אילו ערים הן החכמות ביותר בעולם?

כדי לדעת את התשובה אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה ● שווייץ מובילה במספר הערים שכלולות בעשירייה הראשונה, עם שלוש כאלה - אבל אף אחת מהן לא במקום הראשון ● והיכן ישראל?

עיר חכמה. אילוסטרציה.

סינגפור היא העיר החכמה ביותר בעולם, כשאחריה ציריך ואוסלו – כך על פי מדד שמפרסמים בית הספר למנהל עסקים השווייצרי IMD והאוניברסיטה לטכנולוגיה ולעיצוב של סינגפור. ישראל מיוצגת על ידי תל אביב, שממוקמת במקום ה-42, עם ציון BB. תל אביב שיפרה את הציון שלה בחמישה מקומות לעומת המדד של 2020.

יש לציין שסינגפור היא העיר היחידה ברשימה שקיבלה את הציון AAA, שהוא הגבוה ביותר ברשימה. בהמשך העשירייה הראשונה, אחריה ואחרי ציריך ואוסלו, נמצאות טייפה, בירת טייוואן, במקום הרביעי, כשבהמשך לוזאן, הלסינקי, קופנהגן, ז'נבה, אוקלנד ובילבאו, שסוגרת את העשירייה הראשונה. וינה נמצאת במקום ה-11, ניו-יורק ב-12, ובהמשך סיאול, מינכן וסרדוסה שבספרד. המדינה עם מספר הערים החכמות הרב ביותר בעשירייה הראשונה היא שווייץ, עם שליש ממנה – כאמור, ציריך, לוזאן וז'נבה. סוגרות את הטבלה ריו דה ז'נרו במקום האחרון, ולפניה סאן פאולו, ניירובי ורומא.

כל עיר קיבלה, בנוסף לציון הכללי, ציונים בתחום התשתיות ועל רמת הטכנולוגיה שלה. תל אביב קיבלה ציון BB על רמת הטכנולוגיה ו-B בתחום התשתיות.

חכמה, אבל לא הכי חכמה. תל אביב.

חכמה, אבל לא הכי חכמה. תל אביב. צילום: BigStock

בהקדמה למדד נאמר כי הוא "משקף את תפיסת תושבי הערים לגבי האופן שבו הטכנולוגיה עוזרת להתמודד עם אתגרים עירוניים. התשובות משקפות את השפעת הקורונה והאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית. ממצאי השנה שופכים אור על התמורות הטקטוניות ששיבשו את המערכות הלוגיסטיות ואת המבנים הארגוניים ברחבי העולם כתוצאה ממגפת הקורונה".

הסקר שבעקבותיו נבנה המדד נערך בחודש יולי השנה, בהשתתפות כ-15 אלף איש. המשתתפים התבקשו להעריך את המצב של העיר שבה הם גרים בתחומי הבריאות, הבטיחות, הניידות, הפעילויות, העבודה, החינוך (בתי הספר) והממשל. הם גם נתבקשו להשיב האם הם מסכימים או לא להיגדים שונים, כגון: שירותי המחזור מספקים, בטיחות הציבור אינה בעיה וזיהום האוויר אינו בעיה. עוד הם התבקשו להשיב חמישה אזורים שבהם העיר שלהם עדיפה מתוך רשימה של 15.

"מי שלוקח את תחום הערים החכמות ברצינות – מוביל"

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות, התייחס למדד ואמר כי "אני מניח שעורכיו בחנו את הקריטריונים בצורה מקצועית וברורה. ניכר שלאורך שנים ולא מעט סקרים, הערים המובילות הן בדרך כלל אלה שלוקחות את הנושא ברצינות, ובראשן סינגפור".

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות.

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

לגבי הדירוג של תל אביב הוא אמר כי העיר העברית הראשונה היא "ללא ספק העיר החכמה המובילה בישראל. מקומה במדד הוא ריאלי, בעיקר עקב הגודל וההתפתחויות".

תחום שבו תל אביב לא מובילה, בלשון המעטה, הוא התחבורה. אלא שבן ארי ציין שהדירוג הנמוך הוא תוצאה של העובדה שבישראל אין לראשי הערים את הסמכות לשנות בתחום זה.

כנס בברצלונה

יצוין כי הסקר שבעקבותיו נבנה המדד הוא אחד הסקרים המקיפים הראשונים שנוצרו אחרי הקורונה בתחום הערים החכמות ובכלל (למעט מחקרים שקשורים למגפה), והוא מאפשר לקבל תמונת מצב על מצבו של תחום הערים החכמות בעולם בעידן הפוסט קורונה.

סוגיית ההשפעה של הקורונה על תחום הערים החכמות תועלה בכנס השנתי בתחום זה, שייערך בברצלונה החל מה-16 בנובמבר. מערכת אנשים ומחשבים תדווח מהאירוע.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים