מגה פרויקט: תנובה תטמיע ERP של סאפ ב-140 מיליון שקלים

הפרויקט יתפרס על פני 5.5 שנים ויקיף 23 אתרים של החברה, כולל הייצור ● עלות היישום: 140 מיליון שקלים, מהם 40 מיליון יועברו למטמיעה, DXC ● המהלך - חלק מהטרנס' הדיגיטלית בתנובה, שהיקפה 350 מיליון שקלים

ייצור חלב (ועוד) - בסיוע מערכת ה-ERP של סאפ. תנובה.

ענקית המזון תנובה יוצאת למגה פרויקט ERP של סאפ, שיכלול החלפה ואיחוד של עשרות מערכות שונות ב-23 אתרי החברה, כולל הייצור. ההיקף הכספי של פרויקט ה-ERP הוא 140 מיליון שקלים, מהם 40 מיליון שישולמו למטמיעה, DXC. המהלך מהווה חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שתנובה עוברת בימים אלה, שהיקפה עומד על 350 מיליון שקלים.

לאנשים ומחשבים נודע שדירקטוריון תנובה אישר בתחילת השבוע את המשך הפרויקט, שהשלב הראשון שלו עומד להסתיים בעוד כחודשיים. שלב זה החל לפני כשנתיים והוא כולל אפיון, תכנון והיערכות להתחלת השינוי, לרבות ברצפת הייצור, במחלבות ולאורך שרשרת האספקה. יו"ר דירקטוריון החברה, חיים גבריאלי, כינה את הפרויקט "אחד מפרויקטי היישום הגדולים שבוצעו בישראל בתקופה האחרונה".

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה.

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה. צילום: אוראל כהן

במסגרת פרויקט ה-ERP ייושם מודול חדש שמתאים לרצפת הייצור, שסאפ מספקת ללקוחותיה. עם סיום ההטמעה תנובה תהיה הראשונה בארץ שתשלב את המודול, שכבר הוטמע בכמה מחלבות גדולות בקנדה ובאירופה. DXE נבחרה להטמיע וליישם את ה-ERP בכל אתרי החברה.

בתום הפרויקט, שמתוכנן לחמש שנים וחצי, כל 6,000 המשתמשים בשלוחותיה השונות של תנובה יעבדו על מערכת ERP אחת אחידה, שתחליף את המערכות הקיימות. היא אף תתמשק רצפת הייצור, שגם שם תוחלף מערכת הליבה.

גיוס של עשרות עובדים לצורך הפרויקט

מי שמוביל את הפרויקט הוא אגף מערכות המידע של תנובה, שבראשו עומד שי מיקהל, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. מיקהל אמר לאנשים ומחשבים כי "הגעתי לתנובה לפני שלוש שנים, ולפני כשנתיים החל שלב האפיון של הפרויקט, שמסתיים בעוד כחודשיים. עם סיומו תתחיל ההטמעה של מערכת ה-ERP בשלבים, על פי תכנון מדוקדק ומפורט". לדבריו, "השלב הראשון של תוכנית היישום יימשך כשנה וחצי, והוא יכלול את מודולי הכספים, המכירות והרכש, כמו גם החלפת מערכת הייצור בחמש מחלבות מובילות שלנו".

"המודול החדש של סאפ לקווי הייצור, שיוטמע במחלבות של החברה וישולב במערכות הקריטיות, הוא חלק מתהליך שינוי משמעותי שסאפ עברה, והוא מצעיד את עולם הייצור במחלבות כמה דורות קדימה. בתום הפרויקט כולו תנובה תהיה בשורה הראשונה בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות, הרחק ממתחרותיה בשוק הקמעונאות בישראל", ציין.

לדברי מיקהל, "איחוד המערכות תחת פלטפורמה אחת, שתחליף 120 מערכות שונות שפועלות כיום, ישפר את היכולת שלנו לנהל רצף תהליכים יעיל, לחזק את השימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח צרכים וציפיות, ולספק ללקוחות את המוצרים שהם צריכים ושהם מצפים להם מאתנו".

שי מיקהל, סמנכ"ל הטכנולוגיה של תנובה.

