"היעד אינו הענן, אלא להיות חכם בענן"

כך אמר שלומי אביב, מנכ''ל VMware ישראל, שפתח את כנס הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה אשר התקיים היום (ג') בתל אביב תחת המוטו של התנסות בסביבת עבודה מאובטחת בכל מקום

שלומי אביב, מנכ''ל VMware ישראל.

"העבודה בענן קיבלה תאוצה בשל מגיפת הקורונה ומעבר לה, העבודה בסביבות מרובות עננים. כיום, השאלה האם לעבור לענן כבר לא משנה, כי כולם בענן, ובדרך כלל ביותר מענן אחד. לכן, הגישה צריכה להשתנות, מגישת 'הענן תחילה' אל להיות 'חכם בענן'. בדרך זו ארגונים יקבלו את החופש לבחור בענן הנכון, זה העונה ליעדיהם העסקיים האסטרטגיים", כך אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

אביב דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') ביורדי הים אירועים על הים בתל אביב, תחת המוטו Secure Anywhere Workspace Experience Day – יום התנסות בסביבת עבודה מאובטחת בכל מקום.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"העבודה ההיברידית הפכה להיות הנורמלי החדש"

לדברי אביב, "ההאצה הדיגיטלית אותה ארגונים חווים היא ברמה אחרת כיום. כל מיני פעילויות שדיברנו עליהן שנים נעשו במהירות, בתוך שבועות, או חודשים ספורים – במהלך המגיפה. שנים רבות דיברנו על עבודה בסביבה היברידית, על עבודה בסביבה מרובת עננים, ובעצם – לא הבנו על מה אנו מדברים ומה אנו לא יודעים. העבודה ההיברידית, מרחוק, מהבית, מהמשרד ומבית הקפה, הפכה להיות הנורמלי החדש. רק השבוע החליטה הממשלה שעובדיה יעבדו יום בשבוע מהבית. כך גם אנחנו, 35 אלף עובדי החברה עובדים מרחוק יומיים-שלושה בשבוע".

"המעבר החד לעבודה מהבית בתקופת הקורונה הביא רבים מהעובדים והמועמדים לעבודה לראות בה כתנאי להעסקתם, ולא כהטבה", ציין אביב, "מנהלים טכנולוגיים ואחרים מעידים במחקר שערכה VMware שהנתון עומד על 41% ועולה ליותר ממחצית – 53% – אצל בני דור ה-X. כמעט שני שליש מהנסקרים – 64% – מעידים שהארגון שלהם כבר מממש את יתרונות העבודה מרחוק, והוא לא יוכל להשיב את המצב לקדמותו. למרות זאת, חלק ניכר מהעובדים מודאגים מכך שמנהלי הארגון לא מנסים להסתגל באמת למצב, ולהציע לעובדים יותר בחירה וגמישות".

עבודה היברידית

הפכה לנורמלי החדש. עבודה היברידית. צילום: BigStock

ארגונים נדרשים "ליצור מתווה עבודה חדש"

אביב ציין כי "אתגרי הקורונה אילצו ארגונים להסתגל במהירות לנהלי עבודה חדשים, שבהם המושג 'עבודה' כבר לא שווה עבודה במשרד. עולם התעסוקה לבש צורה של כוח אדם מבוזר, מה שמביא עימו יתרונות עסקיים מוחשיים: מעלייה בפריון ובמורל העובדים, ועד לשיתוף פעולה רחב יותר והזדמנויות גיוס חדשות. על בסיס היסודות הדיגיטליים הללו, ארגונים צריכים ליישם את התרבות והגישה המנהיגותית הנכונות, כדי ליצור מתווה עבודה חדש".

לדבריו, "פתרונות העבודה הדיגיטליים, שמאפשרים לכוח העבודה המבוזר לשתף פעולה, להיות מעורב, בעל נראות ויעיל, כבר עזרו לאלפי ארגונים ולמיליוני עובדים. העובדים עובדים מתי שנוח להם, בדרך כלל הם עובדים יותר והתפוקה שלהם גדלה. על רקע ועידת האקלים העולמית המתקיימת בסקוטלנד השבוע, עבודה בדרך זו היא גם ירוקה: הם לא מבזבזים זמן בפקקים, הם מזהמים פחות. העבודה ההיברידית פה, והיא פה כדי להישאר".

"אנו מאמינים שלכל עסק צריך להיות חופש ושליטה על מערך המחשוב שלו כאשר הוא פועל בסביבה מרובת עננים: מתן אוטונומיה למפתחים, לצד הענקת יעילות לאנשי ה-DevSecOps; הטמעת אפליקציות ארגוניות בכל ענן – לצד שליטה מלאה עליהן וחסכון בעלויות; גישה לאפליקציות הארגוניות עבור העובדים מכל מקום – לצד אבטחה ברמה הגבוהה ביותר", אמר אביב.

"נוביל את תחום הסביבה מרובת עננים", סיכם אביב, "כי היתרון שלנו הוא בתוכנה, וביכולות הניהול שלה, עם אגנוסטיות לחומרה, ועם מעטפת אבטחה. ברור כי סביבה מרובת עננים תהיה המודל לאורו נפעל בשנים הקרובות. נמשיך לפעול באופן עצמאי, חווינו גידול דו-ספרתי בפעילות של הסניף זה שבעה רבעונים רצוף, ואני מעריך כי נמשיך לצמוח גם ב-2022".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים