ה-SMS הראשון שנשלח אי פעם נמכר כ-NFT בכ-150 אלף ד'

כן, טקסט וירטואלי חסר כל שווי לכאורה, אך בעל ערך נוסטלגי והיסטורי, הוצע למכירה פומבית על ידי וודאפון ● הוא נמכר כאסימון חסר תחליף, וגרף הן את התעניינות הציבור והן סכום כסף נאה, שייתרם לסיוע לפליטים

נמכר ב-NFT. ה-SMS הראשון. אילוסטרציה.

NFT של הודעת הטקסט הראשונה שנשלחה בעולם אי פעם נמכר בכמעט 150 אלף דולר אתמול (ד').

חברת וודאפון (Vodafone) הבריטית הוציאה למכירה פומבית את ה-SMS הראשון בעולם. המסר הכתוב ההיסטורי הועבר דרך הרשת של וודאפון לפני 29 שנים, ב-3 בדצמבר 1992, והתקבל על ידי עובד החברה, ריצ'רד ג'רוויס, במסיבת חג המולד שבה נוכח באותו זמן. מדובר בהודעה בת 14 אותיות, שבה נכתב פשוט: "חג מולד שמח" (Merry Christmas).

 


הודעת הסמס נמכרה אתמול (ד') במכירה ייחודית שאורגנה על ידי בית המכירות הפומביות אגוט (Aguttes), הפועל בפריז שבצרפת. וודאפון מסרה כי תתרום את ההכנסות מהמכירה ל-UNHCR, נציבות האו"ם לפליטים, כדי לתמוך בעקורים בכפייה.

מכירה כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה.

מכירה כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה. צילום: BigStock

מה זה אומר למכור כ-NFT?

אם כן, ה-SMS הראשון בעולם, הפשוט והנוסטלגי כל כך, נמכר אתמול במכירה הפומבית כ-NFT – שיטה חדשנית שתופסת תאוצה כיום, ושמגיעה מתחום הקריפטו, המשמש גם לביצוע העסקאות במתכונתה. במקרה האחרון הרכישה בוצעה באת'ריום. 

משמעות המושג NFT היא 'אסימון חסר תחליף'. ולמי שעדיין לא מיודע לגישה החדשה והמצליחה במיוחד, נספר שהיא נועדה למכירת פריטים שלרוב אין להם באמת נוכחות פיזית, או שאין אפשרות להעברת נוכחותם הפיזית אל הרוכשים (למשל כמו יצירה דיגיטלית של האמן המכונה ביפל, שנמכרה ב-69 מיליון דולר ב-NFT). השיטה תפסה במיוחד לצורך עסקאות בעולם האמנות, אך לא רק בו – ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר היוצא, מכר את הציוץ הראשון שלו ברשת החברתית שהיה בין מייסדיה במתכונת NFT. 

במכירה במתכונת של NFT הקונה זוכה בבעלות בלעדית על הרכישה גם אם אינה פיזית בידיו. ספציפית ברכישה המסוימת של הודעת הטקסט, בידי הקונה – עובד היי-טק קנדי, שזהותו המלאה לא נחשפה – ישאר העתק מפורט וייחודי של פרוטוקול התקשורת המקורי ששידר את ה-SMS הראשון בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים