המנכ"ל שפיטר 900 עובדים בזום – מתנצל

"אני מצטער עמוקות, ואני מחויב ללמוד מהמצב הזה ולעשות יותר כדי להיות המנהיג שאתם מצפים ממני להיות", כתב בין השאר לעובדים וישאל גארג, שהוא, כך מסתבר, גם המייסד של חברת המשכנתאות הדיגיטליות

פיטר באגביות בזום, התנצל, הוציא עצמו לחופשה וכעת - חוזר. וישאל גארג, מייסד ומנכ"ל Better.com. צילום מסך מדף הלינקדאין

בתחילת השבוע הפך סרטון מקומם במיוחד לוויראלי. בקטע הווידיאו תועד וישל גארג, מנכ"ל חברת Better.com, מפטר 900 מעובדיו דרך הזום. כעת המנכ"ל, שזכה לגינוי מרבים עקב התנהגותו שנתפשה על ידי רבים כערלת הלב, מתנצל על שאירע.

כזכור, גארג הזמין בשבוע שעבר, 900 מעובדי החברה האמריקנית בהובלתו, העוסקת במשכנתאות דיגיטליות, לפגישה בזום אשר הסתיימה בפיטוריהם ההמוניים.

"אם אתם בשיחה הזו, אתם חלק מהקבוצה חסרת המזל שמפוטרת", אמר גארג במפגש הווידיאו, שהקלטתו שותפה בטיקטוק וברשתות חברתיות אחרות. "העסקתכם כאן מופסקת בתוקף באופן מיידי", הבהיר המנכ"ל.

עקב הסערה שחולל גארג, הוא פרסם, כאמור, אתמול (ג') מכתב ששלח לעובדים ובו כתב, "צוות – אני רוצה להתנצל על הדרך שבה טיפלתי בפיטורים בשבוע שעבר. לא הצלחתי להראות את הכמות המתאימה של כבוד והערכה לאנשים שהיו מושפעים ולתרומתם ל-Better.

אני בעל ההחלטה לבצע את הפיטורים, אבל בדרך שבה תקשרי זאת טעיתי בביצוע. בכך שעשיתי זאת הבכתי אתכם.

אני מבין שהדרך בה העברתי את החדשות האלה החמירה את המצב הקשה. אני מצטער עמוקות, ואני מחויב ללמוד מהמצב הזה ולעשות יותר כדי להיות המנהיג שאתם מצפים ממני להיות".

גארג המשיך והבטיח "נדבר יותר במפגש All Hands הקרוב שלנו על מה לצפות בשנה הקרובה". ובעובדים, שאולי חוששים מכך שהמפגש המקוון העתידי יהפוך שוב לאירוע פיטורין, המשיך והפציר "אני מקווה שתצטרפו אלי לדיון".

המנכ"ל והבעלים שכבר זכה לשבחים, אבל גם לביקורת

אחרי פרסום הקטע ברשתות החברתיות ושיתופו על ידי רבים, עלתה תהיה מיהו בעצם וישאל גארג, ודיווחים שונים עדכנו את ציבור הסקרנים כי מדובר בגבר בן 43, יליד הודו שעבר לניו יורק עם משפחתו כשהיה בן שבע. בנוסף נודע כי גארג לא רק המנכ"ל של Better.com, אלא גם המייסד שלה.

Better.com הוקמה על ידי גארג ב-2015, נתמכת על ידי התאגיד היפני סופטבנק (Softbank) ושוויה מוערך כיום ב-6-7 מיליארד דולר. איש העסקים הוא גם השותף המייסד של One Zero Capital, חברת אחזקות והשקעות, כך לפי הביוגרפיה שלו בלינקדאין.

למרות השם הרע שיצא לו כעת, גארג דווקא התפרסם לטובה בתחילת השנה, כאשר תרם בעקבות מגיפת הקורונה כמעט שני מיליון דולר, בכדי לעזור לתלמידי בתי ספר ציבוריים בניו יורק להתמודד טוב יותר עם למידה מקוונת. סכום זה שימש לרכישת מכשירי Chromebook, iPads, ספרים ועוד.

עם זאת, לגארג, כך מסתבר היו גם "יציאות" תמוהות, שלא לומר גסות רוח, בעבר. ב-2020, למשל, המגזין פורבס פרסם סדרה של מיילים ששלח לצוות שלו. באחד מהם, ציין המנכ"ל: "אתם מאוד איטיים. אתם חבורה של דולפינים טיפשים… פשוט תפסיקו. תפסיקו. עיצרו עכשיו".

נזכיר גם כי Better.com, מלווה משכנתאות דיגיטליות ומשרדיה ממוקמים באוקלנד. החברה הודיעה במאי האחרון שתצא בקרוב להנפקה באמצעות איחוד עם חברת ספאק, ובנוסף, למרות רמיזותיו של המנכ"ל לקושי כלכלי שעמד מאחורי הפיטורים ההמוניים, המהלך שלו הגיע ימים ספורים לאחר קבלת הזרמת מזומנים של 750 מיליון דולר לסטארט-אפ הטכנולוגי שלו, שפורבס מיתג באוקטובר כ"חד קרן", בשל שוויו הרב. ב-CNN דווח גם כי מאזן המזומנים של החברה עומד על יותר ממיליארד דולר כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים