בין המוסלמים והיהודים. המיזם מעניק תקווה לעתיד. מדובר ביוזמה פילנטרופית, ונקצה מהרווחים שלה יותר ויותר סכומי כסף לפרסים, כדי לתגמל יותר מפתחי תוכנה שיתמודדו עם האתגרים וילמדו וישפרו ביצועים בתחום הסייבר. העצמת הקהילה היא בראש מעיינינו", סיכם אמיר, "בתוך כשנה נשיג את היעד של עשרה מיליון חברים בקהילה. חברות המחקר מעריכות שכבר כיום חסרים יותר ממיליון מקצועני סייבר. המיזם שלנו יסייע לפתור חלק מהבעיה ההולכת וגדלה. נזרים מאות מיליוני דולרים בתמיכה בינלאומית להקמת מוסדות אקדמיים לתחום ברמה הגבוהה ביותר. נקדם את התחומים הרגישים ביותר לאנושות: תוכנה, סייבר, רפואה, חלל ואנרגיה ירוקה. נקים מוסדות הכשרה ונסייע בכל מקום שנידרש לכך: בעזה, בלבנון, בסוריה ובכל מקום שבו העיסוק החיובי יוביל להידברות – במקום שיגור טילים".

 

* הכותב היה שליח אנשים ומחשבים בדובאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים