מונדיאל 2010: מיקרוסופט מול רד-האט – ברבע הגמר

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה וטאקט בדיקות, סוקר עבור אנשים ומחשבים את משחקי המונדיאל ומסביר אילו נבחרות דומות לאילו חברות IT

אחרי היום הסוער במונדיאל שלשום (א'), אתמול – היום השלישי של שמינית הגמר – היה יום רגוע יחסית בטורניר.

רד-האט (RedHat), שמייצגת בטור שלנו את נבחרת הולנד, המשיכה במסע ניצחונות מנומנם. הקורבן שלה הפעם היה נט-אפ (NetApp), הלוא היא נבחרת סלובקיה המפתיעה. משום מה, הולנד לא נתפסת באליפות הזאת כנבחרת מאיימת, ולכן – אין עליה לחץ גדול. גם רד-האט, שבעבר תפסה כותרות רבות, כולל הערכות שלפיהן חברת ענק כמו אורקל (Oracle) או יבמ (IBM) יקנו אותה, ירדה מהכותרות הראשיות – דבר שמאפשר לה לעשות עסקים מצויינים ולתפוס בשקט את עמדת מלכת הקוד. זאת, הפתוח כאשר חברות כדוגמת נובל עם סוסה לא מהוות כבר אלטרנטיבה ו-MySQL נרכשה על ידי סאן (Sun), שמצידה נרכשה על ידי אורקל.

אין ספק שהעובדות שאין לחץ על נבחרת הולנד ושהיא קיבלה הגרלה יחסית קלה יוצרות להולנד מצב אופטימלי – משחקים יחסית רגועים ופתוחים. אבל זה ישתנה במשחק הבא, כאשר מול רד-האט (הולנד) תתייצב מיקרוסופט (Microsoft), שמייצגת בטור שלנו את ברזיל, בקרב הגדול של מערכות ההפעלה.

מיקרוסופט, מצידה, ניצחה אמש את סיסקו (Cisco) – הלוא היא נבחרת צ'ילה – במשחק חד-צדדי, שבו היא מחקה בקלות את יריבתה. היה זה עוד אחד מהמשחקים שמהם עולה שהמונדיאל קטן השנה עליה. ניכר שמיקרוסופט לא משקיעה מאמץ רב בטורניר, ומנצחת כאשר היא צריכה לנצח. הענקית שיפרה ללא הכר את יכולת ההגנה על המוצרים שלה, לאחר שהמנכ"ל, סטיב באלמר, הציב זאת כאחת המטרות החשובות שלו לפני מספר שנים. כמוה, גם ברזיל הבינה שהיא קודם כל צריכה הגנת ברזל, ואחר כך יבוא הכישרון הרב של שחקניה ויביא לכיבוש השערים. סיסקו (צ'ילה) אומנם ניסתה להפעיל את הרשת שלה בכל העוצמה עם כל הנתבים והמתגים האפשריים, אבל, בסופו של דבר, חומות ההגנה שבנה המאמן הברזילי הוכיחו שאסטרטגיית ההגנה על המוצרים של סטיב באלמר מצדיקה את עצמה. למעשה, היא הובילה את ברזיל לשלב הבא בקלילות, עם ניצחון מוחץ – 3:0.

שתי הנבחרות שניצחו אתמול תתמודדנה זו מול זו ברבע הגמר, והערכת הטור היא שמיקרוסופט (ברזיל) תנצח את רד-האט (הולנד), ותעלה לחצי הגמר. עם זאת, הניצחון של מיקרוסופט יהיה מינימלי, שכן ההגנה של מיקרוסופט תצטרך לנהל קרב קשה מול רד-האט, ולכן – גם ההתקפה שלה תתקשה לכבוש שערים רבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים