הדו"חות הראשונים של ריסקיפייד: עלייה ניכרת בהפסד, המניה צנחה

שלושה חודשים וחצי אחרי ההנפקה, החברה מפרסמת דו"חות בפעם הראשונה, שמראים עלייה בהכנסות, אך גם גידול ניכר יותר בהוצאות, שהקפיץ את ההפסד הנקי במעל פי שמונה ● המשקיעים הגיבו בשלילה: המניה ירדה ב-27%

מייסדי ריסקיפייד: מימין - אסף פלדמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועידו גל, מנכ"ל החברה.

חברת ניהול ההונאות לעולמות האי-קומרס הישראלית ריסקיפייד פרסמה אתמול (ג') את הדו"חות הכספיים הציבוריים הראשונים שלה – כשלושה חודשים וחצי אחרי ההנפקה המוצלחת שלה בבורסת NYSE בניו-יורק. דו"חות החברה, שמסכמים את הרבעון השלישי של השנה, היו קצת פחות מוצלחים: היא רשמה אמנם עלייה יפה בהכנסות, אבל גידול חד בהוצאות הכפיל את ההפסד הנקי ביותר מפי שמונה. כתוצאה מכך, שער המניה של החברה צנח אתמול ב-27%, אם כי במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט היום היא רושמת יציבות.

ריסקיפייד, שהפכה ליוניקורן ב-2019 ושבאחרונה הצטרף לבעלי המניות שלה בית האופנה הצרפתי הידוע לואי ויטון, סיימה את הרבעון עם זינוק של 70% בהוצאות ל-75.5 מיליון שקלים, בעוד שההכנסות עלו ב-20.6% בלבד – ל-52.5 מיליון. החברה עברה מהחזר מס של 311 אלף דולר ברבעון השלישי של 2020 לחבות מס של 523 אלף ברבעון המדווח. סעיפים אלה תרמו לעלייה ניכרת – של פי 8.1 – בהפסד הנקי, שעמד על 86.9 מיליון. סיבה נוספת לזינוק בהפסד, שלדברי החברה היא העיקרית, היא חיובים חד פעמיים שאינם במזומן בסך של 64.4 מיליון דולר שנוגעים למדידה מחדש של כתבי אופציה למניות בכורה ניתנות להמרה בשילוב עם ההנפקה. זאת היא כנראה הסיבה שבניגוד להפסד הנקי הכללי, ההפסד למניה עלה ב-2.6% ל-78 סנט.

ההוצאות הגולמיות של החברה רשמו עלייה רבעונית של 43.66% ל-28.3 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-10.2% ל-24.3 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 46.22%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-90.9% וההפסד קפץ פי 8.5 ל-22.9 מיליון דולר.

הנהלת ריסקיפייד רואה אופק חיובי

גם בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים העלייה בהוצאות הייתה גדולה יותר מזו שנרשמה בהכנסות, אם כי הפער ביניהן היה קטן יותר מאשר ברבעון השלישי: גידול של 50% ל-187.2 מיליון דולר ועלייה של 41.4% ל-159.31 מיליון, בהתאמה. העלייה בהוצאות הקפיצה את ההפסדים: ההפסד התפעולי נסק ב-96.3% וזה הנקי זינק פי 9.62.

עידו גל, מייסד שותף ומנכ"ל ריסקיפייד, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הגידול הרב משנה לשנה, בשיעור של 28%, בנפח הסחורה הגולמית והצמיחה של 26% בהכנסות שרשמנו ברבעון השלישי של 2021 מראים שרבים מהסוחרים הגדולים אונליין בעולם מכירים יותר ויותר בפלטפורמת לימוד המכונה שלנו לניהול הונאות. על אף שאיבדנו כמעט 21 מיליארד דולר ב-eCommerce GMV (ערך הסחורות ברוטו – גב"ז) ברבעון זה, עדיין מדובר ברסיס קטן יחסית להזדמנויות שיציע שוק המסחר האלקטרוני העולמי במהלך השנים הקרובות. נמשיך לתמוך בחברות האי-קומרס בזמן שהן נמצאות בתהליכי הגירה ממערכות הדור הקודם לפלטפורמה שלנו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים