אינטל: מגעי פשרה בפרשת ההגבלים העסקיים

"פרקליטים של רשות הסחר הפדראלית וחברת אינטל הגישו בקשה משותפת להשעיית ההליכים המשפטיים בזמן שהצדדים ינסו להגיע לפשרה בתביעה שהוגשה על ידי FTC בחודש דצמבר 2009", נאמר בהודעה שפרסמה אינטל ● כזכור, במסגרת פרשה נאשמת אינטל שנקטה בשיטות פסולות ואילצה יצרניות מחשבים להימנע מרכישת שבבים מ-AMD המתחרה

ענקית השבבים אינטל (Intel) מנהלת מגעים על הסכם פשרה עם רשות הסחר הפדראלית של ארה"ב (FTC) – כך על פי הודעה שפרסמה החברה. אם אכן ייחתם הסכם פשרה יבוטל המשפט שאמור היה להיפתח בחודש ספטמבר.

"פרקליטים של רשות הסחר הפדראלית וחברת אינטל הגישו בקשה משותפת להשעיית ההליכים המשפטיים בזמן שהצדדים ינסו להגיע לפשרה בתביעה שהוגשה על ידי FTC בחודש דצמבר 2009", נאמר בהודעה שפרסמה אינטל. "החלון יישאר פתוח עד 22 ביולי 2010 ובמהלכו ידונו הצדדים על התנאים של הסכם הפשרה. הפרטים יהיו חסויים ואינטל לא תפרסם שום הודעה נוספת לציבור בנושא".

בשנה שעברה שילמה אינטל לחברת AMD סכום של 1.25 מיליארד דולרים במסגרת הסכם פשרה שהושג בין החברות, אך רשות הסחר הפדראלית הוסיפה לנהל הליכים כנגד ענקית השבבים. בתביעה שהוגשה בחודש דצמבר נטען, כי אינטל נקטה בשיטות פסולות ואילצה יצרניות מחשבים – ובהן HP, דל (Dell), אייסר (Acer) ויבמ (IBM) – להימנע מרכישת שבבים מחברת AMD המתחרה. אינטל הכחישה את ההאשמות.

מלבד הפרשה של AMD, חוקרים ב-FTC אם אינטל פגעה בתחרות החופשית גם ביחס ליצרנית הכרטיסים הגראפיים Nvidia. כן הודיעה חברת דל בתחילת החודש שהמנכ"ל מייקל דל והרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) דנים בהסכם פשרה לגבי הקשרים של דל עם אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים