דיל הישראלית מגייסת 425 מיליון דולר לפי שווי של 5.5 מיליארד

דיל פיתחה פלטפורמה שמטפלת בכל ההיבטים של העסקת עובדים מרחוק, המתאימה את חוזי ההעסקה וחשבות השכר לרגולציה המקומית ב-150 מדינות ומאפשרת תשלומים ב-120 מטבעות ● כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח מוצרים, הרחבת השיווק הגלובאלי וגיוס כוח אדם

אלכס בואזיז, מנכ"ל וממייסדי דיל. צילום: דיל

חברת דיל (Deel) הישראלית מודיעה כי גייסה 425 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס רביעי D. דיל פיתחה פלטפורמה המאפשרת להעסיק עובדים שכירים ופרילאנסים ב-150 מדינות ברחבי העולם.

הגיוס מובל על ידי חברת ההשקעות Coatue שמבחינתה זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שביצעה אי פעם בחברה פרטית. עוד לקחו חלק משקיעים קיימים וחדשים, בהם הקרנות Altimeter Capital, Andreessen Horowitz, Neo, Spark Capital, Greenbay Ventures וקרן YC Continuity. בנוסף, בסבב הנוכחי השתתפו יותר מ-40 מנכ״לים ומייסדים של חברות מובילות ברחבי העולם.

הגיוס בוצע על פי שווי חברה של 5.5 מיליארד דולר, שמחזק את מעמדה כחברה בעלת השווי הגדול בעולם בתחומי ההעסקה והתשלומים לעובדים גלובליים ועובדים מרחוק. סך גיוסי החברה עד היום עומד על יותר מ-630 מיליון דולר.

קרן Coatue הניו-יורקית מנהלת מעל 45 מיליארד דולר, ומשקיעה הן בחברות פרטיות והן בחברות ציבוריות, ושמה דגש על השקעות בחברות פינטק וחברות העוסקות בעתיד עולם העבודה. היות ותחום העבודה מרחוק צומח בשיעור יוצא דופן בשנים האחרונות, הביקוש לפתרונות המאפשרים להתגבר על אתגרי רגולציה, שכר ותשלומים, גובר בכל רחבי העולם.

הסבב הנוכחי ישמש להשקת מוצרי תשלומים בינלאומיים חדשים, אוטומציה של שכר בינלאומי על פני מספר ישויות עסקיות של הלקוחות, פיתוח ממשקי API ליצירת חוזי העסקה היישר ממערכות גיוס וניהול עובדים, וכן להמשך הצמיחה בגיוס עובדים חדשים לשורות החברה. בנוסף נמסר, כי בכוונת החברה להמשיך לנצל את כספי הגיוס לרכישות של חברות בתחום על מנת לייעל ולהרחיב את יכולות החברה, כפי שרכשה לפני מספר חודשים את הסטארט-אפ הישראלי ZeitGold.

שווי של 5.5 מיליארד דולר אחרי שנתיים בלבד

דיל הוקמה בסוף 2019 על ידי אלכס בואזיז הישראלי, המשמש כמנכ"ל, ושואו וואנג הסינית, המשמשת כסמנכ"לית ההכנסות. החברה מפשטת עבור החברות את כל תהליכי ההעסקה והניהול של עובדים ופרילאנסים ברחבי העולם. בדיל פיתחו פלטפורמת "שירות עצמי", שמטפלת בכל ההיבטים של העסקת עובדים מרחוק – החל מיצירת חוזים מותאמים, ניהול בצד ה-HR וההטבות לעובדים, יצירת תלושי שכר ואת התשלום עצמו. הפלטפורמה מתאימה את חוזי ההעסקה וחשבות השכר לרגולציה המקומית ב-150 מדינות על ידי שותפויות עם מעל 250 משרדי עו״ד ורו״ח מובילים מכל העולם. לדיל יש תשתית תשלומים עצמאית, המאפשרת מגוון אמצעי תשלום לעובדים וספקים ביותר מ-120 מטבעות, תוך התממשקות לתוכנות הפיננסיות של הלקוחות. דיל מעסיקה 400 עובדים (מתוכם כ-30 בישראל), כש-320 מהם הצטרפו רק מתחילת 2021. החברה דוגלת במודל עבודה מבוזר (fully distributed team), ולכן אין לה כלל משרדים, ועובדיה, אשר עובדים מרחוק, פרוסים על פני 47 מדינות שונות. עובדי החברה עצמם מועסקים ומקבלים משכורת על גבי הפלטפורמה של דיל.

"הדרך שבה אנשים עובדים משתנה מהיסוד, ומודלי העבודה שהיו מקובלים לפני הקורונה לא יחזרו חזרה בעתיד הנראה לעין", אמר המנכ"ל בואזיז. "הקמנו את דיל כי אנחנו מאמינים שבירוקרטיה הקשורה בשכר ותשלומים לא צריכה למנוע מעסקים לבנות צוותים בינלאומיים שחברות חייבות היום כדי להצליח. כעת, עם שווי של 5.5 מיליארד דולר, אנחנו מבססים את מעמדנו כחברה המובילה בתחום העבודה מרחוק כדי להמשיך לחדש ולשנות את הדרך שבה חברות מגייסות צוותים בינלאומיים. החזון שלנו הוא להיות הפתרון הטוב בעולם לחברות ולעובדים גלובאליים״.

״אנחנו עוקבים אחרי דיל מ-2020 והתרשמנו עמוקות מהחזון של המייסדים״, אומר ראול קישור, שותף מנהל בכיר ב-Coatue. ״ככל שלמדנו יותר על מה שדיל עושים התלהבנו יותר ויותר מקצב הצמיחה יוצא הדופן שהחברה מציגה. אני באמת מאמין שמה שאנחנו רואים זה רק את הפתיח של מיצוי מלוא היכולות של הצוות של דיל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    בועה אחת גדולה. כבר יש חברה עם אותו תחום פאפאיה, קפצה לשווי שוק של 3.7 מיליארד , ומדובר בחברה שעובדת ומוכרת. איך חברה שלא מכרה יותר מ30 מיליון דולר מגיעה לשווי שוק של 5.5 מיליארד? הכסף הזול ייגמר ואז הכל יתפוצץ בפנים, כל המשקיעים מקווים להספיק לעשות סיבוב ולא להיות בסביבה כשהכל יתפוצץ.

אירועים קרובים