שי מיקהל, סמנכ"ל הטכנולוגיה של תנובה. צילום: יח"צ

איך אתם מבצעים את הפרויקט מבחינת התרבות הארגונית?
"יש כאן תהליך שלם של ניהול שינוי, שכולל את כל המשתמשים. אין ספק שהגורם האנושי הוא החשוב ביותר בהצלחת הפרויקט. אנחנו עובדים בצמוד עם כל מנהלי המחלקות, מנהלי העסקים והמשתמשים. פיתחנו מתודולוגיה שלמה של רתימת העובדים לתהליך ואני חייב לומר לך שלאורך כל הדרך, בכל מחלקה שבה הייתי ראיתי את הנכונות לשינוי. מעבר לזה יש מחויבות חזקה של ההנהלה. המנכ"ל, אייל מליס, עומד בראש ועדת ההיגוי של הפרויקט".

כמה עובדים יש ב-IT של תנובה?
יש 120 עובדים ואנחנו נמצאים בתהליך גיוס מסיבי של עשרות עובדים. זה אתגר לא פשוט, אבל אני מאמין שזהו אחד הפרויקטים הגדולים ביותר שנעשו אי פעם בישראל, והוא ימשוך אנשים לכאן".

 

 

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מירב

    תדאגו לפני הכל שיהיה מלאי של היוגורט שאני כל כך אוהבת והוא חסר במדפים...."ד נ ו ב ה" .....

  2. יפתחאל

    שנתיים אפיון, די בטוח שהם בדקו את כל האופציות. זה סדר גודל שפריוריטי (לה התכוונת לא?) לא יכולה לעמוד בו, קח בחשבון שהם ממשיקים את זה עם רצפת הייצור (לא הבנתי אם סאפ פיתחה מודל mes יעודי או שזה חלק מהממשוק...) בכל אופן שיהיה בהצלחה ואולי יהיה ייעול וסוף סוף תיהיה מספיק חמאה בחגים חחח אה וזה גם אמור לספק הרבה עבודה לג'וניורים ולא רק, שזה מבורך

  3. זאב פורשפן

    תנובה הנה החברה מס. אחת במזון ! והתהליך שתעבור יובילה לקדמה של 2024! חברה נהדרת עם מוצרים מעולים ! דבר אחד חסר לה חמאה מלוחה ! המיוצרת במחלבת תל יוסף ! לא צריך לייבא חמאה מלוחה של תנובה הייתה הטובה ביותר . זה לא סוד כל החלב של תנובה ממשק הבקר מיועד למוצריה וכיוון שחמאה גבינה צהובה ויוגורטים עשויים מהמדרגה האחרונה של החלב , השומן , אז ניתן לייצר חמאה מלוחה ! תנובה וטרה בניגוד לשטראוס את החלב הניגר שלהם משתמשים באבקת חלב ומים ושטראוס הכל מחלב בקר ביוטבתה ואחיהוד ! הסיני שרכש את תנובה לא הפסיד מאום גם אם זהבית כהן לקחה ממנו 8.5 מליארד₪ שווי תנובה וקרקעותיה שווים יותר מזה . והסיני יצעידה קדימה ! עניין אחר גם חברת ההסעדה שולץ שסבלה מזהבית כהן תשרוד ותתפתח מחדש לאיכות והסעדת חברות .

    1. חפר

      מענין למה ממחזרים כתבה מלפני חצי שנה

    1. ממי

      להכניס תוכנה erp בחברה להחליף את המערכת הישנה שלה בחדשה זה לוקח כמה שנים טובות זה בדרכ בהדרגה התוכנה תעבוד בשיתוף פעולה עם החברה

  4. מאיר

    ועכשיו בעברית ?! או לסתומים כמוני...

  5. ילדז

    מגלומניה במיטבה. במקום לרכוש תוכנה ישראלית מצליחה שעולה עשירית מ סאפ מבזבזים כסף על פיל לבן ויקר. יכלו לחסוך המון ולהוזיל מוצרים אבל יש כסף אז בואו נבזבז.

    1. איש מערכות מידע

      רק תזכיר לי איזו תוכנות erp אחרות יש על המדף? ואל תגיד לי פריוריטי...

אירועים קרובים