204 כיתות חדשות בחינוך הטכנולוגי, חצי מהן בתחומי ההיי-טק והתעשייה המתקדמת

מוהנא פארס, מנהל אגף בכיר בתוכניות לאומיות במשרד החינוך ואחראי על החינוך הטכנולוגי, מספר על המיקוד של משרד החינוך בחינוך הטכנולוגי, שבמסגרתו יושלם תקשוב של 4,300 בתי ספר ברחבי הארץ, ייפתחו 204 כיתות חדשות בחינוך הטכנולוגי ו-24 כיתות במדע הנתונים, לצד תוכניות רבות נוספות

מוהנא פארס, סמנכ"ל וראש מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך. צילום: דוברות משרד החינוך

בשנת הלימודים תשפ"ב ייפתחו 204 כיתות חדשות בחינוך הטכנולוגי, מחצית מהן בתחום ההיי-טק והתעשייה. השנה גם ייפתחו 24 כיתות בתחום מדע הנתונים, תחום חדש שהחל לפעול כבר בשנה שעברה, אבל לאור הביקוש הרב שלו הוחלט להגדיל את מספר הכיתות בכל רחבי בארץ.

פרטים אלו מסר מוהנא פארס, מנהל אגף בכיר בתוכניות לאומיות במשרד החינוך ואחראי על החינוך הטכנולוגי, תפקיד נוסף שקיבל על עצמו בעקבות פרישתו של ד"ר עופר רימון.

פארס אומר, כי גם השנה נמשך הגידול בביקוש ללימודים במסגרות השונות של החינוך הטכנולוגי – הן בבתי הספר הייעודיים והן במסגרת בתי הספר העיוניים. על פי הנתונים שידועים כרגע, בשנת הלימודים הבאה צפויים ללמוד כ-180 אלף תלמידים בחינוך הטכנולוגי, תוספת של כ-4,000 תלמידים לעומת שנים קודמות.

"המשרד פועל לבנות תוכנית ללמידה משולבת פיסית ודיגיטלית, כאשר הכוונה היא לאפשר למידה בכל מקום ובכל זמן, תוך הנגשת כלים טכנולוגיים ללמידה ולניהול הלמידה", אומר פארס. לדבריו, הלמידה המשלבת אמצעים דיגיטליים מתוקשבים יחד עם הלמידה הבית ספרית היא חלק מתוכנית לשלוש שנים, שתיושם בשלבים בבתי הספר השונים. כך, למשל, מורה יוכל ללמד בכיתה פיסית, והתלמידים יוכלו לצפות בשיעורים ובתכנים באמצעים דיגיטליים, בין היתר זום.

לשם כך הושקעו משאבים בהתאמת התשתיות באותם בתי הספר שבהם יישמו את התוכניות האלו. כחלק מתוכנית זו, המשרד פועל להנגשה מלאה של כל תוכני הלימוד, שיהיו בענן, ובין היתר ניתן יהיה ללמוד שם קורסים שונים בתחומי דעת, כמו פיסיקה, אנגלית ועוד, בשיתוף פעולה עם ישראל דיגיטלית.

חידוש נוסף שעליו מבשר פארס הוא השלמת תקשוב של 4,300 בתי ספר ברחבי הארץ, מתוך 5,000, בעידוד השרה, משרד האוצר וגורמים אחרים. הקורונה פרצה כאשר רק 1,900 בתי ספר היו מתוקשבים, לאחר הקפאה של כמה שנים. עוד מוסר פארס, כי המשרד סיפק עד היום 300 אלף מחשבים לתלמידים ולמורים, שלא היו ברשותם מחשבים בזמן הלימודים מרחוק בשנה שעברה. בנוסף, המשרד עורך סקר מקיף על מצב ההצטיידות בקרב כל התלמידים כדי להמשיך ולהשלים פערים.

פארס אמר, כי המערכת ערוכה להעניק את כל התשתיות והתכנים ללמידה מרחוק, ככל שזה יידרש. הוא ציין, כי כל המורים עברו הכשרות בנושאי אוריינות דיגיטלית, ובכך הושלמו פערים שנוצרו בתחילת הקורונה.

עוד מציין פארס, כי השרה החדשה, יפעת שאשא ביטון, ומנכ"ל המשרד החדש, יגאל סלוביק, העמידו את כל נושא החינוך הטכנולוגי והתקשוב בסדר עדיפות עליון, ולמרות המצוקה התקציבית התקציבים לא קוצצו, ואף יעלו, זאת בכפוף לאישור תקציב המדינה בממשלה ובכנסת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים