פייפאל מוותרת על רכישת פינטרסט

החברה פרסמה הודעה שלפיה היא לא רוכשת את הרשת החברתית בשלב זה ● ידיעות שפורסמו לפני ימים אחדים דיווחו על משא ומתן בין החברות על סכום של 45 מיליארד דולר

לא יתמזגו בקרוב. פינטרסט ופייפאל

פייפאל הודיעה כי היא מוותרת בשלב זה על רכישת פינטרסט – רכישה שלפי דיווחים מלפני ימים אחדים הייתה אמורה להתבצע תמורת 45 מיליארד דולר. החברה לא מסרה פרטים נוספים.

כתוצאה מההודעה של פייפאל פתחה המניה שלה את המסחר היום (ב') בוול-סטריט בעלייה של 3.5%. במסחר שלפני פתיחת השערים בניו-יורק היא רשמה עלייה גבוהה יותר – של 6%.

הדיווח הראשוני על הרכישה הצפויה פורסם בבלומברג, ולאחר מכן גם ברויטרס. עם זאת, הגורמים שמסרו את הידיעה הדגישו שייתכן שבסופו של דבר לא תתבצע רכישה – מה שאמנם קורה. אם היא הייתה יוצאת לפועל, זאת הייתה הרכישה הגדולה ביותר של חברה מדיה חברתית – יותר מ-26.2 מיליארד הדולרים שבהם מיקרוסופט רכשה את לינקדאין ומ-22 מיליארד הדולרים שבהם פייסבוק קנתה את ווטסאפ.

פינטרסט הייתה בהתחלה פלטפורמה שבה גולשים יכולים היו לשמור תמונות שהורידו מהאינטרנט, אולם לאחר מכן התפתחה לתחומים נוספים, בהם האי-קומרס, כולל שיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות אונליין שופיפיי. אם הרכישה הייתה מתממשת, פייפאל הייתה עשויה להרוויח מכך שיותר ויותר גולשים רוכשים סחורות כיום במדיה החברתית, שבה הם פוגשים גם "המלצות" של "משפיעני רשת" על הסחורה.

למעשה, אימוץ פינטרסט אל חיקה החם של פייפאל יכול היה למנף את הנרכשת לכדי מתחרה אמיתית של פייסבוק, שגם היא מתחזקת – בעיקר באינסטגרם שבבעלותה – כרשת חברתית שמהווה כר פורה לפעילות מסחר אלקטרוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים