מוהנא פארס מונה לתפקיד סמנכ"ל וראש מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך

עד כה כיהן כממלא מקום, לאחר התפטרות ד"ר עופר רימון ● שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל המשרד, תא"ל (במיל') יגאל סלוביק, ואורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, בירכו את פארס ותלו בניסיונו העשיר תקוות גדולות לחינוך הטכנולוגי בישראל

מוהנא פארס, סמנכ"ל וראש מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך. צילום: דוברות משרד החינוך

משרד החינוך מינה אתמול את מוהנא פארס לתפקיד סמנכ"ל וראש מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך. פארס ממלא בפועל את התפקיד מאז מרץ האחרון, בעקבות התפטרותו של ד"ר עופר רימון, שכיהן בתפקיד כעשור. ממשרד החינוך נמסר כי המינוי אושר על ידי ועדת בוחנים של המשרד.

במסגרת תפקידו יהיה אחראי פארס בין היתר על קידום הלמידה המשלבת בין דיגיטל ללמידה פיזית, על הרחבת תקשוב בתי הספר והמשך פיתוח המגמות הטכנולוגיות על כל סוגיהן.

פארס מכהן כיום כמנהל אגף בכיר בתכניות לאומיות במשרד החינוך, והוא המשיך בתפקידו זה גם כאשר היה ממלא מקום. עתה כנראה יחפשו לו מחליף לתפקידו הקודם.

לפארס ניסיון עשיר בתחום הניהול ושורה של הישגים בתחומים אותם הוא הוביל, בהן התכנית למתמטיקה והמצוינות המדעית, וקידום המצוינות בפריפריה.

לאורך עבודתו זכה פארס בשורה של פרסים, בהם פרס מנכ"ל משרד החינוך למנהל המצטיין (2018), פרס נשיא המדינה לקידום טכנולוגיה בחינוך (1997), ופרס מצוינות בחינוך לתעשיה מטעם משרד החינוך, נשיא המדינה ואיגוד התעשיינים (1998).

פארס החל את דרכו בהוראה בתחומי המתמטיקה ומדעי המחשב. בהמשך הוא התקדם לניהול בית ספר, לתפקיד פיקוח ולמנהל החינוך הדרוזי והצ'רקסי בישראל.

פארס הוא בעל תואר MA בתחום של ניהול מערכות חינוך ותכניות לימודים, ובעל תואר BA במתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב. שני התארים הם מטעם אוניברסיטת חיפה. נוסף לזאת, הוא בוגר בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית וחברתית, של קרן מנדל, תכנית אדוות של מעוז ותוכנית הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה.

"הצלחתו, הצלחתנו והצלחת כל המדינה"

בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, אמר פארס כי מדיניות המשרד היא לאפשר לימודים בכל מקום ובכל זמן, תוך הנגשת כלים טכנולוגיים לניהול ולמידה. מדובר על תכנית תלת-שנתית שהוא יוביל עם מינויו לתפקיד באופן רשמי.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, תא"ל (במיל') יגאל סלוביק, בירכו את פארס וציינו כי הם בטוחים שניסיונו העשיר בניהול, לצד הישגיו בתחומים שהוא הוביל לאורך השנים, יתרמו לקידום היעדים המרכזיים הניצבים בפני החינוך הטכנולוגי בישראל.

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, בירך אף הוא ואמר: "מוהנא פארס הוא איש חינוך ומנהל מצליח במערכת החינוך, שהוביל פרויקטים לאומיים בהצלחה מרובה. מינויו הוא איתות חיובי שהשרה החדשה מסמנת, ושמה את האדם הבכיר והמתאים במערכת להוביל פרויקט לאומי חשוב כמו קידום למידה משולבת דיגיטל ושילוב טכנולוגיות בחינוך. אני מאחל לנו ול-פארס הצלחה. הצלחתו, הצלחתנו והצלחת כל המדינה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אשר כורסיה

    השילוב של יראת שמים ובורא עולם בעשיה היא הערובה להצלחה חזק וברוך

אירועים קרובים