נמשך הגידול בביקוש ללימודי הנדסת תוכנה במכללות הטכנולוגיות

בשנת הלימודים החדשה לומדים 4,500 סטודנטים וסטודנטיות במגמת תוכנה במכללות הטכנולוגיות ששייכות למשרד הכלכלה - שהם 13% מכלל הלומדים בהן

השנה האקדמית הנוכחית נפתחה בסימן המשך הגידול בביקוש ללימודי הנדסת תוכנה במכללות הטכנולוגיות שנמצאות בפיקוח זרוע העבודה במשרד הכלכלה. מכללות אלה מכשירות סטודנטים.ות למקצועות ההנדסה השונים. זרוע העבודה עבדה ממשרד העבודה והרווחה למשרד הכלכלה עם הקמת הממשלה.

על פי נתונים עדכניים לתחילת השנה האקדמית, מספר הסטודנטים.ות ללימודי הנדסת תוכנה עומד על 4,500, כאשר כמעט מחצית מהם אלה סטודנטיות שמשתייכות למגזר החרדי. משך הלימודים הוא שנתיים במסלול מלא יומי, או שלוש שנים במסלול ערב.

בסך הכול יש בישראל 35 מכללות טכנולוגיות שנמצאות תחת פיקוח משרד הכלכלה, ובהן 34 אלף תלמידים. עדיין אין נתונים מדויקים לגבי הרישום אליהן לשנה זו, אבל במשרד הכלכלה מעריכים שגם נתון זה יגדל. המכללות מפוזרות ברחבי הארץ – בפריפריה ובמרכז, וחלק מהן פועלות לצד מוסדות כמו הטכניון ואוניברסיטת אריאל. הפעילות שלהן נועדה בעיקר לעודד צעירים מהפריפריה לרכוש מקצוע בשורה של תחומים טכנולוגיים.

המכללות מתוקצבות על ידי משרד הכלכלה בהיקף של 400 מיליון שקלים בשנה – סכום נמוך בהרבה לעומת התקציבים שניתנים למכללות אקדמיות שכפופות למשרד החינוך.

כמה משתכרים בוגרי המכללות?

מנתונים שרוכזו במשרד הכלכלה עולה שמבין כל מקצועות ההנדסה שנלמדים במכללות, השכר לבוגרי הנדסת תוכנה הוא הגבוה ביותר – 12,493 שקלים ברוטו. מדובר בסכום הקטן רק במעט מהמקצוע היותר מתוגמל, הנדסאי בניין – שם השכר הממוצע הוא 13,163 שקלים ברוטו. גם שיעור ההשמה לתעסוקה לבוגרים בהנדסת התוכנה הוא גבוה, שני אחרי הנדסת בניין, והא נאמד ב-73% לעומת 82%, בהתאמה.

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, בסיור באורט סינגאלובסקי. מימין: הממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה, תאיר איפרגן; צביקה פלג, מנכ״ל רשת אורט; השרה ברביבאי; יוסי יאשי, ראש מינהל המכללות באורט; ואהובה שחם, מנהלת מכללת אורט סינגאלובסקי.

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, בסיור באורט סינגאלובסקי. מימין: הממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה, תאיר איפרגן; צביקה פלג, מנכ״ל רשת אורט; השרה ברביבאי; יוסי יאשי, ראש מינהל המכללות באורט; ואהובה שחם, מנהלת מכללת אורט סינגאלובסקי. צילום: יח"צ

בשנה הקרובה מתכוון משרד הכלכלה לשים דגש על עידוד חברות היי-טק לקלוט יותר נשים מהמגזר החרדי, בוגרות המכללות והסמינרים. בין היתר, מתוכננים מפגשים בין הסטודנטיות לבין יזמי היי-טק, בשיתוף עם ארגון קמא טק, שפועל להשמת בני.ות החברה החרדית לתעסוקה בענף.

"ההשקעה ומקסום פוטנציאל היתרון האנושי, תוך דיאלוג מתמשך עם התעשייה וההיי-טק, הם שמאפשרים את התאמת ההכשרה המקצועית להיות רלוונטית לאוכלוסיות מגוונות", אמרה שרת הכלכלה, אורנה ברביאי, בסיור שערכה לפני ימים אחדים במכללת אורט סינגאלובסקי שבתל אביב יחד עם תאיר איפרגן, הממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה, לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים