מחקר: הקורונה תמשיך להאיץ את הטרנס' הדיגיטלית בארגונים – גם בישראל

מחקר חדש שנערך ביוזמת אמזון ווב סרוויסס מעלה, כי מאז פרוץ הקורונה ארגונים שינו באופן משמעותי את המודלים העסקיים שלהם, האיצו את הטרנספורמציה הדיגיטלית והסתייעו במחשוב ענן על מנת להסתגל במהירות לתנאי השוק המשתנים

אור רוזן, מנהל תחום אנטרפרייז ב-AWS ישראל. צילום: רמי זרנגר

מאז פרוץ הקורונה ארגונים שינו באופן משמעותי את המודלים העסקיים שלהם, האיצו את הטרנספורמציה הדיגיטלית,והסתייעו במחשוב ענן על מנת להסתגל במהירות לתנאי השוק המשתנים, כך עולה ממחקר חדש שנערך ביוזמת אמזון ווב סרוויסס (AWS).

המחקר נערך על ידי מכון קולמן פארקס ובוצע באנגליה, בספרד, בישראל, בצרפת ובגרמניה. הוא כלל שיחות עם 10,000 מקבלי החלטות בעולמות הטכנולוגיה, ה-IT והדיגיטל, התפעול, השיווק, והפיננסים – מתוכם 2,000 נשאלים בישראל. הארגונים, המונים יותר מ-250 עובדים, פועלים במגזרי פיננסים, קמעונאות, בריאות, תעשייה וטלקום.

מהמחקר עולה, כי ארגונים בישראל צופים התאוששות כלכלית בשנה הקרובה, יש להם תחושה של מסוגלות ברמה גבוהה להתמודדות עם הקורונה, והם מתכוונים להמשיך בטרנספורמציה גם בעידן הפוסט קורונה.

54% מהנשאלים ציינו, כי הארגון שלהם האיץ במהלך הקורונה את תוכניות הטרנספורמציה הדיגיטלית בסדר גודל של בין שנתיים לשש שנים. 96% מהארגונים ביצעו שינויים של התהליכים העסקיים שלהם בעקבות התפרצות הקורונה, כש-58% מהם ערכו "שינויים ניכרים" בתהליכים העסקיים. 93% מהארגונים התמודדו במהלך תריסר החודשים האחרונים עם אתגרים שונים בביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית, 90% עם דרישות חדשות מצד לקוחות, 76% בניהול חוויית העובדים, ו-57% – בניהול התקציבים.

עוד עולה, כי שירותי ענן סייעו לארגונים להשתנות במהירות ולהתאים את עצמם לתנאי השוק החדשים. כך, 62% מהארגונים הסתייעו בשירותי ענן על מנת לייצר חדשנות במהירות ולהביא לשוק שירותים ומוצרים חדשים; 61% מהארגונים ציינו, כי שירותי הענן היוו חלק משמעותי בשמירה על הרציפות העסקית; 60% השתמשו בשירותי ענן על מנת לגדול ולקטון בגמישות בהתאם לשינויים בביקושים שנוצרו בשוק; 59% ציינו, כי שירותי ענן היוו רכיב מרכזי בטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון; ו-58% מהארגונים ביצעו חיסכון בהוצאות באמצעות מעבר לשירותי ענן. עוד עולה, כי 35% מהארגונים עשו, בראשונה, שימוש בשירותי ענן במהלך שנת הקורונה.

ארגונים ציינו בסקר תועלות נוספות – עסקיות וטכנולוגיות – שנוצרו כתוצאה מהשימוש בשירותי ענן. כך, 52% מהארגונים קיבלו גישה טובה יותר ותובנות מהנתונים הארגוניים; 51% מהארגונים הגדילו את שיתוף הפעולה בקרב העובדים; 50% הסתייעו בשירותי ענן על מנת לפתח הזדמנויות עסקיות ומקורות הכנסה חדשים; 48% הקטינו את העלויות של תשתיות המחשוב; 44% הגדילו את הקשר עם הלקוחות; ו-43% מהם שיפרו את יכולות הגנת הסייבר הארגוני.

במבט לעתיד, של 12 חודשים קדימה, ציינו 68% מהארגונים כי הם צופים גל תחלואה גדול נוסף במהלך השנה הקרובה. 74% מהנשאלים ציינו כי בכוונת הארגון להמשיך במגמת הטרנספורמציה ו-65% ציינו כי בכוונתם לאמץ טכנולוגיות חדשות דוגמת שירותי ענן.

תחום הפיננסים בישראל – מוביל את אימוץ הענן

38% מארגוני הבריאות, מדעי החיים, המדיה והבידור בישראל ציינו, כי עסקו בפיתוח מוצרים, שירותים או טכנולוגיות חדשות במהלך 12 החודשים האחרונים. כך גם 37% מחברות הפארמה והייצור, 36% מהארגונים בעולמות הפיננסים, 34% בעולמות של טכנולוגיות לרכבים ו-32% מהחברות בתחומי קמעונאות ותקשורת.

עבור חלק נכבד מהארגונים, שנת הקורונה הייתה הפעם הראשונה שבה הם עשו שימוש משמעותי בשירותי ענן. כך לגבי 44% מארגוני הפיננסים, 43% מהארגונים במדעי החיים, 42% מארגוני הפארמה, 34% מארגוני הקמעונאות, 33% מארגוני תעשיית הרכב, 30% מארגוני הטלקום, 30% מארגוני המדיה והבידור, 30% מארגוני התעשייה ו-28% מארגוני הבריאות.

לדברי אור רוזן, מנהל תחום אנטרפרייז ב-AWS ישראל, "ארגונים מינפו את השינוי לטובת שילוב של חדשנות כחלק מהאסטרטגיה שלהם. זאת, תוך הטמעת טכנולוגיה כגון מחשוב ענן. פעולות אלו מאפשרות לארגונים להתאים את עצמם למציאות משתנה, להאיץ מודלים עסקיים חדשים, ולהרחיב פעילויות עסקיות בנתחי שוק חדשים". עוד ציין רוזן, כי "ארגונים אלו הם לרוב אג'יליים יותר, מאובטחים יותר, עמידים יותר, מוכווני לקוחות בגישה שלהם ובטוחים יותר ביכולת שלהם לתת מענה ולנווט בנסיבות משתנות".

אור רוזן, מנהל תחום אנטרפרייז ב-AWS ישראל. צילום: רמי זרנגר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים