עותק החוקה האמריקנית הנדיר נמכר ב-43.2 מיליון ד' – אך לא למשקיעי הקריפטו

קבוצת הגולשים שהקימה גוף DAO - שמשמעו 'ארגון אוטונומי מבוזר' - דווקא כן גייסה המון ומספיק השקעות את'ריום לצורך הרכישה, אך משום מה חבריה לא המשיכו להגיש הצעות במכירה הפומבית מעבר לסכום 40 מיליון

העותק הנדיר שלה נמכר, אבל לא ל-DAO. חוקת ארה"ב.

בשבוע שעבר דיווחנו על ארגון אוטונומי מבוזר (DAO) מיוחד, שהוקם במטרה לרכוש את אחד מהעותקים הראשונים שהודפסו של החוקה האמריקנית. מאמץ מימון ההמונים נעשה בכסף קריפטוגרפי, אית'ריום במקרה הנוכחי. אך למרות גיוס מסחרר שהגיע לשווי של 47 מיליון דולר – הקבוצה נכשלה והמסמך נמכר לקונה אחר תמורת 43.2 מיליון דולר. מדוע?

לפי סותבי'ס, בית המכירות הפומביות שערך את המכירה שהתקיימה ביום ה' האחרון, מדובר ביוזמת מימון ההמונים בעלת ההישג הגדול ביותר אי פעם. בנוסף נמסר כי המכירה המסוימת השיגה מחיר שיא עבור טקסט מודפס. ההצעה הזוכה עמדה על 41 מיליון דולר והמחיר הסופי שלה, 43.2 מיליון, כולל תקורה ועלויות אחרות, כך עדכנה סותבי'ס.

זהות המציע הזוכה לא נחשפה מיד, אבל היא פחות העסיקה את התקשורת מעניין אחר שלא היה ברור – מדוע קבוצת ConstitutionDAO הפסיקה להציע הצעות כשהמכירה המהירה – תשע דקות אורכה בסך הכל – העפילה לרף 40 מיליון הדולרים. הקבוצה, שכיוונה במקור לגייס לשם רכישת עותק החוקה בן 237 השנים – 15-20 מיליון דולר, השיגה, כאמור, הרבה יותר מכפול משתכננה, ולכן התנהלות נציגיה באירוע לא ממש מובנת. אולי מדובר בחשש משום שווי האת'ריום, שיכול להתנודד ולהשתנות בפתאומיות.


ב-ConstitutionDAO לא ממש סיפקו הסברים. "קהילה: לא זכינו בהצעה", נכתב בדף הטוויטר של הארגון, שהבטיח ל-17,437 התורמים החזר של כספם בניכוי עמלות עסקה.

ConstitutionDAO צייץ ביום ה' בערב, אחרי שהמכירה ננעלה וציין שהמהלך שלהם הראו חברי הארגון לעולם את כוחו של הקריפטו, והכניסו אלפי אנשים לתהליך, "כולל אוצרי מוזיאונים ומנהלי אמנות שמתרגשים כעת להמשיך ללמוד". דף הקבוצה הוסיף ומציין כי "היינו ה-DAO הראשון שסותבי'ס אי פעם עבדה איתו, אבל אנחנו בטוחים שלא נהיה האחרון".

למחרת האירוע הודיעה סותבי'ס כי הרוכש, מנהל קרן הגידור קנת' גריפין, ישאיל את המסמך למוזיאון קריסטל ברידג'ס לאמנות אמריקנית בבנטונוויל, ארקנסו, לתערוכה פומבית לטובת הציבור הרחב שמעוניין לצפות בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים