"הקורונה הציבה את המנמ"ר בקדמת הבמה הניהולית"

"המנמ"ר עבר להיות דמות ניהולית מרכזית: מתפקיד של מנהל הטכנולוגיות בארגון, הוא הפך למנהל עסקי, שעוסק בהובלת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונו", אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל.

"בשנתיים האחרונות תפקיד המנמ"ר חווה שינוי. הוא עבר להיות דמות ניהולית מרכזית: מתפקיד של מנהל הטכנולוגיות בארגון, הוא הפך למנהל עסקי, שעוסק בהובלת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונו, על מנת שהארגון יהיה תחרותי, חדשני ועונה לכל צורך עסקי באופן מיידי", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל.

פוני דיבר באירוע שערך אמש (ב') הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, בהפקת אנשים ומחשבים. למועדון זאפה הרצליה הגיעו בכירים מלקוחות החברה העסקיים, לאירוע שנערך תחת הכותרת "המנמ"ר המחובר – להוביל את השינוי לעבר עתיד דיגיטלי".

לדברי פוני, "בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לשינוי, מעין מהפכה תעשייתית-דיגיטלית חדשה. זו משנה את חיינו – המנכ"לים ומנהלי הטכנולוגיה – מקצה לקצה. מאז הקורונה עשינו חישוב מסלול מחדש ובחנו כיצד אנחנו מתארגנים ברמה העסקית, על מנת לתת מענה טוב יותר ללקוחות – עם יותר שירותים, שירותים זמינים ומקוונים תמיד, ויכולת טובה יותר להתחרות. המגמה הזו החלה עוד לפני הקורונה, אולם חוותה האצה משמעותית במהלכה".

האתגר התקציבי של המנמ"ר

"לא כל הארגונים חוו גידול משמעותי בתקציבים שלהם לטובת העצמת החדשנות", ציין פוני. "מדובר באתגר: המנמ"ר מביט על ארגונו ורוצה להפנות את ההשקעות בתחזוקה ובתפעול לטובת חדשנות מבוססת טכנולוגיה".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"בניית התשתית החדשה לעסקים טומנת בחובה הרבה יתרונות", אמר. "ארגונים רבים נאחזים באותה תשתית ארגונית רבת שנים, כי קשה להתנתק ממנה. האתגר של הזרקת חדשנות הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם תרבותי-ארגוני".

"אחד הפתרונות למצב החדש, שדורש הקצאת משאבים לחדשנות, הוא שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לטובת תמיכה בסביבה מרובת עננים", הסביר. "זאת, לצד הפקת תובנות מהנתונים, עם ניהול חסכוני – כזה שמבוסס על אוטומציה. בדרך זו, התשתית החדשה מקינה את ההוצאות השוטפות ומקדמת יכולות ומענה לצרכים".

פוני אמר כי "העבודה ההיברידית כאן כדי להישאר. מה שחווינו בשנתיים האחרונות לא ישתנה. לא נוכל לחזור אחורה. מחקרים מצביעים על כך שהעובדים החדשים שארגונים מגייסים רוצים לעבוד באופן היברידי. מצב חדש זה הוא חלק מהמהפכה התעשייתית-דיגיטלית שאנחנו חווים, והיא תימשך גם בעתיד. מצב זה מייצר איזון טוב יותר בין בית לעבודה, לצד הפקת יותר תוצרי עבודה. חברות כיום גמישות, הן מגייסות עובדים שלא בהכרח גרים במרכז הארץ. המגמה הזאת תימשך, ותשפיע גם על שוק הנדל"ן".

"הפיצול של VMware מ-דל – פיננסי בעיקרו"

בהתייחסו לפיצול של VMware מ-דל אמר פוני כי "מדובר במהלך שהוא פיננסי בעיקרו. גם לאחר הפיצול, מייקל דל ימשיך להיות בעלים של 40% ממניות ענקית הווירטואליזציה והיו"ר שלה. שתי החברות ימשיכו לבצע פיתוחים במשותף. אני לא רואה כיצד הפיצול ישפיע על חיי היום יום של הלקוחות. אם כבר, זה ייתן יותר כוח גם להם וגם לנו".

לסיכום הוא ציין ש-"חווינו גידול בפעילות שלנו בשנה וחצי האחרונות. החדשנות היא אחד ממנועי הצמיחה שלנו. מאז רכישת EMC, פעילות הסניף הישראלי צמחה בעשרות אחוזים. אנחנו מסייעים למנמ"רים לדבר בשפה העסקית, להבין את הצרכים העסקיים ואז להעניק מענה טכנולוגי מתוך ההיצע שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים