IDC ישראל: שוק שירותי ה-IT המקומי יחווה התאוששות חזקה רק ב-2011

השנה אמנם החלה עליה בדרישה, אך ההוצאה על שירותי IT לא צפויה לגדול בהשוואה ל-2009, מעריכה חברת המחקר ● שלוש ספקיות הובילו את השוק השנה: מטריקס (נתח שוק של 15.5%), מלם-תים (11.1%) ו-HP (נתח של 10.6%) ● חני שטרן, IDC ישראל: "בשל האופי ההתמחותי של שירותי מיחשוב, התחרות בענף אינה תמיד חזיתית"

שוק שירותי ה-IT המקומי החל להתאושש ב-2010 עם עליות לביקוש בתחום, אך עלייה יותר חזקה תורגש רק ב-2011 לאחר התאוששות כלל שוק ה-IT, כך על פי מחקר חדש של IDC ישראל.

ההוצאה המקומית על שירותי ה-IT בישראל ב-2009 נשארה יציבה ביחס ל-2008, ועמדה על 7.2 מיליארדי שקלים. על פי חברת המחקר, נתון זה לא צפוי לגדול משמעותית השנה, ורק ב-2011 הוא יחצה את רף 8 מיליארד השקלים.

לדברי חני שטרן, עורכת המחקר ב-IDC ישראל, "חוסר גידול בשוק שירותי ה-IT בישראל בשנה החולפת מעיד על השפעה של המצב הכלכלי, אך ברמה פחותה משווקי IT אחרים. הדבר נובע מאופיו של שוק שירותי המיחשוב, המורכב ברובו מפרויקטים ומהתקשרויות ארוכות טווח". ההאטה הכלכלית הורגשה לדבריה בתחום זה בשני אופנים עיקריים: אחד, פרויקטים חדשים נדחו ב-2009 עד התאוששות המצב הכלכלי וחלק מהלקוחות דרשו הורדת תעריפים ופתחו חוזים באמצע תקופת ההתקשרות.

בשנה החולפת, אמרה שטרן, הובילו שלוש ספקיות את השוק המקומי, מטריקס, עם נתח שוק של 15.5%, מלם-תים, עם נתח שוק של 11.1%, ו-HP, עם נתח שוק של 10.6%. "בשל האופי ההתמחותי של שירותי מיחשוב, התחרות בענף אינה תמיד חזיתית", אמר שטרן, "שיתופי הפעולה בין החברות נפוצים למדי. בכל זאת, קונסולידציה בקרב ספקי השירות להשגת יתרון תחרותי – הכרחית. רכישות של חברות נישה, אשר היו נפוצות לפני ההאטה הכלכלית ונעצרו ב-2009, התחילו שוב לצבור תאוצה ב-2010, מגמה שתימשך גם בשנים הקרובות".

לדבריה, ההאטה הכלכלית השפיעה על כל שוק ה-IT ועל שוק שירותי ה-IT בפרט במימד נוסף: "היא גרמה לשוק להיות יותר זהיר בהוצאות על פרויקטים גדולים, ולהתעניין יותר בפתרונות אשר יחסכו הוצאות לחברה בטווח הארוך, כגון קונסולידציה של חומרה, שירותי מיחשוב ענן ופתרונות המשפרים את תהליכים העסקיים של החברה, כגון BI וכלים אנליטיים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים