"החשיפה למתקפות סייבר מעולם לא הייתה גדולה יותר"

המתקפות עולות, בפרט הכופרות והקמפיינים נגד ארגוני בריאות – כך אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה הציגה ברבעון השלישי גידול של 5% בהכנסות וירידה של כמעט 7% ברווח הנקי

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"החשיפה למתקפות מעולם לא הייתה גדולה יותר. בכל שבוע יש מתקפות מדור חדש ויש עוד ועוד קמפיינים כמו סולארווינדס, שהפכו להיות חלק מהחיים שלנו, ולכן גם קשה מאוד לחזות מה יהיה העתיד בתחום הסייבר. כך או כך, רוב פתרונות האבטחה הקיימים לא מספקים מענה למתקפות הקיימות", כך אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

שויד אמר את הדברים היום (ה') במסיבת העיתונאים הרבעונית שענקית הסייבר הישראלית מקיימת עם פרסום הדו"חות הכספיים שלה. הוא המחיש את הגידול הניכר במתקפות הכופרה בחודשים האחרונים, בפרט על ארגונים בתחום הבריאות: "אחד מכל 56 ארגונים בישראל חווה מתקפות כופרה – זינוק של 73% לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה. בכל שבוע יש יותר מ-1,000 מתקפות לעומת קצת יותר מ-300 לפני שנה. במגזר הבריאות הנתון חמור הרבה יותר: 1 מכל 24 ארגוני בריאות חטף מתקפת כופרה – זינוק של פי שניים. בתי חולים זה הסקטור הכי בעייתי והכי רגיש".

שויד התייחס למתקפות האחרונות על איראן ואמר כי "אני מניח שההגנה שלהם היא לא ברמות הגבוהות, כי אין להם הרבה מאוד גישה לטכנולוגיות המתקדמות. זה לא אופייני רק לאיראן – גם במדינות מערביות מודרניות, עם גישה לטכנולוגיות הכי מתקדמות, הרבה מהתשתיות הלאומיות הן ברמת הגנה ממש לא מספקת. כדי לפתור את זה, צריך להוסיף את כל שכבות האבטחה – ארגונים עדיין תקועים בפתרונות הדור השלישי".

"הכול חשוף", ציין מנכ"ל צ'ק פוינט. הוא מנה את הסיבות לכך: "מקומות בארגון שבעבר היו סגורים לחלוטין, כולל סביבת הפיתוח ורצפת הייצור, שכל הגישה אליהם הייתה רק מתוך הארגון – כיום הם פתוחים. בנוסף, העובדה שניתן לעבוד מהבית מעלה את רמת החשיפה בצורה ניכרת. במקביל, אנחנו חשופים יותר לענן ולאפליקציות יותר מחוץ לארגון. עוד גורם שמגביר את הסכנה הוא ההיברידיות באחסון הנתונים – בענן ובדטה סנטר פנימי, שמייצרת הרבה קישורים לאפליקציות, וכל קישור כזה הוא חשיפה למתקפות".

"הרבה מהפתרונות לא יכולים למנוע את המתקפות, כי הם לא עוסקים בכך, ולא מטפלים בהם על הצד הטוב ביותר", אמר שויד. "יש כיום הרבה ספקי פתרונות אבטחה וארגון גדול יכול להשתמש בעד 55 פתרונות סייבר שונים. זה יוצר הרבה חורים בין הפתרונות ולא מספק אבטחה. אנחנו מספקים את זה עם פלטפורמת ה-Infinity שלנו".

תוצאות מעורבות

אשר לדו"חות – צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות: עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי. ההכנסות של ענקית הסייבר הישראלית עלו ברבעון ב-4.9% ל-534 מיליון דולר. מתוכן, מכירות המוצרים והרישיונות גדלו ב-7% ל-309.1 מיליון דולר ומכירות עדכוני האבטחה עלו ב-2.3% ל-224.9 מיליון. לעומת זאת, הרווח הנקי רשם ירידה של 6.7% ועמד על 187 מיליון דולר. גם הרווח הנקי למניה רשם ירידה קלה, והגיע ל-1.4 דולר. הרווח התפעולי רשם ירידה של 3% ועמד על 224.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון גייסה צ'ק פוינט 250 עובדים חדשים.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו מגמות דומות: ההכנסות עלו בתקופה זו ב-4.4% ל-1.6 מיליארד דולר, הרווח הנקי ירד ב-3.5% ל-555.9 מיליון והרווח התפעולי גדל ב-1.3% ועמד על 661.6 מיליון.

למרות המגמה המעורבת, שויד אמר כי "מדובר בתוצאות חזקות, שמסמלות את הצמיחה שלנו לאורך הרבעון השלישי. ההכנסות הגיעו לרף העליון של התחזיות שלנו והרווח הנקי למניה עקף אותן. המכירות של פלטפורמת ה-Infinity שלנו גדלו בשיעור תלת ספרתי ומכירות ה-Harmony וה-CloudGuard רשמו גידול דו ספרתי".

הרכישה הגדולה ביותר של צ'ק פוינט בשנים האחרונות

במהלך הרבעון ביצעה צ'ק פוינט את הרכישה הגדולה ביותר שלה מזה שנים: היא קנתה את עב ענן תמורת 280 מיליון דולר, או 900 מיליון שקלים. הרכישה של עב ענן מבססת את נוכחותה בתחום שהוא בין הצומחים ביותר בסייבר מאז פרוץ הקורונה, אם לא הצומח שבהם: הגנת העבודה מהבית. בצ'ק פוינט טוענים כי הפתרון של הנרכשת, שישולב בפלטפורמות ה-Infinity שלה, "יהיה היחיד בתעשיית הגנת הסייבר שיגן על עבודה מרחוק מפני מתקפות פישינג, שמספרן הוכפל ב-2020, וקבצים זדוניים על מיילים, אפליקציות שיתוף ארגוניות דוגמת טימס, סלאק וגוגל דרייב, רשתות ארגוניות ונקודות קצה".

שויד אמר כי "הגדלנו את הפעילות בתחום הגנת המיילים עם רכישת עב ענן: יש לה 5,000 לקוחות ומעל 2.5 מיליון משתמשים מוגנים, ואנחנו עוצרים ביחד 30% מתקפות יותר מהמתחרים". לדבריו, "תקיפת מיילים היא אחת המגמות הבולטות בסייבר, והגנת התחום הזה היא שוק בעל פוטנציאל ענק. הוצאות האבטחה על מיילים צפויות לגדול מ-800 מיליון דולר לכשני מיליארד בארבע השנים הקרובות. יש בתחום הזה הרבה מאוד מגבלות, אבל גם התפתחות".

יצוין כי צ'ק פוינט הייתה החברה הישראלית היחידה שדורגה ברשימת מקומות העבודה הכי טובים של פורבס, שפורסמה מוקדם יותר החודש. היא הגיעה למקום ה-354 בדירוג הכללי ולמקום ה-44 מבין חברות ההיי-טק, ה-ICT והאינטרנט.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים