לא עוד זיהוי פנים בפייסבוק

פייסבוק הודיעה כי תפסיק להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים בתמונות ובסרטונים ואף תמחוק יותר ממיליארד תמונות פנים שנסרקו

מפסיקה את זיהוי הפנים.

פייסבוק הודיעה כי תפסיק להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים בתמונות ובסרטונים, שזכתה למטחי ביקורת בנוגע להשפעתה על משתמשי הרשת החברתית. בנוסף, החברה תמחוק יותר ממיליארד תמונות פנים שנסרקו.

הטכנולוגיה שפייסבוק השתמשה בה אפשרה עד כה למשתמשים לבחור בתכונת זיהוי הפנים כדי לסרוק את פניהם ולקבל התרעה אם משתמש אחר פרסם תמונה שלהם.

הטכנולוגיה עוררה באופן כללי שאלות אתיות הנוגעות לפרטיות, להטיה גזעית ולדיוק, ולדברי פייסבוק, הרגולטורים עדיין לא סיפקו מערכת של כללים ברורים לשימוש בה.

"על רקע אי הוודאות הנמשכת, אנו מאמינים שהגבלת השימוש בזיהוי פנים רק לטווח צר של מקרים יהיה הולם", כתב בבלוג של החברה ז'רום פזנטי, סגן נשיא לבינה מלאכותית בחברה.

אחת הטענות הקשות נגד הטכנולוגיה, שעלתה גם בעקבות מחקר ממשלתי שבוצע על ידי המכון הלאומי לסטנדרטים וטכנולוגיה האמריקני, היא כי האלגוריתמים של זיהוי הפנים היו הרבה פחות מדויקים בזיהוי פנים של אפרו-אמריקנים או של אסיאתים בהשוואה לפנים קווקזיים, ובמיוחד פנים של נשים אפרו-אמריקניות.

בשנה שעברה פייסבוק גם  יישבה סכסוך משפטי שהתנהל מאז 2015, שבמרכזו האופן שבו היא סורקת ומתייגת תמונות פנים. פייסבוק הסכימה לשלם 550 מיליון דולר לקבוצת משתמשים מאילינוי, שטענו כי תכונת זיהוי הפנים הפרה את חוקי הפרטיות של המדינה.

יצוין, כי אמזון ומיקרוסופט, שגם להן יש טכנולוגיה לזיהוי פנים, הפסיקו למכור אותה לרשויות האכיפה בעקבות הביקורות הקשות.

הגיוני גם להניח, שעל רקע הלחצים הגוברים מצד רגולטורים ופוליטיקאים על הרשת החברתית הגדולה בעולם, ועל רקע הפרסומים השליליים וה"סקנדלים" שבהן היא מעורבת באחרונה החליטו בחברה להסיר את התכונה השנויה במחלוקת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים