מטא השקיעה 60 מיליון דולר כדי להבטיח שיקראו לה מטא

החברה האם של הרשתות החברתיות המצליחות פייסבוק ואינסטגרם אימצה באחרונה שם חדש, המתכתב עם עיסוקה העתידי בתחום המטאברס ● כעת רכשה את השם המסחרי של בנק Meta Financial Group רק כדי לשמור עליו לעצמה

מטא

מטא (לשעבר פייסבוק), רכשה באחרונה את השם המסחרי של הבנק האזורי האמריקני Meta Financial Group תמורת 60 מיליון דולר. העסקה תווכה על ידי חברה בשם בז' קי (Beige Key) מדלאוור, וגם הבנק וגם ענקית המדיה החברתית אישרו שאכן התקיימה.

מטא, שהיא כידוע הבעלים של הרשת החברתית פייסבוק, יזמה עסקה לרכישת שמו של Meta Financial Group, כך מסרו לרויטרס שני הצדדים שהיו מעורבים בעסקה ושאף הודו בשוויה בסכום שפורסם. סוכנות הידיעות ציינה בדיווחה כי העסקה עם הבנק הכמעט מכונה.

ישנה את שמו. הבנק האמריקני Meta Financial Group.

ישנה את שמו. הבנק האמריקני Meta Financial Group.

בז' קי השייכת למטא רכשה בעבורה

בתחילה חשפה Meta Financial אתמול (ב') רק את העובדה כי חברה מדלאוור בשם בז' קי הסכימה לרכוש את הזכויות על שמות הקבוצה הפיננסית לשם שימוש ברחבי העולם, וזאת תמורת 60 מיליון דולר. בהמשך הודה דובר מטא בפני רוטירס כי בז' קי קשורה למטא, ולמעשה ערכה את העסקה לטובתה. דובר הענקית ממאנלו פארק אמר שהחברה ניהלה מגעים עם Meta Financial עוד לפני שבישרה לעולם על שינוי השם שלה מפייסבוק למטא.

הבנק מסר מצידו בהצהרה כי בתחילת 2021 החל לשנות את אסטרטגיית המותג שלו, עם זאת הדובר מטעמו סירב להגיב על המשא ומתן שנערך במסגרת העסקה, מעבר לתוכן ההודעה הרשמית שנמסרה לתקשורת.

Meta Financial מספקת שירותי פיקדונות והלוואות לצרכנים, כרטיסי אשראי והלוואות מסחריות באמצעות חברת הבת MetaBank. הקבוצה הפיננסית עובדת עם מוסדות, לרבות סוכנויות ממשלתיות וחברות טכנולוגיה פיננסית, כדי לספק ולהרחיב את הגישה לשירותים בנקאיים.

פייסבוק מטאברס

מתקדמת לעבר המטאברס. פייסבוק שהפכה למטא. עיבוד מחשב לאילוטרציה. צילום: BigStock

מתמתגת סביב המטאברס שיחבר את כולנו יחד

כזכור, באוקטובר 2021 הודיע מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, לעולם כי החברה שלו שינתה את שמה למטא. השינוי הגיע ממספר טעמים עליהם דנה התקשורת העולמית – לאורך השנים דבק בשמה של פייסבוק רבב, או אולי נכון יותר לומר שדבקו בו שלל סיפורים מאוד לא מחמיאים, אודות רדיפת הממון שלה בכל מחיר, לעיתים תכופות על חשבון רווחת ציבור המשתמשים בשירותיה.

באחרונה חשפה עובדת לשעבר של פייסבוק, פרנסיס האוגן, מסמכים פנימיים שהעידו בדיוק על כך, ואף שוחחה עם התקשורת ועם מחוקקים בארה"ב ובעולם ואמרה כי האלגוריתם של ענקית המדיה החברתית פועל על הרצון לעורר במשתמשים כעסים וקיטוב לצורך יצירת יותר מעורבות שלהם בפלטפורמות שבבעלותה.

סיבה נוספת למיתוג מחדש הייתה דומה לזה של אלפבית, הבעלים של גוגל – לפייסבוק יש הרבה שירותים ונכסים בבעלותה, למשל אינסטגרם, ווטסאפ, אוקולוס VR ועוד, והיא חיפשה שם לתאגיד העל שהפכה להיות, שיבטא את "הורותה" על כל הללו.

אבל הסיבה המהותית כנראה מכולן היא שענקית הטכנולוגיה, אחרי שהשקיעה רבות בטכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה, פונה כעת ביתר שאת לפיתוח המטאברס, עולם דיגיטלי אלטרנטיבי שלטענתה עומד להיות היורש של האינטרנט.

בשבוע שעבר חשפה מטא את אפליקציית Horizon Worlds בארה"ב ובקנדה, אשר קודם לכן הוצעה בהזמנה בלבד למשתמשים בני 18+. באפליקציה זו משתמשי קסדת המציאות המדומה Quest של אוקולוס VR יכולים לשחק משחקים ולקיים אינטראקציה כאווטרים – משמע, יישום שהוא כבר מיקרו-מטאברס פעיל. יצוין עם זאת כי המטאברס בגרסתו השלמה יותר, שאותה על פי מטא נקבל רק בעוד כחמש שנים, אמור להיות שירות שלא יחייב שימוש בקסדות מציאות רבודה או וירטואלית ויהיה נגיש מכל מכשיר – מהניידים, המחשבים הנייחים או הניידים וגם דרך הקסדות המדוברות. כך, סבורה החברה שמוביל צוקרברג, יהיה בידיה לספק שירות ש"יחבר את כולם יחד" באמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים