האוצר ירכוש רישיונות לתוכנה המסייעת להגברת הרגולציה על שוק ההון; ההיקף: 60 אלף דולרים

מדובר ברישיונות נוספים לתוכנת Securitive של חברת דיינסק, שנמצאת בשימוש משרד האוצר ומשמשת את עובדי האגף הפיקוח על שוק הון בביקורות על חברות ביטוח ומוסדות פיננסיים ● התוכנה מאפשרת ניהול מידע, שמירת זיכרון ארגוני ותאימות לתקנים בינלאומיים ● העסקה תלויה באישורו של מינהל הרכש במשרד האוצר, וההערכות הן, כי היא תאושר

משרד האוצר עתיד לרכוש רישיונות של תוכנת Securitive, המשווקת בישראל על ידי חברת דיינסק. מדובר בתוכנה התומכת בניהול מפרטי ביקורות בגופי שוק ההון הנתונים לפיקוח המשרד. עלות העסקה, הכוללת גם חידוש של הרישיונות הקיימים במשרד, נאמדת בכ-60 אלף דולרים – כ-1,000 דולרים לרישיון.

במכתב ששלחה לא מכבר אושרית בר גיל ממחלקת הפיקוח על הגופים המוסדיים באוצר לרוני פרידמן, משנה למנכ"ל המשרד ויושב ראש ועדת הענ"א, נכתב, כי האוצר מבקש לחדש את הרישיונות לתוכנה זו. לדבריה, התוכנה משמשת את העובדים המבצעים פיקוח על גופים מוסדיים, כגון: חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל, במטרה להבטיח את התנהלותן התקינה. בר גיל ציינה, כי המערכת של דיינסק תומכת בכל מפרטי הביקורת ומנהלת את כל משאבי הביקורת, וכן מסייעת לאוצר לאכוף א ת הרגולציה על גופים אלו שנמצאים תחת פיקוחו.

"ניהול המידע באמצעות התוכנה מאפשר את שמירת הזיכרון המערכתי באגף באשר לתוצרי הביקורות ומאפשר יכולת השוואתיות של המידע בין חברות ובין התקופות", כתבה בר גיל .

כיום יש בידי האוצר 35 רישיונות בתוקף של התוכנה. מחלקת הפיקוח על גופים מוסדיים מבקשת לרכוש 25 רישיונות נוספים, "לאור הגידול בכמות עובדי האגף העושים שימוש במערכת בשנה האחרונה ולאור הצפי לקליטה להמשך תהליך הרחבת כוח האדם בתחום הפיקוח בחודשים הקרובים", כתבה בר גיל.

באם תאושר, תבוצע הרכישה ללא מכרז, בהתאם לכללים שנהוגים במינהל הרכש. אחת הסיבות לכך היא שדיינסק היא הספק היחיד בארץ למערכות מסוג זה בשפה העברית. החברה עומדת בתקנים בינלאומיים לביקורות, בהם תקן SOX.

מינהל הרכש טרם דן בבקשה, אולם ההערכות הן שזו תאושר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים